Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری روز سه شنبه در آئین اجرای سه پروژه کاشت نهال به صورت نمادین در بخش بوشکان دشتستان افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: نهال‌کاری، مراقبت، هلالی آبگیر، ذخیره نزولات، پذرپاشی و احداث منبع از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به  ۱۵ آذر ماه روز جهانی خاک گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد غذای انسان از خاک و ۱۰ درصد از دریا تامین می‌شود، ایجاد امنیت غذایی در گرو حفاظت از خاک است که از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین کرمی افزود: خاک به عنوان یک سیستم پیچیده و متنوع، محل زیست موجودات مختلف و بستر جنگل‌ها و مراتع است و از تغییرات شدید دمایی جلوگیری و باعث کاهش آلاینده‌ها و ترسیب کربن آلی خاک می‌شود.

وی با تاکید بر سلامت خاک بیان کرد: خاک سالم، آب، اکسیژن و مواد غذایی موجودات زنده را تامین می‌کند.

کرمی مهمترین چالش‌ها در بخش خاک را آلودگی در اثرفعالیت‌های صنعتی، فرسایش  و کاهش حاصلخیزی، باروروی و شور شدن عنوان کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های گسترده صنعتی و متراکم در استان بوشهر آلودگی خاک را شدت می‌دهد به همین دلیل برای مقابله با این فرایند لزوم حفظ تنوع زیستی ضروری است.

کرمی با اشاره به فرسایش خاک در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر میزان فرسایش خاک این استان در سال ۱۵ تا ۱۶ تن در هکتار است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به شعار  امسال روز جهانی خاک مبنی بر "خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم" گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب "حفظ خاک از حفظ آب هم مهمتر است"  چون آب قابل استحصال و برگرداندن است اما برگرداندن و تولید خاک زمان بر است. 

کرمی تاکید کرد: همه اقدام‌های نوآورانه انجام شده در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری با هدف صیانت، پایدار نگه داشتن تنوع زیستی وحفظ محیط زیست خاک است.

برچسب‌ها روز جهانی خاک بوشهر کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی خاک بوشهر کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز جهانی خاک بوشهر کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری اخبار کنکور استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان