Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@02:57:47 GMT

اختلاف امارات و عربستان بر سر حل بحران قطر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۵۸۲۶

صراط:

توئیت «عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» و انتقاد ضمنی از مهجور ماندن امارات در روند گفت‌وگوهای حل بحران قطر، تصویر جدیدی از شرایط حاکم بر کشورهای عربی خلیج فارس به دست داده است.

به نوشته القدس العربی این استاد دانشگاه اماراتی و نزدیک به دایره قدرت در ابوظبی در توئیتر خود نوشت: «قطار صلح خلیجی، بدون اطلاع و موافقت و استقبال امارات، یک میلیمتر هم حرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همین نوشته کوتاه، کافی بود تا شخصیت‌های رسانه‌ای سعودی نوک پیکان حملات خود را متوجه عبدالخالق عبدالله کرده و او را به تلاش برای ممانعت از حل بحران میان قطر و چهار کشور محاصره کننده محکوم کنند.

«ترکی احمد» استاد دانشگاه عربستانی و از افراد نزدیک به محمد بن سلمان، در پاسخ به عبدالخالق عبدالله، مدعی شد که هیچ کشوری نمی‌خواهد امارات را در روند گفت‌و‌گوها جای ندهد و مشاور بن زاید نباید طوری سخن بگوید که در دیگران چنین شبهه‌ای به وجود آید و مانعی در مسیر به ثمر رسیدن رایزنی‌ها شود.

این استاد دانشگاه اماراتی چندی پیش پس از صدور بیانیه کویت در خصوص پیشرفت در مسیر گفت‌و‌گوهای حل بحران قطر، با کم اهمیت جلوه دادن این بیانیه نوشت که صرفا طرفین توافق کرده‌اند که از شدت بیان خود بکاهند، وگرنه مصالحه‌ای شکل نگرفته است. او تمایل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای کاهش شدت تنش را یک اقدام پیشدستانه برای بهبود شرایط پیش از آمدن دولت بایدن دانسته بود.

القدس العربی در ادامه به نقل از منابع مطلع عربی نوشت که موضع دولت امارات در قبال مصالحه با قطر، موجب عصبانیت تعدادی از کشورها شده است و ابوظبی تا کنون موضع صریحی در قبال اعلامیه کویت نگرفته است و رسانه‌ها مواضع افراد نزدیک به دایره قدرت در امارات را همان موضع رسمی این کشور می‌دانند.

به گزارش فارس روز جمعه «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت از اجرای گفت‌وگوهای سازنده برای پایان دادن به بحران سه ساله قطر با امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر خبر داده بود. گفت‌وگوهایی که گفته می‌شود با فشار آمریکا شاهد پیشرفت است. اما «عبدالخالق عبدالله» شنبه‌شب در توییتی مبهم نوشت: «[دیگر] زمان اینکه واشنگتن دستور دهد و پایتخت‌های خلیجی بله قربان بگویند،گذشت!»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اختلاف امارات و عربستان عبدالخالق عبدالله دانشگاه اماراتی صراط عبدالخالق عبدالله حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • امیری: اختلاف یک امتیاز چیزی نیست/ سپاهان بازی را کسل‌کننده کرد
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند