Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیز کریمی در رابطه با طرح کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دام، طیور و آبزیان اظهار داشت: از تیرماه طرح کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی تهیه شده است که با توجه به تغییر قیمت نهاده‌ها و خرید تضمینی، نیازمند برخی تغییرات است.

وی افزود: این طرح در زمینه چندین محصول جایگزین برای ذرت مانند ارزن، سورگوم، تریتیکاله، ماشک‌ها و همچنین دانه روغنی سویا و کنجاله آن، کنجاله پنبه، کنجد، کلزا و آفتابگردان است که به توصیه مؤسسه تحقیقات علوم دامی و محققین تهیه شده که می‌تواند جایگزین بخشی از ذرت و کنجاله سویا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزکریمی در رابطه با کشت کاملینا گفت: برنامه توسعه دانه روغنی کاملینا هم از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص الزامات اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: از جمله الزامات این طرح، یارانه بذر، یارانه ماشین‌آلات، تأمین ارز برای واردات بذر دانه‌های جایگزین، کشت قراردادی برای اطمینان از فروش محصولات تولید شده توسط کشاورز، تأمین اعتبارات و تسهیلات برای تولید و تضمین خرید این محصولات است.

وی افزود: اگر این طرح در تمام استان‌ها به طور دقیق اجرا شود می‌تواند در یک پروژه یک‌ساله، حدود ۳ میلیون تن حجم ذرت وارداتی کشور و حدود ۴۰۰ هزار تن کنجاله سویا را کاهش دهد. همچنین با شروع این طرح در سال اول، افزایش ۴۵۰ هزار تنی تولید جو در کشور را شاهد خواهیم بود.

عزیزکریمی تصریح کرد: این طرح به دولت و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اما هنوز تصمیمی درباره این طرح اتخاذ نشده که بتوانیم برای آن بودجه و اعتباری دریافت کنیم.

کد خبر 5090712

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی ویروس کرونا قیمت نفت قیمت دلار لایحه بودجه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس اقتصاد چین بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بورس تهران نهاده های دامی اوپک پلاس بانک مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد