Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه ظرفیت آرامستان آستارا در حال تکمیل شدن است، گفت: جانمایی آرامستان جدید این شهر تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی انجام می‌شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان آستارا با بیش از سه هکتار وسعت دارای امکاناتی همچون یک واحد غسالخانه، دو واحد سردخانه، سرویس بهداشتی و چندین غرفه سنگ‌فروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل رشد جمعیت و افزایش تعداد متوفیان، ظرفیت آرامستان آستارا به شدت کاهش یافته و به زودی تکمیل می‌شود.

شهردار آستارا عنوان کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم شورا، چندین مکان را برای محل جدید آرامستان مورد بررسی قرار داده است، اما با توجه به اینکه زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی و محیط زیست و خاک مشکلی نداشته باشد، این امر تاکنون محقق نشده است.

معیتی تاکید کرد: موضوع جانمایی آرامستان جدید یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری بوده است، در حال حاضر در کمیسیون عمران شورای شهر در حال بررسی است، امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره پنجم مکان مناسبی را در نزدیک شهر و در دسترس شهروندان به عنوان آرامستان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از تعیین مکان جدید، آرامستان فعلی تعطیل و اقداماتی در راستای ساماندهی آن انجام خواهد شد، اضافه کرد: لازم است قبور آرامستان این شهر همسطح سازی شود، که در آینده با جلب رضایت بازماندگان متوفیان این طرح اجرایی خواهد شد.

شهردار آستارا تصریح کرد: احداث سایبان روی قبور، گلخانه و استراحتگاه توسط شهروندان باعث ایجاد بی‌نظمی و اشغال بخشی بزرگی از مساحت آرامستان شده و مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است.

معیتی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام چنین اقداماتی ممنوع است و از همه شهروندان انتظار داریم، در این راستای اجرای این مصوبه با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 460212

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداري آستارا حقوق شهروندی آرامستان مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوره پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد