Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:48:43 GMT

استخرها را باز کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۱۰۲۷

استخرها را باز کنید

ایسنا/کرمانشاه بازیکن کرمانشاهی تیم ملی واترپلو از مسئولین خواست تا برای نجات رشته‌های آبی، استخرها را به روی ملی پوشان این رشته ها باز کنند.

ارشیا الماسی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تعطیلی 10 ماهه استخرها، اظهارکرد: از اواخر سال گذشته که استخرها تعطیل شد، تا حدود یک ماه پیش که فدراسیون یک استخر روباز را برای تمرین ملی پوشان در نظر گرفت، تمرینات تخصصی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند فدراسیون پیگیری های زیاد را انجام داد تا در نهایت یک استخر روباز را برای شروع اردوهای ملی پوشان اختصاص دهند، اما استخری هم که اکنون با این شرایط آب و هوایی زمستانی در آن تمرین می کنیم، استخر استانداردی نیست و تجهیزات واترپلو را هم ندارد.

این ملی پوش واترپلو اضافه کرد: البته در مدت دو هفته ای که به دلیل تشدید وضعیت شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی در کشور اجرا شد، با تعطیلی این استخر بازهم تمریناتمان متوقف ماند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین در تعطیلی 10 ماهه استخرها و ضربه ای که این مسئله به تیم ملی واترپلو وارد کرده، گفت: واترپلو رشته ای است که برای تمرین آن به استخر نیاز داریم، اما طی این چندین ماه هیچ استخری برای تمریناتمان باز نبود و همه ملی پوشان تمرینات انفرادی را تنها برای حفظ سطح آمادگی جسمانی خود داشتند.

الماسی افزود: از مسئولین می پرسم که آیا در لیگ برتر کشتی فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و کشتی گیران ماسک می زنند و یا اینکه در رقابت های لیگ برتر فوتبال وقتی گلی وارد دروازه‌ای می شود و بازیکنان همدیگر را در آغوش می کشند، پروتکل های بهداشتی رعایت شده است؟ چطور می شود برای این رشته های پربرخورد تمرینات ملی پوشان و رقابت های لیگ برتر مجاز باشد، اما برای ملی پوشان واترپلو که انتخابی المپیک را درپیش دارند و در استخر که آب آن کلرزنی و ضدعفونی می شود، تمرین می کنند برگزاری اردوها امکانپذیر نباشد.

وی تاکید کرد: انتقاد ملی پوشان از تداوم وضعیت تعطیلی استخرها باعث شد تا فدراسیون جلسه ای تشکیل دهد و ما را آرام کند، اما از همه مسئولین می خواهیم که استخرها را باز کنند تا ما هم به تمریناتمان بازگردیم، چراکه درحال حاضر کشورهای اروپایی استخرها را برای ملی پوشانشان باز کرده اند و حتی مسابقات مطرح لیگی خود را نیز برگزار می‌کنند.  

این ملی پوش واترپلو اضافه کرد: ما یکی از بهترین مربیان واترپلو دنیا را با سه مدال المپیک در اختیار داریم که کمک کرد تاپس از 40 سال در رقابت های آسیایی 2018 جاکارتا به مدال آسیایی برسیم، اکنون هم می خواهیم با کمک این مربی برای کسب سهمیه المپیک با قزاقستان بجنگیم و به این مسابقات راه پیدا کنیم.

وی اعلام کرد: با وجود همه سختی هایی که اکنون برای تمریناتمان داریم، از طرف کادر فنی و ملی پوشان واترپلو نامه ای به فدراسیون ارسال کرده ایم و در آن تاکید داشته ایم که هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی آماده حضور در رقابت های انتخابی المپیک هستیم.

الماسی به تلاش های قزاقستان برای کسب راحت سهمیه المپیک بدون برگزاری رقابت های انتخابی اشاره کرد و گفت: پس از لغو رقابت های انتخابی المپیک در آسیا که قرار بود به میزبانی قزاقستان برگزار شود، فدراسیون جهانی نتایج بازیهای آسیایی جاکارتا را ملاک حضور نمایندگان آسیا در المپیک قرار داد. براین اساس باتوجه به اینکه آسیا دو نماینده در المپیک 2020 خواهد داشت، برای همین از بین سه تیم قزاقستان، ژاپن و ایران که سه تیم اول رقابت های آسیایی جاکارتا بودند، باید با برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم راهی المپیک شوند، اما با توجه به اینکه ژاپنی ها امتیاز میزبانی المپیک را دارند، بدون هیچ مسابقه ای سهمیه خود را گرفته اند و اکنون ایران و قزاقستان مانده اند که قزاق ها هم که عنوان قهرمانی آسیا را دارند در تلاشند با جلب نظر فدراسیون جهانی بدون برگزاری مسابقه با ایران، سهمیه را بدست بیاورند.

وی تاکید کرد: شرکت در رقابت های انتخابی المپیک حق ملی پوشان واترپلوی ایران است که مسئولین باید با رایزنی و یکصدا شدن نگذارند این حق از ما گرفته شود.  

الماسی در ادامه به مشکلات مالی که با تعطیل شدن استخرها برایش بوجود آمده هم اشاره ای کرد وافزود: واترپلو رشته و هنر من است و از این راه کسب درآمد می کنم، اما طی ماه های گذشته با تعطیلی استخرها دیگر درآمدی نداشتم و از اندک پس اندازم برای گذران زندگی استفاده کردم.

وی با انتقاد از اینکه مسئولین هیچ کمکی طی این مدت به او نداشته اند، افزود: در کرمانشاه فقط من و محمدجواد عباسی ملی پوشان واترپلو هستیم که طی ماه های گذشته با تعطیل شدن استخرها بسیار آسیب دیده ایم، اما کسی حمایتی از ما نکرد.

الماسی گفت: سال 1397 در لیگ برتر صربستان به عنوان مهد واترپلو اروپا حضور داشتم و آقای گل لیگ آنها شدم، اکنون باید شرایطم بگونه ای باشد که برای کسب درآمد به کارهای دیگر روی بیاورم؟

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واترپلو مسابقات انتخابي المپيك کروناویروس همه باهم علیه کرونا استانی ورزشی استخر ملی پوشان واترپلو رقابت های انتخابی انتخابی المپیک ملی پوشان برای تمرین لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید نارنجی پوشان توسط محمدی

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سایپا که شانسی برای راهیابی به لیگ برتر ندارد و اکنون با اختلاف 16 امتیازی نسبت به منطقه صعود در رتبه پنجم جدول قرار گرفته، از همین حالا برای حضور در فصل آینده لیگ دسته اول برنامه‌ریزی کرده و انتصاب‌های جدیدی انجام می‌دهد.

محمد محمدی، گلر سابق پرسپولیس و استقلال که مدیرعاملی باشگاه سایپا را برعهده دارد و به دنبال بهبود شرایط این تیم است، یک انتصاب جدید در بدنه این باشگاه انجام داد و حمید ترابپور را به‌عنوان سرپرست واحد فرهنگی و ارتباطات این شرکت معرفی و منصوب کرد.

ترابپور از فعالان رسانه‌ای کشور به شمار می‌رود و جانشین امیرجواد ابراهیم‌زاده در این جایگاه شده است.

دیگر خبرها

  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • مربی برزیلی به تیم ملی والیبال پیوست
  • یک برزیلی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه شد
  • انتصاب جدید نارنجی پوشان توسط محمدی
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم