Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@22:41:49 GMT

توافق اسرائیل و امارات برای عرضه کالا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۳۰۷

توافق اسرائیل و امارات برای عرضه کالا

پس از مخالفت بحرین با واردات محصولات شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری و جولان سوریه، امارات با واردات محصولات این شهرک ها با رژیم صهیونیستی به توافق رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه i24، یوسی دغان، رئیس شورای شهرک های اسرائیلی در شمال کرانه باختری توافق نامه ای را با شرکت "فام" امارات در دبی به امضا رساند که به موجب آن محصولاتی از قبیل کشمش، عسل، روغن و آرد از تولیدات شرکت های موجود در این شهرک ها به امارات صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغان این توافق را تاریخی خواند. فیصل علی موسی، مدیر شرکت فام امارات هم گفت، انجام این توافق یک سال پیش یک رویا بود و کسی باور نمی کرد که عملی شود. این توافق تنها شروعی برای همکاری میان دو طرف است.

این اولین توافقنامه ای است که میان شرکت های اماراتی و شرکت های اسرائیلی در کرانه باختری امضا می شود. این اقدام تنها دو هفته پس از اعلام مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا صورت می گیرد که گفته بود، کشورش میان تولیدات شهرک های اسرائیلی و محصولات تولیدی در اراضی اشغالی تمایزی قائل نیست.

پامپئو ضمن بازدید از کارخانه ساخت مشروبات الکلی گفته بود: آمریکا محصولات تولیدی در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری را جزو محصولات اسرائیلی قلمداد می کند. از کلیه تولیدکنندگان مناطقی که اسرائیل کنترل آنها را در دست دارد درخواست خواهد شد، کالاهایی که به آمریکا صادر می کنند برچسب ساخت اسرائیل داشته باشند.

همچنین این توافق زمانی انجام می شود که کمپین بین المللی تحریم به دنبال تحریم محصولات شهرک های یهودی نشین است که به شکل غیر قانونی بر اراضی فلسطینی ایجاد شده است. اتحادیه اروپا تاکید کرده است که تولیدات این شهرک ها باید نشان خاصی عرضه شوند تا از سایر محصولات اسرائیلی متمایز شوند.

یک ماه قبل از امضای این توافقنامه دغان به همراه یک هیئت بازرگانی به دبی رفته و با نمایندگان شرکت های تولیدی و داخلی امارات دیدار کرد. این بخشی از اقدامات استراتژیکی است که دغان به همراه سایر مسوولان شهرک ها برای پیشبرد اقتصاد و صنعت شهرک های اسرائیلی انجام می دهد.

شبکه کان اسرائیل اعلام کرد، سرمایه شرکت فام امارات حدود سه میلیارد دلار بوده و جزء ۱۰۰ شرکت برتر در خاورمیانه است.

بحرین اخیرا اعلام کرده که کالاهایی را که در شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و جولان سوریه تولید شده اند، وارد نخواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Bdl

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امارات شهرک های اسرائیلی کرانه باختری شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

«محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳