Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلام حسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری این استان در حاشیه کاشت نهال در منطقه پشکان گچساران گفت: کاشت درخت در هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های با مشارکت طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در جنگل های شهرستان های استان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار نهال غرس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غلام حسین حکمتیان افزود: این نهال ها از گونه های سازگار با منطقه شامل کنار و اکالیپتوس در جنگل های آسیب دیده از بلایایی مانند آتش سوزی کاشت می شود.

او بیان کرد: تامین نهال، کاشت با مشارکت طبیعت دوستان و حفاظت از مراحل توسعه جنگل های دست کاشت در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان گفت: در ۲ سال گذشته هزار میلیارد ریال برای احیای جنگل و مراتع و همچنین احداث سازه های آبخیزداری در استان هزینه شده است.

او پیشگیری از آثار مخرب سیلاب ها، کاهش فرسایش خاک و تلطیف هوا به ویژه در مناطق گرمسیری و در شهرستان هایی که پدیده ریزگرد هوا را تحت تاثیر قرار می دهد از پیامد های توسعه جنگل ها و مراتع است.

حکمتیان با بیان اینکه امسال نیز احیای پنج هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود گفت: امسال هم ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های منابع طبیعی استان ابلاغ شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشت درخت کهگیلویه و بویراحمد فرسایش خاک کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر