Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:21:59 GMT

۳هزار مورد تست سریع در زنجان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۶۶۹۰

۳هزار مورد تست سریع در زنجان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، نیازمند انجام اقداماتی در قالب نظارت، حمایت و درمان هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش روند این بیماری در استان زنجان هستیم، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی فرصتی گران‌بها برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: با اجرای درست این طرح بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش می‌یابد.

قزلباش تاکید کرد: با پیک سوم کرونا بخشی از بستری‌های کرونایی در نقاهتگاه‌ها نگهداری می‌شدند تا سایر بیماران غیر کرونایی از خدمات درمانی محروم نشده و در بیمارستان، بیماران نیازمند به اکسیژن‌درمانی، مراقبت‌های ویژه و ویزیت روزانه پزشکان بستری می‌شدند.

وی برلزوم استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان برای نقاهتگاه تاکید کرد و گفت: اولویت ایجاد نقاهتگاه‌ها، در خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان از الگوی استان گیلان پیروی می‌کند، گفت: مبتلایان به کرونا درطارم هم روند افزایشی دارد.

قزلباش ابراز داشت: افزایش آمار کرونا در استان به معنای افزایش شیوع بیماری کرونا نبوده بلکه به معنای افزایش قدرت شناسایی بیماران کرونایی در استان است.

وی با بیان اینکه تست سریع در استان وارد بحث آزمایشگاهی شده و تاکنون بیش ازسه هزار تست سریع انجام شده است، افزود: طی این هفته چهار هزار و ۳۲۵ مورد مثبت کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: اکنون امکان جداسازی همه بیماران کرونایی در نقاهتگاه‌های استان وجود ندارد، زیرا هنوز امکانات مورد نیاز راه‌اندازی نشده است.

قزلباش با بیان اینکه مورد مثبت کرونا ثبت شده در هفته جاری چهار هزار و ۳۲۵ مورد بوده است، افزود: از این تعداد سه هزار و ۷۴۴ نفر در منزل ایزوله شدند.

وی با بیان اینکه جداسازی بیماران مبتلا به کرونا یکی از مهمترین راه‌های قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا که با قرنطینه و ایجاد نقاهتگاه محقق می‌شود، گفت: در دو نقاهتگاه هتل سپهر و سالن مادر کودک حدود یک هزار نفر نگهداری و مراقبت شدند.

کد خبر 5090421

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران بوشهر شیوع کرونا بارش برف شهرستان کرج روز دانشجو گرگان محسن فخری زاده شهرکرد سیلاب بیماری کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟