Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@06:22:17 GMT

سهم حقوق‌بگیران از هزینه‌های جاری ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۵۳۲۳

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هزینه‌های جاری در بودجه امسال ۶۳۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۵۴۲ هزار میلیارد تومان آن برای حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان هزینه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهرداد لاهوتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب و اشاره به افزایش ۱۷ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه ۱۴۰۰ گفت: دولت چاره‌ای ندارد و باید متناسب با نرخ تورم و طبق قانون، امسال ۲۵ درصد حقوق بازنشستگان و کارکنانش را افزایش دهد و اگر هزینه‌های جاری دولت افزایش پیدا کرده به این معنی نیست که دولت می‌خواهد مثلا ساختمانی بخرد یا خودرو بخرد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

لاهوتی گفت: بودجه امسال ۲ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومان است که نسبت به پارسال ۴۷ درصد رشد داشته است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت گیری دولت در بودجه عمومی اصلاح ساختار‌ی بودجه بوده است.

لاهوتی گفت: ۳ منبع درآمد دولت نفت، مالیات و اوراق است.

او افزود: پارسال حدود ۱ میلیون بشکه نفت فروخته شد و امسال پیش بینی فروش ۲.۳ میلیون بشکه شده که اگر شرایط سیاسی حاکم تعدیل شود بیشتر از این هم  می‌توانیم بفروشیم.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که به هیچ وجه دولت خلق پایه پولی نمی‌کند گفت: سهم صندوق توسعه ملی ۳۸ درصد است که با اذنی که دولت از مقام معظم رهبری گرفته سهم صندوق ۲۰ درصد واریز خواهد شد.

محمد حسین معماریان کارشناس بودجه هم در ادامه گفت: در بودجه شرکت‌های دولتی ارقام دو منظوره حذف شده که اقدام مثبتی است هر چند این یک اصلاح شکلی است.

این کارشناس افزود: افزایش هزینه‌های جاری در بودجه حدود ۶۰ درصد است که یک رکورد محسوب می‌شود.

معماریان افزود: نکته دیگر سهم مالیات‌ها از منابع عمومی است که در لایحه ۱۴۰۰ زیر ۳۰ درصد است که نشان می‌دهد در اصلاح ساختار بودجه یک عقب گرد داشته ایم.

کارشناس بودجه گفت: اوراق نفتی کارکرد بیشتری نسبت به اوراق مالی و اسلامی ندارد و از طرف دیگر اوراق به قیمت ارز و نفت وابسته است و با افزایش نرخ نفت و ارز، مبلغ تعهدات دولت افزایش می‌یابد.

معماریان با بیان این که اتکای بودجه به نفت بیشتر شده افزود: چشم اندازی برای فروش بالای ۲ میلیون بشکه نفت وجود ندارد و کارشناسان حوزه نفت باید نظر بدهند که آیا این رقم تحقق می‌یابد یا نه، اما به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از آن محقق نخواهد شد. برچسب ها: تیتر امشب ، بودجه ، لاهوتی ، معماریان ، لایحه بودجه ، نفت ، ارز ، اوراق ، مالیات ، دولت ، مجلس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب بودجه لاهوتی معماریان لایحه بودجه نفت ارز اوراق مالیات دولت مجلس هزینه های جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار