Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده یک بار دیگر ایران را به نقض «آزادی‌های مذهبی» متهم کرده است. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت: «امروز آمریکا کشورهای برمه، چین، اریتره، ایران، نیجریه، کره شمالی، پاکستان، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را به دلیل نقض نظام‌مند، مستمر و فاحش آزادی‌های مذهبی در فهرست کشورهای موجد نگرانی ذیل "قانون آزادی‌های مذهبی مصوب ۱۹۹۸" قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه آمریکا بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده نام ایران را از سال ۱۹۹۹ در فهرست «کشورهای موجد نگرانی‌های خاص» ذیل قانون فوق‌الذکر قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر گزارش‌های موسوم به «آزادی‌های مذهبی» که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده را غیرواقع‌بینانه دانسته و از تهیه آنها با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی انتقاد کرده است. 

بهرام قاسمی، سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران در واکنش به گزارش سال ۲۰۱۶ گفته بود: «در این گزارش بار دیگر تصویری تحریف شده و سیاسی از وضعیت آزادی های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهاماتی ناروا، ارائه شده وبی شک غیرقابل پذیرش و مردود می باشد.»

برخی از کشورهای دیگر هم از انتشار این گزارش‌ها انتقاد کرده و آن را بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی خود توسط آمریکا توصیف کرده‌اند. 

از وزارت خارجه آمریکا به دلیل روش‌شناسی نادرست و علمی و استناد به منابع غیرمعتبر و مغرض در تهیه گزارش‌هایی از این دست هم انتقاد به عمل آمده است. 

 

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا آزادی های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران