Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@22:53:27 GMT

نفت از صعود بازماند/طلای جهانی صعودی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۸۲۴۹

نفت از صعود بازماند/طلای جهانی صعودی شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

 بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۳۵ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو شاخص روز دوشنبه حدود یک درصد سقوط کردند.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهانی باعث تجدید قرنطینه ها شامل تدابیر سخت گیرانه در ایالت کالیفرنیای آمریکا و همچنین آلمان و کره جنوبی شده است.

لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا اظهار کرد: وضعیت پاندمی در نقاطی در آمریکا و بخشهایی از اروپا بسیار مختل کننده باقی مانده است.

کالیفرنیا روز دوشنبه تحت فرمانی خواستار تعطیلی فروشگاهها و در خانه ماندن مردم به مدت سه هفته شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، کالیفرنیا یکی از بزرگترین ایالتهای مصرف کننده سوخت در آمریکا تا کریسمس در قرنطینه خواهد بود که برای بازارهای نفت منفی است.

منابع دولتی در فرانسه اظهار کردند که این کشور ممکن است تسهیل بخشی از محدودیتهای قرنطینه را با توجه به این که روند نزولی موارد جدید ابتلا یکنواخت شده است را به تاخیر بیاندازد.

در پی صعود هفته گذشته قیمتهای نفت که تحت تاثیر توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید و عرضه واکسن کووید ۱۹ بود، تحلیلگران اکنون به تلاشهای قانونگذاران آمریکایی برای تصویب بسته کمک اقتصادی جدید معطوف شده اند. این بسته برای تقویت رشد مشاغل که به نوبه خود روی تقویت تقاضا برای انرژی تاثیر دارد، ضروری است.

آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود و تحلیلگران پیش بینی می کنند کاهش ذخایر نفت و افزایش ذخایر فرآورده های نفتی در هفته گذشته را نشان دهد.

بر اساس گزارش رویترز، صعود ارزش دلار در معاملات روز جاری عامل دیگری بود که در کاهش قیمتهای نفت تاثیر داشت.

طلای جهانی صعودی شد
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به بالاترین حد دو هفته گذشته صعود کرد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸۶۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۷۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۸۶۶ دلار بسته شده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، بازارها کم و بیش روی توافق قانونگذاران آمریکایی در زمینه بسته کمک مالی کرونایی حساب کرده اند و اکنون مسئله ابعاد این بسته، زمان تصویب آن و تاثیرش روی انتظارات تورمی خواهد بود.

کنگره آمریکا هفته جاری روی لایحه تامین مالی موقتی برای فراهم کردن زمان بیشتر برای رسیدن به توافق در خصوص بسته کمک مالی کرونایی و جلوگیری از تعطیلی دولت رای گیری خواهد کرد.

شاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا اظهار کرد که نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات در لایحه مورد حمایت اعضای هر دو حزب وجود دارد.

کالیفرنیا روز دوشنبه تدابیر قرنطینه جدیدی برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ وضع کرد و نیویورک در حال بررسی ممنوعیت تجمع در فضاهای بسته است. تحولات مذکور ضرورت تصویب بسته کمک اقتصادی جدید را بارز می کنند.

طلا همواره پناهگاه امنی برای داراییها در برابر تورم ناشی از بسته های محرک مالی عظیم است.

بر اساس گزارش رویترز، مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: از نظر تکنیکال طلا در میان مدت در روند نزولی مانده است. از آنجا که بسته محرک مالی جاری بسیار پایینتر از انتظارات بازار است، ممکن است به صعود قیمتها کمک نکند. اگر طلا موفق نشود مقاومت در سطح ۱۸۷۰ دلار را بشکند، ممکن است عقب نشینی دیگری به سمت مرز حمایتی ۱۸۰۰ دلار انجام دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و۶۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۲۱ دلار و سه سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۳۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای تحویل فوری بهای هر اونس درصد افزایش روز دوشنبه بسته کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند

به گزارش خبرگزاری مهر، درادامه رقابت های پاراتیراندازی جام جهانی که در کره جنوبی جریان دارد و در ماده تفنگ سه وضعیت، رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی جام جهانی کره جنوبی با کسب ۱۱۴۵ با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به مرحله فینال بازماند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت. تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد. نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در جریان است.

کد خبر 6091279

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود