Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با هدف بررسی نحوه تاب آوری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: فعالان بخش خصوصی از ابتدای شیوع کرونا، همکاری و همراهی خوبی در کمک رسانی به مردم و بخش درمان داشته اند و درخواست داریم بار دیگر با همین نگرش به یاری حوزه بهداشت و درمان استان بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: یکی از مهمترین نیاز‌های کنونی بخش درمان خراسان رضوی در مقابله با کووید ۱۹، تامین کپسول‌های اکسیژن و اکسیژن ساز برای نگهداری بیماران نیازمند در خانه و خلوت کردن بیمارستانها است. به همین منظور، تحت عنوان "نذر پویش اکسیژن" حسابی گشایش یافته است؛ این موضوع از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در حال اطلاع رسانی و فراخوان است.   همگرایی برای عبور از بحران

حسین محمودی خراسانی نایب رئیس اتاق مشهد نیز در این نشست گفت: کمک افراد بر کسی پوشیده نیست. واحد‌های تولیدی در حال حاضر دچار مشکل هستند، اما همه باید در استان و شهرمان برای مقابله با این بیماری اقدام کنیم.

او افزود: فعالان اقتصادی به دو طریق می‌توانند کمک رسانی کنند. نخست، اقلام مورد نیاز را مبتنی بر لیست‌هایی که ارائه شده به دست ما در اتاق بازرگانی برسانند و دوم، تجمیع کمک‌ها به صورت نقدی انجام بگیرد تا در اختیار ستاد قرار دهیم و برای تامین ملزومات پزشکی هزینه شود.   مراجعه ۲۷۷ فرد مشکوک به کرونا در طول روز به بیمارستان‌های خراسان رضوی
دکتر جبرائیل موفق معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: تا هفته پیش شاهد موج دوم کرونا در کشور بودیم و آمار تلفات ناشی از این بیماری در کشور به روزانه حدود ۵۰۰ نفر در کشور رسید؛ البته طبق استاندارد سازمان جهانی کسانی که با تست PCR کوویدشان مثبت می‌شود، مبتلا به شمار می‌آیند.   بیشتر بخوانید هشت هزار تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی اختصاص یافت
او افزود: با شروع موج پاییزی، نگرانی‌ها افزایش یافته است و کنترل‌ها از ابتدای آذرماه بیشتر شد؛ در خراسان رضوی روزانه ۲۷۷ نفر و در مشهد روزانه ۱۹۴ نفر مراجعه کننده داشتیم و ۳۹۰ نفر در استان در این ۱۰ روز در بخش آی‌سی‌یو بستری بودند که ۲۹۳ نفر از این تعداد در مراکز درمانی مشهد مستقر بودند. موفق از شروع موج زمستانی این بیماری ابراز نگرانی کرد.   ناقلان علامت دار کرونا در خانه بمانند

حسن ذاکریان نماینده بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه گفت: موثرترین اقدام در مبارزه با کرونا این است که ناقلان علامت دار را در خانه نگه داریم؛ زیرا چنین افرادی هر روز متوسط ۷ نفر را آلوده می‌کنند و هر ۵ روز باعث مرگ یک نفر می‌شوند.   بیشتر بخوانید جزئیات نحوه حضور کارکنان ادارات در خراسان رضوی خسارت ۳۲ هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری خراسان رضوی جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا در اماکن پر رفت و آمد
او افزود: به منظور حفظ این افراد در خانه، از ۲۰ آبان ماه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی به صورت محله محور اقدام کرده ایم و امروز حدود دو هزار و ۴۰۰ مسجد در سطح استان درگیر این طرح هستند. مساجد موانعی که باعث می‌شود تا فرد از خانه خارج شود را رفع می‌کنند؛ به طور مثال خرید‌های آن‌ها را انجام می‌دهند و بسته‌های معیشتی را در میان نیازمندان توزیع می‌کنند به طوری که از ۲۰ آبان ماه، ۹ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است.

نماینده بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت درمان‌های سرپایی در منازل، ادامه داد: هر ۱۰ مسجد به یک پزشک معین مرتبط شده اند تا در صورت نیاز، مشورت لازم به آن‌ها ارائه شود. در بحث نیاز به اکسیژن نیز که یکی از دلایل حضور افراد مبتلا در بیمارستان است، پیشنهاد دادیم تا هر مسجد به واحد اکسیژن مجهز شود.   ذاکریان بیان کرد: برخی از مساجد درخواست اکسیژن ساز دارند که نوع ایرانی آن ۸.۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و در برخی مناطق ۳ نوع کپسول لازم است که آن هم ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد. در واقع ما برای تجهیز هر یک از ۱۶۰ مسجد مورد نظر در این طرح به کپسول اکسیژن نیازمند ۱۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

۳۰۰ هزار خانواده خراسانی منبع درآمد ندارند

حبیب الله آسوده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی به ارائه گزارشی در حوزه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه پرداخت و گفت: سامانه سخا برای ثبت کمک‌های معیشتی ایجاد شده است و ۳۱۸ هزار کدملی سرپرست خانوار در آن سامانه ثبت شده که بسته معیشتی می‌گیرند و تردید ندارم تعداد زیادی از آن‌هایی که بسته گرفته اند، هنوز در این سامانه ثبت نشده اند.

راه اندازی ۱۰ پویش برای مقابله با کرونا

محمدحسین روشنک دبیر ستاد هماهنگی گروه‌ها و سازمان‌های مردمی پشتیبانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: ما در راستای مقابله با کرونا و افزایش تاب آوری در برابر آن، در استان ۱۰ پویش را با هماهنگی استانداری راه اندازی کرده ایم؛ پویش نذر ماسک، پویش فعالان رسانه با حضور ۱۲ رسانه و ۳۵ خبرنگار فعال برای اطلاع رسانی و هشدار، پویش حفظ احترام کادر درمان، پویش نذر حفظ اشتغال، پویش بخشش اجاره بها، پویش همدلی تامین اجاره مسکن و ... از جمله کمپین‌هایی است فراخوان شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون نیازمند تامین ۵ میلیارد تومان برای کمک به بخش درمان هستیم، افزود: شماره حسابی که برای این موضوع اعلام می‌شود زیرنظر کمیته پشتیبانی مقابله با کرونای استان است.

ضرورت جذب کمک شرکت‌های بزرگ به صورت اسپانسری

محمدعلی چمنیان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق مشهد نیز گفت: باید در موسسات صنعتی که جمعیت زیادی دارند فرهنگ سازی صورت بگیرد و بودجه و اعتباراتی برای این موضوع درنظر گرفته شود. از طرفی، در خیلی از موارد می‌توان از کمک شرکت‌های بزرگ به طور اسپانسری بهره گرفت. به طور مثال، برای توزیع اکسیژن می‌توان با شرکت‌های بزرگ صحبت و حجم بالایی کمک از این طریق جذب کرد.

رضا حمیدی رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز پیشنهاد داد تا دولت بخشی از مالیات واحد‌های صنعتی را ببخشد و بنگاه‌های اقتصادی نیز در قبال این بخشودگی، همان مبلغ را به بخش درمان برای مقابله با کرونا کمک کنند.

او افزود: همچنین، بانک‌ها به جای اخذ سود ۱۸ درصد، آن را ۹ درصد محاسبه کنند تا فعالان اقتصادی مابقی این سود را در زمینه کرونا هزینه کنند.

رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در پایان صحبت حاضران در این نشست گفت: در رابطه با شرکت‌های بزرگ و دولتی، می‌توان آمار کمک‌ها را ارائه داد تا مشخص شود چه کسانی چه مقدار کمک کرده اند. در خصوص سود بانکی هم باید گفت اختیار استانی چندانی وجود ندارد تا در این زمینه تصمیم گیری شود؛ اما در موضوع بخشودگی مالیات و هزینه کرد آن مبلغ برای مقابله با کرونا، می‌توان هزینه‌های کمک را به عنوان هزینه‌های مالیاتی قابل قبول محاسبه کرد.

او با بیان اینکه لیست اقلام و دارو‌های مورد نیاز را اعلام خواهیم کرد، افزود: اسامی افرادی که امروز برای کمک اعلام آمادگی می‌کنند را نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد تا دیگران هم تشویق شوند.

در این نشست شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۴۳۰۲۵ برای پویش نذر سلامت اعلام شد. همچنین، مقرر شد بر روی برخی از اقلام کمکی مثل کپسول اکسیژن، اسم شرکت‌ها درج شود و این اقلام به نوعی کالای اسپانسری شرکت‌ها تلقی بشود.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستگاه تنفسی استانداری خراسان رضوی مقابله با کرونا برای مقابله شرکت های بزرگ خراسان رضوی بخش درمان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

کد خبر 6095535

دیگر خبرها

  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر