Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام کاظم صدیقی روز سه شنبه در نشست با نخبگان دانشگاهی در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گفت: اولین قدم در خودسازی و جامعه سازی و ایجاد تمدن اسلامی امید است؛ ما قبل از انقلاب چه بودیم و چه داشتیم و چه کسانی بر ما مسلط بودند، و بعد از انقلاب چه مسیری را طی کردیم و به چه ثروت هایی رسیدیم و الان در کجای عالم قرار داریم؟ این بالاترین معروف است که ما باید آن را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی تاکید کرد: اینکه هم حضرت امام (ره) می فرمود که حفظ نظام از اوجب واجبات است و هم رهبر انقلاب بالاترین معروف را حفظ نظام اسلامی می دانند، آن سرمایه عظیمی که همه خوبی ها از او می جوشد، الگو و کسی است که پرچم را در قله نصب کرده است.

وی افزود: در مکتب ما اول مسئله هستی شناسی و دوم راه شناسی مطرح است که همان خودشناسی است و انسان خودش صراط مستقیم است. رسول الله (ص) صراط است، امیر مومنان (ع) صراط است، امام (ره) صراط است و مقام معظم رهبری صراط است. اینها معروف های اثرگذار و مبنایی ما است که هستی آگاه حکیم ناظر مهربان بر ما احاطه دارد، ما خدا و الله داریم و پرستش خود را در او منحصر کرده ایم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: سوم هدف شناسی، یعنی شناخت مبدا و مسیر و مقصد انسان است و در نهایت انسان باید مظهر صفات جلال و جمال الهی شود. این دورنمایی است که مکتب ما رائه می کند و افسران این میدان اول خانواده و بعد معلمان هستند. اینها اولین گروهی هستند که به امانت های الهی و آینده سازان جامعه شکل می دهند. اولین تابلویی که در جانها ترسیم می کنند آموزگاران هستند.

وی تاکید کرد: دامن پاک و لقمه حلال شرط اول است و در مرحله دوم آموزگاران قرار دارند که یا جامعه را به سوی خدا و یا به سوی هوی می برند. دین آمده به ما حیات طیبه، پویایی، بالندگی و آرمانخواهی و نشاط و امید بدهد. دینی که در گوشه مسجد خلاصه شده و یک امر شخصی است یک دین مرده است و حیات بخش نیست. دین آمده در جای جای زندگی ما نسیم رحمت بوزد. ما شعارمان بسم الله الرحمن الرحیم است. این شعار باید در سراسر زندگی ما تجلی داشته باشد و هر جا می رویم نسیم رحمت که نسیم حیات، رشد، عزت و پیشرفت است بوزد. اینها علائم زندگی است، اگر بود ما زنده ایم و اگر نه، دین نداریم. هر جا افسردگی، رکود، بیکاری و مسئولیت گریزی باشد آنجا بی دینی است.

صدیقی با اشاره به اینکه دین آمده تا همه کارهای ما را مقدس کند. تاکید کرد: دینی شما را به زندگی دعوت می کند دین است و اگر شما را از زندگی جدا می کند دین نیست. دین آمده تا به خانواده ها رنگ خدا بدهد که این یک دین واقعی است. امر به معروف و نهی از منکر یعنی پاسداری از حیات و زندگی بشر و مقابله با مرگ معنویت و اخلاق و کار و پیشرفت. آنچه ضد ارزش است منکر است و آنچه زندگی ساز است آن معروف است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دژ دیدبانی حراست از زندگی است. اگر نظارت عمومی نباشد ارزش ها به مرور مورد هجمه قرار خواهند گرفت و جامعه هم حساس نیست که زنده باشد و قهرا زندگی را از ما خواهد گرفت. بدون امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه استمرار پیدا نمی کند. وقتی گفتمان سازی در مسیر انحرافی قرار گرفت ارزش ها رنگ می بازند و به تدریج از بین می روند.

صدیقی افزود: به همین دلیل است که قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را امتیاز امت اسلام معرفی کرده است. اگر چنانچه افراد بی تفاوت باشند و «به من چه» بگویند و این دست عبارت ها جای نظارت عمومی را بگیرد دیگر اسلام هیچ تمایزی نسبت با مسیحیت و یهودیت ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: تمام امتیاز ما به این زنده بودن دین ماست. نظارت عمومی و نظارت بر خود و بر یکدیگر نامش امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف یعنی من باید خوب باشم و دیگران را دعوت به خوبی کنم و از خوبی های جامعه هم راضی باشم و هم به آن تشویق کنم.

وی بالاترین سرمایه را ولایت و شهادت دانست و گفت: ما با داشتن این ولی و اینهمه شهدای طاهر و مطهر، نباید انقدر بی تفاوت باشیم که به ما هجمه وارد کنند. باید بدانیم آنچه که نمی گذارد جامعه به بیماری مبتلا شود امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر  اضافه کرد: امروز دو منکر در جامعه شایع شده؛ پیغمبر اکرم (ص) می فرماید که تاخیر در ازدواج شرپروری و فسادپروری است، منکر دوم هم بیکاری است. بیکاری جزء امور ضد ارزش است که در جامعه ما بلای خانمان سوز است که همه می خواهند پول بگیرند اما کار نمی کنند.

وی ادامه داد: چند نفر مثل شهید محسن فخری زاده داریم که در هر زمان نیاز جامعه را ببیند و انگشت روی آن بگذارد؟ ایشان در دوران دفاع مقدس جنگید، در دوران هسته ای در کنار شهید تهرانی مقدم مجاهدت کرد و در دوران کرونا هم اولین فرآورده های ضروری جهانی را به مملکت ارائه کرد. آموزش و پرورش ما باید افراد اینچنینی تربیت کند. 

به گزارش ایرنا، محسن فخری‌زاده مهابادی در ۱۳۳۶خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. وی عضو ارشد سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را برعهده داشت. وی عصر روز جمعه هفتم آذرماه در اثر جراحات وارده از عملیات تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.

برچسب‌ها کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر محسن فخری‌زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر محسن فخری زاده کاظم صدیقی امر به معروف و نهی از منکر محسن فخری زاده اخبار کنکور امر به معروف و نهی از منکر دین آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • روزی به نام تلفن!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه