Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه بهداشت‌ و درمان محمودآباد با بیان اینکه وضعیت شهرستان همچنان قرمز است ، گفت : تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ همچنان در این شهرستان روند افزایشی دارد.

شهرستان محمودآباد سه شنبه هفته گذشته طبق آخرین اعلام وضعیت شهرها توسط وزارت بهداشت در لیست شهرهای قرمز کرونایی قرار گرفت . این شهرستان پیش از این در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس توان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تغییر محسوس در وضعیت شهرستان ایجاد نشده است و این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد.

وی بیان اینکه تعداد بیماران بستری تقریبا در بیمارستان شهرستان ثابت مانده است ، ادامه داد :  ولی طی چند روز اخیر تعداد کسانی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده اند در سطح شهرستان افزایش یافته است.

رییس شبکه بهداشت محمودآباد گفت : با وجود اجرای محدودیت ها جدید ، همراهی مردم با این محدودیت ها کم است.

وی با بیان اینکه یکی از علت های تغییر تبدیل وضعیت نارنجی به قرمز محمودآباد عدم رعایت های پروتکل های بهداشتی است ، افزود : متاسفانه با اینکه بازرسی و نظارت همه روزه  توسط نیروهای فرمانداری و شبکه بهداشت و صنعت و معدن و تجارت در سطح شهرستان انجام می شود ولی عده ای همچنان محدودیت ها را دور می زنند و رعایت نمی کنند.

توان تنها راه برون رفت از شرایط قرمز کرونایی را همراهی مردم دانست و افزود : تنها با همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر و عدم برگزاری تجمعات می توانیم از وضعیت قرمز کرونایی خارج شویم.

رئیس شبکه بهداشت محمودآباد با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تردد بالایی دارد و آسیب پذیر است ، گفت : مردم حدالامکان از تردد های غیر ضروری در شهر پرهیز کنند و حتما در همه  مکان ها از ماسک استفاده کنند.

محدودیت های جامع و هوشمند مقابله با کرونا که  از شنبه اول آذر ماه با تقسیم بندی وضعیت کرونایی شهرهای کشور به قرمز ، نارنجی و زرد به مدت ۲ هفته به اجرا گذاشته شد و پس از آغاز هفته جاری به مدت یک هفته دیگر تمدید گردید.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این مدت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان ها ممنوع است. خودروهای بومی هم حق ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز را ندارند. تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در شهرهای قرمز ممنوع است. ستاد برای هرگونه تخلف از این محدودیت ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعیین کرده است.

محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی و پرتردد استان مازندران است که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد. در ابتدای طرح محدودیت های جامع و هوشمند این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت ولی با گذشته ۲ هفته پس از اعمال محدودیت های جدید برخلاف انتظار عموم و مسئولان شهری رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران ، شهرستان های آمل ، ساری ، محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۸۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قرمز کرونایی شبکه بهداشت وضعیت قرمز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد