Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:34:12 GMT

توزیع بذر بین گندم‌کاران قزوینی ۲۸ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۳۵۷

توزیع بذر بین گندم‌کاران قزوینی ۲۸ درصد رشد یافت

مجید اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری هفت هزار و ۹۲ تن بذر گندم برای کشت های آبی و دیم بین کشاورزان استان قزوین توزیع شد که این رقم در سال قبل پنج هزار و ۵۵۷ تن بود.

وی اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین بذور گواهی شده مورد نیاز گندم کاران در کشور از جمله استان قزوین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اصلاح بذور با هدف ارتقای کمی و کیفی تولید محصول استراتژیک گندم در سال های اخیر، گفت: عمده بذور گندم بر اساس استانداردهای تعیین شده موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور به تولید می رسند.

اسماعیلی همچنین از تهیه و توزیع هزار و ۱۷۰ تن بذر جو بین کشاورزان استان قزوین در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تهیه بذور مورد نیاز این گیاه برای کمک به تامین بخشی از خوراک دام از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است و پیش بینی می شود ۳۳۵ هزار تن از این محصول برداشت شود.

امسال همچنین ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت جو رفته و پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

برچسب‌ها گندم استان قزوین نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان قزوین نهال و بذر گندم استان قزوین نهال و بذر اخبار کنکور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • کشته شدن دوچرخه‌سوار قزوینی در تصادف با پراید
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان