Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  از بین ۸۹ کالایی که تغییرات قیمت آن‌ها از مهر سال گذشته تا ماه مشابه امسال منتشر شده، قیمت ۱۳ کالا شامل چهار نوع تیر آهن با ۱۹۹.۴ تا ۳۱۴.۶ درصد، دو نوع میلگرد با ۱۹۸.۷ و ۲۰۰.۱ درصد، ورق سیاه با ۲۲۱.۶ درصد، کنجاله سویای وارداتی با ۲۷۴.۹ درصد و همچنین لپه، لوبیا قرمز، عدس، برنج هندی و برنج پاکستانی باسماتی به ترتیب با ۱۴۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴، ۱۰۳.۸، ۱۷۰، ۱۶۰.۴و ۱۱۲.۴ درصد افزایش قیمت در مهر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بین دو تا چهار برابر شده است؛ بنابراین قیمت هر کیلو لپه، لوبیا قرمز، عدس، برنج هندی و برنج پاکستانی باسماتی در مهر به ترتیب به حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان، ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان، ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان و ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

نکته قابل توجه در این آمار نیز افزایش بیش از ۲۷۰ درصدی کنجاله سویای وارداتی (نوعی خوراک دام و طیور) است که باعث شده قیمت هر کیلو از این محصول به بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد. این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که در هفته‌های گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود.

اقلام روزمره بیش از ۵۰ درصد گران شد

در این میان ۲۴ کالا هم بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتندکه از جمله مهم‌ترین آن‌ها تخم مرغ با ۹۴.۵ درصد، برنج تایلندی با ۷۱.۴، گوشت مرغ با ۵۰.۶، مرغ زنده با ۵۳.۳، شکر کیلویی و بسته بندی با ۵۸.۱ و ۵۳.۶ درصد، قند شکسته ۵۳.۱، کره پاستوریزه با ۷۲.۶، لوبیا چیتی با ۷۸، نخود با ۸۶.۶، گوجه فرنگی با ۸۱.۳، پیاز با ۶۳.۸ و موز با ۷۴.۱ درصد افزایش قیمت، بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؛ بنابراین در مهر امسال قیمت هر کیلو تخم مرغ به ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان، برنج تایلندی به ۱۲ هزار و ۷۰۰، گوشت مرغ به ۱۹ هزار و ۷۰۰، مرغ زنده به ۱۳ هزار و ۸۰۰، شکر به ۸۳۰۰، قند به ۱۰ هزار تومان، کره پاستوریزه به ۷۸۰۰، لوبیا چیتی به ۲۶ هزار و ۵۰۰، نخود به ۱۷ هزار و ۸۰۰، گوجه فرنگی به ۴۴۰۰، پیاز به ۴۳۰۰ و موز به ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

ذرت خارجی با ۷۹.۷ و ذرت داخلی ۸۷.۳، جو خارجی با ۵۳.۴ سایر انواع خوراک دام و طیور هستند که از مهر سال گذشته ماه مشابه امسال بیش از ۵۰ درصد گران شده‌اند و قیمت هر کیلو از آن‌ها به ترتیب به حدود ۳۲ هزار تومان و ۲۷ هزار تومان رسیده است.

لاستیک پراید و پژو نیز در این مدت با افزایش قیمت ۵۱.۵ و ۷۲.۳ درصدی مواجه بودند و قیمت هر حلقه از آن‌ها به ۳۵۰ و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین لاستیک سمند، اتوبوس و کامیون، سیمان، سیم و ماشین لباسشویی تولید داخل از جمله دیگر کالا‌هایی است که قیمت آن‌ها بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

از بین مهم‌ترین کالا‌هایی که در مدت یاد شده کمتر از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند هم می‌توان به شیر خام با ۲۴.۷ درصد، شیر استریل پاکتی با ۳۲.۲، شیر بطری یک لیتری با ۲۰.۹، برنج داخلی هاشمی با ۲۷.۷ درصد، ماکارونی ۵۰۰ گرمی با حدود ۴۰، پنیر ۵۲۰ گرمی با ۳۷.۴، ماست کم چرب و پر چرب با حدود ۲۲ و ۲۹، انواع چای خارجی با ۱۷ تا ۱۹ درصد و همچنین انواع روغن با ۱۰ تا ۲۶ درصد افزایش قیمت اشاره کرد.

در این میان قیمت ۵ کالا نیز در مدت یاد شده بین ۰.۶ تا ۱۴.۴ درصد کاهش داشته است. کمترین کاهش قیمت مربوط به گوساله زنده که در مهر ماه هر کیلو از آن به قیمت ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شده و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به کاغذ چاپ ۷۰ گرمی اندونزی بوده که قیمت هر بند از آن از ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان در مهر سال گذشته به ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان در مهر امسال رسیده است.

قیمت گوشت گوساله، خرما مضافتی و جوجه یک روزه گوساله زنده نیز در یک سال مورد بررسی به ترتیب ۰.۴، ۱.۶، ۱۱.۸ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کالاهای اساسی افزایش قیمت درصد افزایش قیمت هزار و ۶۰۰ تومان تومان رسیده بیش از ۵۰ درصد قیمت هر کیلو هزار تومان هزار و ۷۰۰ ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی بی رمق می شود!

به گزارش همشهری آنلاین، کریستالینا جورجیوا که اخیراً برای دومین دوره به ریاست صندوق بین‌المللی پول منصوب شده است، استدلال می‌کند که اقتصاد جهانی در حال حاضر «به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است»، اما همچنین با «رشد تاریخی آهسته پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده مواجه است.

او می‌گوید اگر اقدامی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای رشد انجام ندهیم، یک دهه ناامیدکننده به این اقتصاد اضافه خواهیم کرد و درنتیجه «دهه ۲۰ کم‌رمق» را در پیش رو خواهیم داشت.

جورجیوا باور دارد کشورها برای تحریک رشد اقتصادی بیشتر، باید «سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی مبتنی بر رشد اتخاذ کنند و البته بدانند که آنچه بزرگ‌ترین تفاوت را ایجاد می‌کند، ایجاد سرمایه انسانی و زیرساخت تحول دیجیتال برای یک تحول سبز است.»

شتاب رشد تجارت جهانی

سه نهادهای بین‌المللی کلیدی، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سازمان تجارت جهانی (WTO) پیش‌بینی کردند: با کاهش تورم و رشد اقتصاد آمریکا، رشد تجارت جهانی امسال بیش از ۲ برابر خواهد شد.

این نهادها پس از کاهش رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ که ناشی از افزایش قیمت‌ها، افزایش نرخ‌های بهره و کاهش تقاضا بوده است، بازگشت شدیدی را در جریان جهانی محصولات در سال جاری پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس گزارش OECD، انتظار می‌رود تجارت جهانی کالا و خدمات در سال جاری ۲٫۳ درصد و در سال آینده ۳٫۳ درصد افزایش یابد. این در مقایسه با رشد تجارت ۱ درصدی در سال گذشته بسیار قابل‌توجه است.

قهر خریداران کره‌ای با نفت روسیه

شرکت اطلاعات بازار کپلر اعلام کرد بیش از ۲ میلیون بشکه نفتای روسیه، مدت بیش از یک هفته است که در نفت‌کش‌ها در دریا مانده است و برخی از این نفت‌کش‌ها در آب‌های نزدیک عمان مستقر شده‌اند. این رقم بالاتر از میانگین هفتگی حدود ۷۹۰ هزار بشکه در ژانویه و فوریه است.

بلومبرگ به نقل از معامله‌گران مطلع نوشت: تولیدکنندگان پتروشیمی در کره جنوبی که معمولاً خریداران بزرگ محصول روسیه هستند، به دلیل نگرانی از تفحص دولت، اکنون از واردات مستقیم و هرگونه محموله‌ای که مبدأ نامعلوم دارد اجتناب می‌کنند. این واکنش پس از گشایش تحقیقات مقامات کره جنوبی در مارس درباره واردات نفتا، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

انقلاب هوش مصنوعی در اقتصاد جهان | زنگ خطر برای شرکت های ایرانی

رؤیای فرانسوی برای جایگزینی برق و بنزین

صنعت خودروی فرانسه بر اساس یک توافق راهبردی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فروش خودروهای الکتریکی را چهار برابر کند و این زمانی است که رئیس‌جمهوری چین سفری رسمی به این کشور را آغاز می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هدفی را برای خودروسازان این کشور تعیین کرده است که تا پایان دهه دو میلیون خودروی برقی یا هیبریدی تولید کنند و این در شرایطی است که آنها با رقابت سخت تولیدکننده برتر چین مواجه هستند.

طبق یک توافقنامه برنامه‌ریزی میان‌مدت جدید با دولت، این صنعت قرار است با هدف موقت فروش ۸۰۰ هزار خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷ موافقت کند که از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. علاوه بر این، خودروسازان در نظر دارند فروش خودروهای سبک برقی را از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهند.

تغییر مسیر طلای جهانی

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۷ می) پس‌ازآن که داده‌های اقتصادی اخیر شرط‌بندی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال جاری را تقویت کرد، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

معامله گران طبق ابزار CME's FedWatch با احتمال ۶۴ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که رشد شغل در ایالات‌متحده بیش از حد انتظار در آوریل کاهش یافته است، درحالی‌که افزایش دستمزد سالانه برای اولین بار در سه سال اخیر به زیر چهار درصد رسیده است. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز دوشنبه گفت که در نقطه‌ای نامشخص، بانک مرکزی ایالات‌متحده هدف نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

صعود ناپایدار قیمت بیت کوین

بیت کوین روز دوشنبه (۶ مه) برای اولین بار در بیش از ۲ هفته به بالای سطح ۶۵ هزار دلار صعود کرد و آخرین باری که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بالاتر از این میزان قرار گرفته بود در تاریخ ۲۵ آوریل بوده است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، وب‌سایت ردیابی قیمت دارایی‌های دیجیتال، بیت کوین پس از صعود به بالاترین سطح در اوایل روز دوشنبه، تا ساعت ۱۰ و سه دقیقه صبح به‌وقت شرقی حدود ۶۴ هزار و ۱۰۰ دلار معامله شد و به‌صورت روزانه ۰.۲ درصد افزایش یافت.

بیت کوین طی روزهای گذشته برای اولین بار در بیش از دو ماه به زیر سطح ۵۷ هزار دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۷ فوریه بود. اتریوم، بزرگ‌ترین آلتکوین جهان ازنظر ارزش بازار نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۱۲۱ دلار رسید، اما برخی آلتکوین‌ها شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت روزانه خود بودند.

کد خبر 850132 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودروی برقی تجارت جهانی

دیگر خبرها

  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد