Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  چامسکی: تحریم‌ها ابزاری برای شکنجه مردم ایران است   چامسکی نظریه‌پرداز، اندیشمند و منتقد جامعه‌شناس بزرگ آمریکایی در دانشگاه حبیب پاکستان گفت: این احتمال وجود دارد، در واقع باید بگوییم که تحریم‌ها علیه ایران هیچ مشروعیتی ندارند.

چامسکی معتقد است تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران وسیله‌ای برای شکنجه و وحشت مردم است.

وی گفت مردم ایران مجبورند از این تحریم‌ها رنج ببرند، زیرا دولت ایران از دستورات ایالات متحده اطاعت نمی‌کند.

این فیلسوف آمریکایی فکر می‌کند که ایران هیچ برابری با قدرت نظامی ایالات متحده ندارد.

چامسکی در ادامه افزود: سرویس اطلاعات آمریکا به ما اطلاع می‌دهد که وضعیت راهبردی (ایران) دفاعی است و حتی اگر سلاح‌های هسته‌ای وجود داشته باشد، این بخشی از راهبرد بازدارندگی است.

چامسکی همچنین در مورد احتمال وقوع جنگ در منطقه گفت: دولت ترامپ در وضعیتی قراردارد که مایل است تقریباً هر کاری انجام دهد.   چند صنف به مشاغل گروه یک اضافه شد   اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در پی درخواست اتحادیه‌های صنفی و پیگیری اتاق‌های اصناف در خصوص افزودن تعدادی از رسته‌های صنفی به گروه شغلی یک، وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی رسته‌های صنفی "مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری" در حوزه کشاورزی را نیز در گروه شغلی یک (۱) قرار داده است؛ بنابراین صنوف مذکور در تهران و تمامی شهرستان‌های کشور با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجاز به فعالیت هستند.   

پیش‌تر هم سه رسته شامل  «تأمین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف»،   «عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تأمین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع» و  «فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی» به گروه شغلی یک اضافه شده بود.

سایر صنوف گروه شغلی یک نیز شامل فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته. مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و دارو‌های سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر.

خدمات اپراتور‌های ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت؛ تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی؛   فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات؛ کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه؛ خشکشویی؛   سازندگان و فروشندگان عینک است.   دونالد ترامپ مدال آزادی را بر گردن یک کشتی گیر انداخت   مراسم اهدای مدال آزادی به عنوان بالاترین نشان افتخار آمریکا به دن گیبل دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و طلای رقابت‌های جهانی ۱۹۷۱ صوفیه، بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد.

در این مراسم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی مراسمی مدال را به قهرمان و مربی پرآوازه کشتی آمریکا و جهان اهدا کرد.

این جایزه غیر نظامی در سال ۱۹۴۵ توسط هری ترومن ابداع شد و بعنوان خدمات برجسته به دولت و کمک به صلح جهانی به رسمیت شناخته می‌شود.

دن گیبل همچنین سه دوره تیم ملی کشتی آمریکا را در المپیک هدایت کرده است و شاگردان او موفق به کسب ۸ مدال المپیک شامل ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز شده اند.   ذخایر ارزی چین در اوج چهار ساله   پس از مدت‌ها تعطیلی مجددا فعالیت‌های تجاری و بازرگانی چین آغاز  شده است، میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه نوامبر مجدد روند صعودی به خود گرفت. بانک مرکزی چین در هفته‌های اخیر دست به تزریق گسترده نقدینگی به بازار زده است.  

آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۵۰ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۱۷۸ میلیارد دلار رسیده است.  

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان است و به نظر می‌رسد با توجه به بازگشایی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور، روند صعودی میزان ذخایر ارزی ادامه پیدا کند. طی ماه‌های اخیر چین به لطف اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه روی سرمایه از خروج منابع ارزی به خارج از این کشور تا حد زیادی جلوگیری کرده بود.  

تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۰.۴۱ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۴۸ میلیارد دلار کمتر شده است.  

سخنگوی دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین با اشاره به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصادی چین با وجود افزایش نااطمینانی‌ها گفته است که دولت از طریق بهبود ساختار‌های اقتصادی و تعادل‌بخشی به میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، به دنبال تداوم رشد نیرومند ذخایر ارزی خود در آینده است.

وی افزود: زیرساخت‌های اقتصاد چین بسیار نیرومند هستند و با تداوم اجرای اصلاحات مورد نیاز برای مقابله با ریسک‌ها و چالش‌های موجود، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی در جهان محسوب می‌شود.  در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰،   کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳ تریلیون و ۹۹۳ میلیارد دلار بوده است.   وزیر دفاع آمریکا در دولت بایدن انتخاب شد   «جو بایدن» که رسانه‌ها وی را برنده انتخابات جنجالی آمریکا می‌دانند، «لوید آستین» را برای ریاست پنتاگون برگزید.

آستین ژنرال بازنشسته نیروی زمینی آمریکا است که پبشتر فرماندهی ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را برعهده داشت.

این ژنرال سیاه پوست پیش از تصدی فرماندهی سنتکام، به عنوان معاون ستاد نیروی زمینی ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

در صورت تأیید نهایی لوید آستین به عنوان وزیر دفاع آمریکا، وی اولین ژنرال سیاه پوستی خواهد بود که این سمت را بر عهده خواهد گرفت.   خروج تدریجی دلالان از بازار خودرو   افت قیمت خودرو در پی کاهش نرخ ارز و رشد عرضه خودرو در بازار باعث ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو شده است.

در حال حاضر در بازار، خودرو کوییک دنده‌ای ۱۳۳ میلیون تومان،  کوییک آر ۱۴۱ میلیون تومان،  هایما اس هفت ۶۷۵ میلیون تومان، سمند سورن ۲۲۵ میلیون تومان،  سمند ال ایکس ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵معادل ۱۶۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۸۵ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۱۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۷۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۳۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار ۲۳۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین هر دستگاه خودرو رانا ۱۷۵ میلیون تومان، تندر پلاس اتوماتیک ۴۷۸ میلیون تومان،  تیبا صندوق دار ۱۱۵ میلیون تومان،  تیبا هاچ بک ۱۲۰ میلیون تومان، پژو۲۰۷ دنده‌ای ۲۶۹ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۳۷۶ میلیون تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.   حذف قسمت توهین بهاره رهنما به مردم لر در «شام ایرانی» از پلتفرم‌ها   پیرو انتشار قسمت جدید سریال «شام ایرانی» در رسانه‌های صوت و تصویر که در آن به یکی از اقوام اصیل ایرانی توهین شده بود، ساترا به محض دریافت گزارش مردمی از سوی کاربران نسبت به بررسی مورد مذکور اقدام کرد. با بررسی صورت‌گرفته، مشخص شد مورد ذکر شده در تضاد آشکار با فصل «احترام به فرهنگ و اقوام کشور» در ضوابط محتوایی است. به همین جهت با دستور ساترا، این بخش از همه رسانه‌های رسمی منتشرکننده حذف شد. /ایلنا   ضرغامی: برای انتخابات ۱۴۰۰ خودم را آماده کرده‌ام   ضرغامی: دولت بعد، دولت ۱۴۰۰، باید دولتی باشد که یکی از اهداف و شعارهایش جوانی بدنه  دولت باشد. ما تعداد زیادی پست مهم در کشور داریم غیر اینکه خود کابینه خیلی مهم است. دولت آینده باید بیاید که زمینه انتقال قدرت را به جوانان فراهم کند. وی ادامه داد: تصورم این است  که سال ۱۴۰۰، سال پایان رفتار‌های قیم‌مآبانه و پایان عمر پدرخوانده‌ها است. در سال ۱۴۰۰ بچه‌های انقلابی برای دولت به صحنه می‌آیند و فکر می‌کنم که دیگر رفتار‌های قیم‌مآبانه فرصت بازیگری پیدا نمی‌کنند. عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با انتخابات ۱۴۰۰ هم گفت: من فکر می‌کنم در انتخابات دو مینی‌بوس نامزد داریم. در رابطه با بنده هم، من خودم را آماده کردم و هر وقت شرایط اقتضا کند وارد کار خواهم شد. این‌که در مقطع ثبت‌نام چه اتفاقی خواهد افتاد معلوم نیست و اگر بنده احساس وظیفه بکنم وارد خواهم شد و آمادگی آن را دارم.   پاسخ تند رسول جعفریان به ادعا‌های سعید جلیلی   رسول جعفریان، پژوهشگر و استاد تاریخ دانشگاه تهران به اظهارات اخیر سعید جلیلی پاسخ داد. رسول جعفریان، پژوهشگر و استاد تاریخ دانشگاه تهران در پاسخ به اظهارات اخیر سعید جلیلی نوشت: جلیلی: «سال ۹۲ به پشت خیمه دشمن رسیده بودیم، گفتند خزانه خالی است». اولا دست از سر تاریخ بردارید. ثانیا اصلا با این همه تحریم ناشی از مذاکره عجیب شما، وقتی خزانه خالی است، آن طرف خیمه هم برسید، بی مایه، فطیر است. باید سلاح و پول و مردم باشند تا بشود کاری کرد.   تروئیکای اروپایی: نصب سه زنجیره سانتریفیوژ IR-۲ m در نطنز، مغایر با برجام و بسیار نگران‌کننده است   فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند اعلام اخیر ایران مبنی بر این که در نظر دارد یک زنجیره جدید از سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تاسیسات نطنز نصب کند، مغایر با توافق هسته‌ای و بسیار نگران‌کننده است.   فروش قسطی نان با گرو گرفتن کارت ملی شهروندان   نانوا‌هایی در زابل سیستان و بلوچستان یا حتی رودان هرمزگان و دشتی بوشهر وجود دارند که نان را قسطی می‌فروشند. بعضی‌هایشان کارت ملی مشتری‌ها را گرو گرفته‌اند و بعضی هم به حساب آشنایی و همسایگی کار می‌کنند و فقط به نوشتن اسم و بدهی اکتفا کرده‌اند./ جزئیات بیشتر   قدرتمندترین چهره‌های اروپا؛ مرکل در رقابت با خالق تلگرام صدرنشین شد   نشریه آمریکایی پولِتیکو با انتشار رتبه‌بندی سالانه خود با عنوان قدرتمندترین چهره‌های اروپایی، اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم ۶۶ ساله آلمان در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

به نوشته این نشریه، خانم مرکل به عنوان با نفوذترین سیاستمدار اروپایی در دوران صدراعظمی خود نقش غیرقابل انکاری در نجات اتحادیه اروپا از بحران‌های مختلف از بحران اقتصادی گرفته تا شیوع ویروس کرونا ایفا کرده است. او همچنین محور شکست ناپذیر اتحادیه اروپا در چالش‌هایی همچون برکسیت و اختلاف‌های اقتصادی و سیاسی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است. او همین اینک نیز به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا نقش پررنگی در پیشبرد اهداف این اتحادیه دارد.

خانم مرکل تصمیم گرفته از پاییز سال ۲۰۲۱ و پس از این که به مدت ۱۶ سال سمت صدراعظمی آلمان را عهده‌دار بوده، خود را بازنشسته سیاسی کند.

نشریه پولتیکو همچنین سایر چهره‌های مطرح اروپا را در سه گروه عملگرایان، اخلال‌گران و بلندپروازان دسته‌بندی کرده است. بنا بر تفسیر این نشریه هر یک از این خصوصیات، بازتاب دهنده سطح متفاوتی از قدرت است. بر همین اساس ۲۷ چهره اروپایی در این سه دسته قرار گرفته‌اند.

جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا از نظر این نشریه آمریکایی عمل‌گراترین رهبر اروپاست. چه در داخل که موفق شده دولت ائتلافی ایتالیا را با وجود فشار‌های احزاب پوپولیست و راست‌گرای افراطی پا برجا نگه دارد و چه در بطن مذاکره با شرکای اروپایی که موفق شده آن‌ها را در مورد متعهد بودن ایتالیا به دیون مالی خود متقاعد کند. او همچنین کشورش را به عنوان اولین هدف حمله ویروس کرونا در اروپا و با وجود انبوه مشکلات اقتصادی پابرجا نگاه داشت. افزایش محبوبیت نخست وزیر ایتالیا به ۵۲ درصد او را در صدر سیاستمداران محبوب ایتالیا قرار داده است.

نشریه پولتیکو همچنین پاول دوروف، خالق روسی پیامرسان تلگرام را به عنوان اخلال‌گرترین چهره سال اروپا معرفی کرده است. پولتیکو در تفسیر این انتخاب نوشته که هدف این بود که شبکه‌های اجتماعی دنیا را به هم نزدیک‌تر کنند، ولی این کارآفرین ۳۶ ساله با تلگرام موجب جدایی بیشتر مردم از هم شده است.

این نشریه افزوده است: «تلگرام که برای رقابت با واتس‌اپ و فرار از جاسوسی کرملین در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده، مدت‌هاست که به ابزاری برای برنام‌ریزی و تبلیغات گروه‌های تروریستی در اروپا بدل شده و اخیراً هم از آن برای سازماندهی جنبش‌های توده‌ای در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

پولتیکو سپس با اشاره به تلاش فیسبوک و توییتر برای مقابله با انتشار اخبار و اطلاعات نادرست، تلگرام را مامن جدید حامیان این گونه داده‌ها معرفی کرده که به ابزار بسیج عمومی مخالفان ماسک و واکسن در اروپا بدل شده و بسیاری از اخبار نادرست در مورد کرونا از طریق آن منتشر می‌شود.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز از نظر نشریه پولتیکو بلندپروازترین چهره اروپا لقب گرفته است. خانم فن درلاین این عنوان را به خاطر تلاش‌های فراوانش در سال جاری میلادی برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در اتحادیه اروپا، توسعه اقتصاد دیجیتالی، افزایش سطح رعایت حقوق دگرباشان جنسی، مبارزه با نژادپرستی، توزیع عادلانه واکسن کرونا و تضمین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران در سراسر اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

رئیس ۶۲ ساله کمیسیون اروپا آن چنان که در رونمایی از طرح مالی «نسل آینده اتحادیه اروپا» تاکید کرد، قصد دارد اروپا را به جایگاه واقعی خود در جهان ارتقا دهد. او همچنین نقش غیرقابل انکاری در تدوین بسته پیشنهادی برای غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و بودجه اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صبحانه پارسینه بسته خبری از شامگاه تا بامداد پارسی خبر اتحادیه اروپا میلیارد دلار میلیون تومان گروه شغلی یک ذخایر ارزی رسانه ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند

تین نیوز

گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی ارائه کند .

 

به گزارش تین نیوز، بر اساس امضای توافقنامه بین گروه ویلهلمسن نروژ ، شرکت حمل و نقل AD Ports Group امارات و شرکت سرمایه گذاری Inveco LLC گرجستان بندر خشک تفلیس که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی می شود ، به عنوان یک مرکز لجستیک محور در امتداد کریدور میانه بین آسیا و اروپا فعالیت خواهد کرد .

بندر خشک تفلیس که در حال حاضر مراحل اجرایی را می گذراند قرار است به عنوان یک مسیر تجاری در حال ظهور مراکز تولیدی غرب آسیا را به بازار های مصرف در اروپا ی شرقی متصل کند .

بر اساس این گزارش بندر خشک تفلیس به منظور تسهیل ورود و خروج و ترانزیت کانتینر های کشور های منطقه ای ، وسایل حمل و نقل و کالا های مختلف طراحی شده که در این بندر امکانات یکپارچه ای مانند ایستگاه حمل و نقل کانتینری ، انبار ، پارکینگ ویژه خودرو همراه با خطوط ریلی که از سمت غرب به بنادر پوتی و باتومی گرجستان و از سمت شرق به آذربایجان منتهی می شود ، آسیا و اروپای شرقی را به هم متصل کند .

«کاپیتان محمد جمعه الشمیسی» مدیر عامل گروه AD Ports Group در این زمینه گفت : گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی  ارائه کند .  

«جمال اینایشویلی» ، مدیر عامل گروه Inveco LLC گرجستان نیز در ادامه افزود : خوشحالم که مذاکرات با AD Ports Group با موفقیت به سرانجام رسید و مشارکت گروه AD Ports Group اجرای موفقیت آمیز بندر خشک تفلیس را تضمین می کند ، زیرا در زمینه عملیات بندری و امکانات لجستیکی تجربۀ ارزنده ای دارد و ما از این بابت برای همکاری بیشتر امارات و گرجستان تلاش می کنیم .

«نیل دی روش» ، رئیس گروه خدمات بندری ویلهلمسن گفت : گرجستان برای مدت طولانی بازار مهمی خواهد بود و توسعه بندر خشک تفلیس که یک پروژه اساسی برای توسعه کریدور تجاری بین دریای خزر و دریای سیاه بود در مسیر جدید به عنوان کوتاهترین مسیر بین آسیا و اروپا در نظر گرفته می شود و انتظار می رود رشد قابل توجهی در جابه جایی کانتینر داشته باشد .  

به هرحال وجود بندر خشک تفلیس مزایای قابل توجهی برای مشتریان فراهم می کند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • جم رکورد فروش را شکست
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟