Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:14:56 GMT

به امام علی (ع) هم گفتند ورود نظامیان ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۹۶۲

به گزارش تابناک، استاد رضا حیدری در گفتگو با خوزنا تاکید کرد: در آموزه های دینی ضابطه انتخاب افراد برای همه مسئولیتها از جمله ریاست جمهوری، اصلح بودن است؛ نه نظامی بودن یا نظامی نبودن. من نمی خواهم بگویم به نظامی رای بدهید یا به غیرنظامی رای ندهید، اما می گویم مراقب باشید دشمن، خوب و بد را وارونه جلوه ندهد؛ کسی که به جبهه رفته و از ایران و اسلام دفاع کرده، یک امتیاز مثبت دارد نسبت به کسی که جبهه نرفته و لای زر وَرق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد و دفاع، واجبی است مانند دیگر واجبات. آنکه جبهه نرفته، ترک واجب کرده؛ مگر اینکه عذر موجّه شرعی داشته باشد. مراقب باشیم دشمن و جریان نفوذ، فضیلت جهاد را ترور نکنند.

پژوهشگر برتر حوزه های علمیه خوزستان در سنوات مختلف، گفت: در تاریخ میخوانیم که جریان نفوذ و جریان اشرافیت قُریش با هم متحد شدند و گفتند علی بن ابیطالب(ع) سوابق نظامی و جنگی در بَدر و اُحد و غیره دارد و ورود نظامیها به زمامداری جامعه ممنوع است! نقطه قوت امام علی (ع) که همانا سوابق جهاد او بود به عنوان نقطه ضعف او معرفی کردند. حسنه او را سیئه نشان دادند در حالی که امام علی (ع) به حکم پیامبر (ص) و برای دفاع از کیان اسلام در جنگها، از خودگذشتگی نشان میداد و درخشید نه که خصلتاً اهل زد و خورد باشد. اهل جبهه ‌‌‌ی ما هم اینطور بودند؛ اهل نماز و راز و نیاز و ادای وظیفه. آیت الله بهاءالدینی، آیت الله کشمیری رحمت الله علیهما و دیگر معلمان بزرگ عرفان و اخلاق، با اهالی جبهه نشست و برخاست می کردند یعنی یک اشتراک روحیه بین خود و آنها احساس می کردند.

حیدری افزود: از دشمن و مزدوران دشمن انتظار نیست ولی مردم به خوبی به یاد دارند عمده این افراد مثل آقای محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، حسین دهقان، علی لاریجانی، سعید محمد، عزت الله ضرغامی که سابقه سپاهی دارند، از با استعدادترین جوانان کشور و فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های این کشورند. اینها چون کشور مورد حمله قرار گرفت لباس رزم‌ پوشیدند و به میدان رفتند. این افتخار است که مثل مولا علی علیه السلام اهل دفاع از کیان خود باشند و براساس حکم آیه شریفه "فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً" این یک نکته مثبت در کارنامه فرد است نه نکته منفی. منافع کشور را بر منافع خود ترجیح دادند. باید هشیار باشیم که دشمن جای "خادم" و "خائن" را در این فقره یعنی جهاد و دفاع عوض نکند. می خواهند شجره طیّبه جهاد و روحیه دفاع و مقاومت را بخشکانند. می خواهند جوان نخبه ما، اگر جنگ شد، بترسد و جبهه نرود و بگوید فردا از مدیریت جامعه محروم‌ می شوم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هجمه های رسانه ای به محسن رضایی در یکسال اخیر زیاد شده است، اظهار داشت: آقای دکتر رضایی فارغ التحصیل هنرستان صنعت نفت اهواز است و در حفاری نفت کار میکرده و سالها قبل از پیروزی انقلاب، در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران تحصیل کرده است. ورود او به عنوان یک‌ نخبه علمی و دانشگاهی، فعال سیاسی و مبارز انقلابی به عرصه جنگ و نبرد با دشمنان، یک ایثارگری و جهاد بود. اما امروز تمام عوامل داخلی و خارجی و جریان نفوذ و جریان اشرافیت ضدمردمی و ضداسلامی به خط شده اند و می گویند رضایی نظامی است و ورود نظامیان ممنوع. گاهی می گویند مشخص است که مردم به یک نظامی رای نمی دهند. خب اگر رای ندارد پس چرا نگران هستید، بگذارید بیاید.
حیدری افزود: این حجم‌ عظیم حملاتی که جریان نفوذ به ویژه بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی متوجه فرهنگ دفاع مقدس کرده، انسان را به تامل وا می دارد که چرا دشمن اینقدر تاکید دارد؟ مراقب باشیم که در داخل کسی این حرف دشمن را تکرار نکند؛ این خط نفوذ است؛ به امام علی (ع) هم می گفتند ورود نظامیان ممنوع! این حرف خلاف قرآن است؛ خلاف عقاید اسلامی و خلاف راه امیرالمومنین (ع) است و مردم باید هشیار باشند که بی بی سی و اشراف، سقیفه را تکرار نکنند. مراقب باشیم حکم جهاد را تعطیل نکنند. حقایق را تحریف نکنند. ارزش ها را کمرنگ و ضد ارزشها را پررنگ نکنند.

این مجتهد خوزستانی گفت: نمازگزاران مسجد و طلابی که در خدمتشان هستم، می دانند که دخالت در سیاست نمی کنم. الان هم اگر خطر تعطیل حکم الهی جهاد نبود، تذکر نمی دادم. به عنوان یک معلم وظیفه دارم این را بگویم، در عمل به عهدی که پروردگار گرفته است؛ جهاد مثل نماز است. اگر فردا بگویند هرکس نماز خواند نباید کاندیدا شود، این حرف خلاف قرآن است. من نه می گویم به سپاهی رای بدهید، نه می گویم به یک فیزیکدان رای ندهید. لزوما نظامی بودن رجحان ایجاد نمیکند اما میخواهم بگویم مبادا رزمنده بودن باعث تخطئه شود. حرفم این است که مراقب باشیم جهاد را تخطئه و تعطیل نکنند. اصلح را انتخاب کنیم. رنگ‌ لباس فرد، سبز و سفید و قرمز، هرچه بود مانع شناخت اصلح نشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی نظامیان انتخابات لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی مراقب باشیم جریان نفوذ امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد

کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه