Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاشی با اشاره به این‌که هم‌اکنون یکی از مشکلات ما در مرز نبود دستگاه ایکس‌ری است گفت: مدیر یک نفر است، اما اگر از کلان کشور، استاندار و سایر نمایندگان مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند کاری را از پیش ببرد، اما اگر چوب لای چرخ گذاشته شود کاری درست نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با مدیران کل سابق و جدید گمرک خراسان جنوبی اظهار کرد: همه ما باید در مسائل شخصی و اجتماعی برای بعد تکامل بکوشیم تا ضرر نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت در جامعه ضروری است، افزود: مثلا اختلافات برای تعیین دولت تا قبل از مرحله انتخابات پذیرفتنی است و پس از تعیین دولت، باید همدلی ها وجود داشته باشد.

همدلی نباشد، به مردم ضرر می‌رسد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما متاسفانه گاهی شاهد همدلی ها نیستیم که این موضوع به مردم ضربه خواهد زد. به طور مثال رئیس جمهور معتقد است که مصوبه مجلس در خصوص اقدام راهبردی لغو تحریم ها به ضرر کشور است، اما شورای عالی امنیت ملی که رئیس این شورا رئیس جمهور است، از هماهنگی رئیس مجلس برای انجام این مصوبه با شورای عالی امنیت ملی، طی دو ماه قبل خبر می دهد. این عدم همدلی ها سبب می شود تا ضمن ضرر و ضربه به مردم، خود مسئولان هم زیر سوال بروند.

خسروی با بیان اینکه معمولا اگر در رده های بالای کشور همدلی وجود داشته باشد، در رده های پایین هم شاهد آن خواهیم بود، گفت: این همدلی ها باید در بدنه کشور اجرا شود تا به نفع همه مردم باشد، اما اگر در کلان کشور همدلی وجود ندارد، مسئولان در خراسان جنوبی باید به نفع مردم و نظام با هم همدل باشند، چرا که دست خدا با جماعت است و هر کس در این مسیر تلاش کند بهره مند خواهد شد.

وی بر رفع مشکلات مرزی استان برای توسعه صادرات و اقتصاد استان نیز تاکید کرد و گفت: مدیرکل سابق گمرک باید اطلاعات و دانسته های ارزشمند خود را در اختیار مدیرکل جدید قرار دهد تا شاهد رسیدگی بهتر به مشکلات و حل امور باشیم.

صادرات 2.5 میلیون تن کالا در هشت‌ماهه سال‌جاری از گمرک خراسان جنوبی

محمدعلی خاشی مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: آنچه که تاکنون در حوزه گمرک و مرز استان اتفاق افتاده است نتیجه تلاش و همراهی همه مسئولان بوده است.

وی افزود: تشکیل کارگروه های متعدد توسط نماینده مجلس بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه تصمیم حرکت دلسوزانه برای مردم بسیار جدی است، حمایت نماینده به عنوان صدای مردم می تواند موثر باشد.

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات انجام شده طی 9 سال اخیر توسط گمرک بر اساس ضرورت بوده است، بیان کرد: صادرات کالا از مبادی استان در سال 91، 100 میلیون دلار بوده است و طی سال‌های اخیر حجم این کالاها حدود 400 هزار تن بوده که توسط حدود 40 دستگاه کامیون انجام شده است.

خاشی تصریح کرد: اما طی هشت ماهه امسال حدود 2.5 میلیون تن کالا توسط 940 دستگاه کامیون از مرز خارج و صادر شده است که این میزان تا پایان سال حتما به سه میلیون تن می رسد.

کار مرز دوجانبه است

وی با اشاره به اینکه رونق مرز از یک طرف به تصمیمات افغانستان بستگی دارد، بیان کرد: افغانستان در سال گذشته صادرات چهار قلم کالای اساسی از جمله سوخت، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سیمان را به مدت 4 ماه محدود کرد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر صادرات ما گذاشت.

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی تصریح کرد: کار مرز دو جانبه است و کسی نمی تواند برای افزایش صادرات و رونق تصمیم قاطع بگیرد، چون 50 درصد تصمیمات مربوط به افغانستان است.

خاشی بیان کرد: در مجموع کاری که در گمرکات استان و مرز ماهیرود انجام می شود 20 درصد مربوط به استان و 80 درصد برای سایر استان های کشور است. به همین دلیل و با توجه به اینکه بیشتر خدمات مرز ملی است، انتظار است تا مسئولان کشوری، نگاهشان به مرز خراسان جنوبی ملی باشد.

دستگاه ایکس‌ری در مرزهای خراسان جنوبی نداریم

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مشکلات ما در مرز نبود دستگاه ایکس‌ری است، اظهار کرد: اگر همراهی بیشتری با اداره کل گمرک استان می شد به خصوص در دوره استانداری آقای مروج‌الشریعه، اکنون این مشکل حل شده بود.

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه آقای مروج‌الشریعه نگاه خوبی به مرز نداشت و در این مسیر سنگ اندازی کرد، در حالی که اگر همراهی می کرد، اکنون 10 سال جلوتر بودیم، ولی این اقدامات ما را به دو سال عقب تر انداخت.

خاشی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا عقب ماندگی ها جبران شود، اظهار کرد: مدیر یک نفر است، اما اگر از کلان کشور، استاندار و سایر نمایندگان مورد حمایت قرار گیرد می تواند کاری را از پیش ببرد، اما اگر چوب لای چرخ گذاشته شود کاری درست نخواهد شد.

با مصوبه مجلس در خصوص مدیریت واحد مرز همراهی نمی‌شود

رحیم‌زاده مدیرکل جدید گمرک خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: خدمت به مردم خراسان جنوبی افتخار بسیار بزرگی است و برای بنده وقتی کارم ارزش خواهد داشت که گرهی از مشکلات مردم حل شود.

وی با بیان اینکه با زیرساخت ها و کارهایی که انجام شده، مسیر کار هموار شده است، گفت: در حالی که بر اساس مصوبه مجلس، مدیریت واحد مرز مورد تاکید است و در این خصوص باید یک سازمان تصمیم گیرنده باشد و بقیه همراهی کنند، اما عملا در اجرای این مصوبه با مشکلاتی مواجه هستیم و برخی اوقات همراهی نمی شود.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های بالای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه عمرانی اگر بودجه ای باشد طرح ها را به سرانجام می رسانیم، بیان کرد: تلاش می کنیم تا 17 هکتاری گمرک ساخته و طی چندماه آینده ساکن شویم.

رحیم زاده تاکید کرد: اولویت گمرک استان فراهم کردن دستگاه ایکس ری است که سبب افزایش سرعت کار و حل مشکلات در حوزه بازرسی می شود.

افزایش 66 درصدی ارزش صادرات در هشت‌ماهه سال‌جاری

علیرضا کفاشی رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: بنده از پایه گذاران مرز ماهیرود بوده ام و می دانم که چه زحماتی در این مرز کشیده شده است.

وی با اشاره به افت صادرات در همه مرزهای کشور، بیان کرد: اما طی 8 ماهه امسال، 421 میلیون دلار صادرات از مرز ماهیرود انجام شده که از لحاظ ارزشی 66 درصد و وزنی 45 درصد رشد داشته است که نشان دهنده عملکرد خوب گمرک است.

رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی ادامه داد: گمرک به عنوان سر راه بگیر، مطرح است، در واقع اگر قرار باشد کاری انجام نشود، این گمرک است که جلوی آن را می گیرد و اگر قرار باشد کاری انجام شود، باز هم گمرک بستر انجام آن را فراهم می کند.

کشت فراسرزمینی چغندرقند در افغانستان

کفاشی با تاکید بر برخورداری مرز ماهیرود از ایکس ری، بیان کرد: با توجه به اینکه استان فراه در کشور افغانستان، استان حاصل خیز و پر آبی است، دنبال این هستیم تا غیر از صادرات کالا به افغانستان، بتوانیم طرح کشت فراسرزمینی چغندر قند را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: در این طرح دنبال این هستیم تا چغندر قند در استان فراه کشت شود و برای تبدیل به قند و نیشکر به کارخانه قند شهرستان درمیان بیاید و پس از تولید محصول، دوباره به افغانستان صادر شود.

رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: در این خصوص در حال انجام پیگیری هایی را از وزارت اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و صمت هستیم.

کفاشی با اشاره به اینکه امیدواریم با افزایش ترانزیت از 5 هزار کامیون به 10 هزار کامیون در سال آینده، هم استان و هم کشور منتفع شوند، افزود: با توجه به اینکه شرایط صادرات در مرز ماهیرود فراهم تر است، بیشتر می توانیم کشور را یاری کنیم و شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی دستگاه ایکس ری مرز ماهیرود انجام شده همدلی ها هشت ماهه اما اگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت