Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:01:12 GMT

جلوی فشار دلالان را برای کنترل قیمت مرغ باید بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۹۹۶۵

جلوی فشار دلالان را برای کنترل قیمت مرغ باید بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در موقعیت مناسب کسانی که از تنظیم بازار حمایت کردند موقعیتی برای صادرات تخم مرغ در اختیارشان می‌گذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت می‌گوید، جهاد کشاورزی مرغ را از مرغداران تحویل نمی‌گیرد، افزود: این موضوع ساده‌ای است و فرق نمی‌کند وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت صمت آن را تحویل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاوازی گفت: دستور ویژه داریم که دوستان ما در وزارت جهاد تلاش کنند که مرغداری‌ها برای تحویل مرغ خود مشکلی نداشته باشند بهر حال هر دو وزارت خانه موظف هستند که مرغ را از مرغدار تحویل بگیرند، چون مرغدار برای امنیت تامین غذایی تلاش می‌کند و همه رسانه‌ها و هر دو وزارت خانه باید دست به دست هم بدهیم که جلوی فشار دلالان به مردم را بگیریم.

محدودیتی برای تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی برای تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ نداریم و نهاده‌های مورد نیاز همه زنجیره‌های مرغداری‌های گوشتی و تخم گذار کشور، را تامین کرده ایم و می‌کنیم.

خاوازی افزود: در زمینه تامین نهاده‌های دامی مشکلی نداریم و این موضوع از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی در حال پیگیری است و تولیدکنندگان مطمئن باشند که نهاده‌ها را به طور کامل در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در دو هفته گذشته، تولیدکنندگان نشان دادند که پای کار بوده و نگران مردم و افزایش قیمت‌ها هستند بنابراین وارد بازار‌های عمده فروشی شدند و حتی مرغ سبز را با بسته بندی عادی، تحویل مردم دادند تا قیمت‌ها کاهش یابد.

خاوازی ادامه داد: در تولید تخم مرغ و مرغ مشکلی نداریم و حتی میزان تولید تخم مرغ بیش از نیاز کشور است ضمن اینکه من روزانه از میادین تره بار بازدید می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ در میادین بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است یعنی قیمت هر شانه دو کیلویی, ۲۹ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت مرغ، کاهشی شده و در برخی استان‌ها مانند سمنان و قم به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان نیز رسیده در حالی که پیش از این، قیمت هر کیلو مرغ در بازار ۳۵ یا ۳۶ هزار تومان بود اکنون قیمت مرغ بین ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان تثبیت شده است.

خاوازی ادامه داد: البته ما از این قیمت نیز راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم آن را به نرخ مصوب برسانیم ضمن اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کنیم تا صف خرید ایجاد نشود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آن چه امروز ما و مردم را رنج می‌دهد فاصله قیمتی بین عمده فروشی و خرده فروشی و شبکه‌های موجود در خرده فروشی است که همکاران ما در وزارت صمت تلاش ویژه‌ای می‌کنند، اما گستردگی زیادی در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به ۵ دسامبر «روز جهانی خاک» , افزود: از کل ۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی آبی کشورمان، یک و ۲ دهم میلیون آن اراضی درجه یک و ۶ و ۸ دهم هکتار دیگر مبتلا به برخی محدودیت‌ها مانند عمر کم خاک یا سنگریزه بودن خاک و یا شن بودن و شور بودن آن است.

خاوازی افزود: ۴ و ۳ دهم میلیون هکتار از زمین‌های غیر مرغوب مبتلا به شوری هستند بنابراین باید قدر خاک‌های درجه یک را بدانیم و آن را حفظ کنیم.

وی گفت: با حفظ تنوع زیستی و حفظ زندگی در خاک، باید میزان مواد آلی را در خاک افزایش دهیم که در این زمینه، راهی جز کشاورزی حفاظتی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی صادرات افزایش قیمت صدا و سیما وزیر جهاد کشاورزی وزارت صمت نهاده ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود