Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد، به جای اینکه دین ابزاری برای پیشرفت جوامع باشد، به ابزاری برای تخریب جوامع تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در نشست دوره‌ای وزارت اوقاف در مسجد العثمان دمشق درباره اهمیت تفکر صحبت کرد و گفت: ما در وضعیت جنگی هستیم که چه اقتصادی، چه نظامی و چه فکری باشد، به سمت عقاید پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسایل امنیتی و معیشتی با برطرف کردن مشکلات و از بین بردن دلایل و اسباب آن، حل می‌شود، اما مسایل فکری، جزو مسایل مزمن و صعب‌العلاج است. تروریسم یک محصول اسلامی نیست، بلکه نتیجه شکاف‌های موجود در جامعه است.
وی گفت: به جای اینکه دین ابزاری برای پیشرفت جوامع باشد به ابزاری برای تخریب جوامع تبدیل شده است. وضعیت جهان مثل اقیانوس مواجی است که امواجش از هر طرف ضربه وارد می‌کند، از طریق تروریسم به امنیت ضربه می‌زند و از طریق محاصره و گرسنگی به اقتصاد و از طریق به انحطاط کشیدن جوامع به تفکر آن‌ها آسیب وارد می‌کند.
بشار اسد گفت: در این اقیانوس کشتی‌ها و قایق‌های برخی به آرامی حرکت می‌کند و برخی غرق می‌شوند. تفاوت و قدرت این قایق‌ها برای مقابله با این امواج عوامل امنیت و ثباتی است که این قایق‌ها از آن برخوردارند. این وضعیت ماست، اگر این عوامل را نداشتیم از همان هفته‌های اول غرق می‌شدیم و در عین حال اگر آن عوامل را حفظ کرده بودیم امروز این بهای سنگین را نمی‌پرداختیم.
اسد گفت: اصل تفکر در منطقه در شرق و نه فقط در سوریه، دین است چراکه در تمام جوانب زندگی وجود دارد. کافی است تا این تفکر را خراب کنیم تا جوامع را تخریب کنیم. آنچه قدرت جوامع را در مقابله با طوفان‌های ویرانگر تعیین می‌کند، عوامل ثبات و ایمن‌سازی این جوامع در برابر نفوذ فکری است.
رئیس جمهوری سوریه گفت: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که سال آتی انتخابات دارد، می‌خواهد توجه طرفداران اسلام‌هراسی را به خود جلب کند. ترکیه نیز مانند فرانسه انتخابات را در سال 2023 پیش روی دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه محبوبیت خود را از دست داده و دیگر هیچ دروغی برای متقاعد کردن مردم خود ندارد، برای همین تصمیم گرفت تا خود را حامی اسلام نشان دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تروریسم محصول اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در این مراسم با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز  در کسوت معلمان جامعه هستند و از محورها و ماموریت‌هایی  که تبلیغات اسلامی در این حصوص تلاش می‌کند مسئله رصد و کارهاو اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا وآمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی با اشاره به نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان امریکا افزود: منشاء این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به اینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگینتر می‌کند باید جهاد تبین کنیم.
سپس در پایان مراسم با تقدیر از حجت اسلام یداللهی حجت اسلام حسین حسن نژاد را به سمت مسئول تبلیغات اسلامی جغتای معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور