Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:39:47 GMT

برداشت 20 هزار تن مرکبات از باغات گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۸۶۷۱

برداشت 20 هزار تن مرکبات از باغات گیلان

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز برداشت مرکبات از باغات استان، اظهار کرد: از ابتدای آبان تاکنون ۲۰ هزار تن مرکبات معادل ۱۰ درصد محصول باغ‌های استان به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان برداشت‌شده است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات  طی امسال خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان محصولات به ارزش یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان ارزش ریالی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به رتبه پنجم کشور در تولید مرکبات تصریح کرد: علاوه بر صادرات مرکبات به خارج استان ، تلاش می‌شود بیشتر این محصول در داخل استان، به‌ویژه برای تأمین میوه شب عید شهروندان گیلانی مصرف شود که بیشتر محصول مرکبات استان در رودسر، املش و لنگرود تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۶ هزار خانواده روستایی از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

وی از فعالیت سه واحد فراوری مرکبات در گیلان خبر داد و گفت: این واحدها با ظرفیت ۲۰ هزار تن در شهرستان رودسر فعال هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان مرکبات گیلان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم