Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: برای ایجاد یک جامعه کارگری پیشرو و با نشاط نیاز است قراردادها، پرداخت ها و موضوعات مربوط به ایمنی و حوادث ناشی از کار به صورت یک کار تیمی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان حوزه مسوولیت خود و شرکت ملی حفاری ایران، اظهار کرد: این تفاهم نامه برای نخستین بار با هدف اجرای نظام نامه ایمنی در واحد های صنعت نفت منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه میان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت، نخستین تفاهم نامه مهم در سطح کشور است که امضا شده است.
غمگین ادامه داد: انعقاد این تفاهم نامه بیانگر این نکته است که ما وظایف خود را در حوزه جامعه کارگری و کارفرمایی به درستی انجام می‌دهیم.
وی اضافه کرد: برای ایجاد یک جامعه کارگری پیشرو و با نشاط نیاز است قراردادها، پرداخت ها و موضوعات مربوط به ایمنی و حوادث ناشی از کار به صورت یک کار تیمی انجام شود. بخشی از این وظایف که بر عهده ما است با انجام این گونه تفاهم نامه ها به سمت آن حرکت خواهیم کرد.
وی همکاری مشترک به منظور اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ ایمنی کار و تولید و اشتغال، توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی، ارتقای دانش و مهارت دانش آموختگان و کارکنان در زمینه مقررات کار، مسایل ایمنی و بهداشت و حفاظت فردی در اجرای صحیح قانون کار در کارگاه، تبلیغ و گسترش فرهنگ اسلامی و حفظ و صیانت از نیروی کار و تولید برای کاهش صدمات ناشی از حوادث را از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه برشمرد.
غمگین افزود: اجرای مفاد نظام نامه ایمنی در واحدهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازرسی از کارگاه های حوزه حفاری توسط بازرسان کار بر مبنای قانون کار و همکاری شرکت ملی حفاری بر مبنای وظایف ذاتی بازرسان کار و نظام نامه ایمنی در واحدهای صنعت نفت از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعامل و همکاری میان اداره ایمنی شرکت و اداره بازرسی کار برای اطمینان از اجرای صحیح مقررات و آیین نامه های مربوط را از دیگر موضوعات تفاهم نامه خواند و اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت کارکنان آموزش دیده به منظور نظارت بر مسایل حفاظت فنی و بهداشت در کارگاه پس از سیر مراحل آموزشی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و تبادل اطلاعات و اسناد علمی میان دو دستگاه و بهره مندی از دانش کارشناسان و اعضای هیات علمی به منظور برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز بر اساس تخصص مورد نظر را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه دانست.
دستور العمل های اجرایی دولت و نظام اسلامی را قانون مند اجرا می کنیم
مدیر عامل شرکت ملی حفاری نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: پس از 40 سال برای نخستین بار این تفاهم نامه میان شرکت ملی حفاری ایران و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان منعقد شد.
عبداله موسوی افزود: نیاز بود جامعه کارگری شرکت ملی حفاری در بخش پیمانکاری، تفاهم نامه ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشد تا بتوانیم بند بند موارد مربوط را در دو مقوله مهم، امنیت شغلی جامعه کارگری و پیمانکاری استان و سلامت و معیشت قانونمند و از نظام قانون کار تبعیت کنیم؛ ضمن این که جامعه پیمانکاری صلاحیت های فردی و کاری مبتنی بر دستورالعمل های HSE را داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به افرادی که در شرکت ملی حفاری داریم، نیاز بود کار را نظام مند کنیم تا هر چه بیشتر بتوانیم دستور العمل های اجرایی دولت و نظام اسلامی را قانون مند اجرا کنیم چرا که در این صورت حق و حقوق جامعه کارگری و پیمانکاری با انضباط بیشتری پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خوزستان تفاهم نامه شرکت ملی حفاری جامعه کارگری کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان

با حضور مرتضی ادب مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور، محمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان و باقری مدیرکل پست استان اصفهان تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه منعقد شد.


مدیر کل پست استان در آئین امضای این تفاهم نامه گفت: اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور در این طرح انتخاب شده است.

باقری طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز قدیم به شناسنامه مکانیزه را در سال جاری الزامی دانست وگفت: استان اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور انتخاب شده  و این تفاهم نامه با محوریت چاپ شناسنامه‌های مکانیزه امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد