Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@05:38:57 GMT

انتشار آثار رضوی متناسب با نیاز فکری زائران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۸۰۵

انتشار آثار رضوی متناسب با نیاز فکری زائران

پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران حرم مطهر رضوی یکی از اهداف تعیین شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود که مهم‌ترین آن پرداختن به زندگی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به تأمین نیازهای فکری و فرهنگی زائران علی بن موسی الرضا(ع) اهتمام ویژه‌ای داشته و اشاعه سنت و سیره امام علی بن موسی الرضا(ع) را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مهم تاکنون توسط پژوهشگران گروه فرهنگ و سیره رضوی محقق شده و در همین راستا ۲۵۰ اثر با موضوع رضوی به زیور چاپ آراسته شده است. این آثار در موضوعاتی همچون، زندگانی، معارف، حرم و آستان قدس رضوی و زیارت، برای مخاطبان به ۱۱ زبان‌ مختلف از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، آذری، اردو و... ترجمه و عرضه شده است.
مرتضی انفرادی مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یکی از اهداف مهم تعیین شده برای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، را پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران بارگاه منور رضوی می داند و ابراز می‌کند: توجه به این مقوله چندین حوزه را در بر می‌گیرد؛ نخستین و مهمترین آن زندگانی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است و مسئله بعدی معرفت آن حضرت و زیارت است که به شدت مورد هجمه دشمنان واقع شده است.
انفرادی می‌افزاید: علاوه بر آثاری به زبان فارسی کتاب‌هایی نیز به زبان‌های مختلف با محوریت سیره رضوی به چاپ رسیده شده از جمله «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان»، «حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امام رافت و معرفت»، «نشانه‌های برجسته مشهد مقدس» و «واژه‌نامه و حرم مطهر امام رضا(ع)» و ... که به زبان انگلیسی منتشر شده است.
وی همچنین تصریح می‌کند: «آداب زیارت الامام(ع)»، «الامام رضا(ع) بین نصوص‌الرساله و سلطه‌الرای و القبیله»، «الامام المهدی(عج) فی احادیث الامام رضا(ع)»، «الامام الرضا(ع) عند اهل السنه»، «الامام علی بن موسی الرضا(ع) امام الرافه و المعرفه»، «الصحیح فی فضل الزیاره الرضویه» و «تحیه یا ضامن الغزاله» و... نیز به زبان عربی نوشته شده است.
به گفته این پژوهشگر تاکنون ۴۰ اثر در حوزه فرهنگ و سیره رضوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی حائز رتبه برتر شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتشار آثار رضوی زائران امام رضا ع بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی علی بن موسی الرضا ع فرهنگ و سیره رضوی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند

عبدالحسین ملک‌جعفریان گفت: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین ماه پارسال بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.

رییس اداره گنجینه‌های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌اند.

ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌اند.

موزه‌های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ها است.

ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر