Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:55:28 GMT

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۳۰۶۸

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس

به گزارش ایرنا، یک خانم ۹۰ ساله به نام مارگارت کینان که هفته آینده ۹۱ سالش خواهد شد اولین واکسن کرونا از نوع فایزر – بیون‌تک را ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت محلی در بیمارستان شهرستان کاونتری دریافت کرد. او می‌گوید که این بهترین هدیه تولد در تمام طول عمرش بوده است.

حوالی ساعت ۸ صبح هم یک راهبه مسیحی در بیمارستانی در ایرلند شمالی و کریگ آتکنیز ۴۸ ساله و مضطرب اولین واکسن کرونا را در این مناطق دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس نخستین کشور جهان است که با تائید واکسن فایزر بیون‌تک عملیات تزریق آن را آغاز کرده است.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن یادشده را خریداری کرده که در محموله اول ۸۰۰ هزار واحد از آن را دریافت کرده تا ظرف هفته‌های آینده آن را تزریق کند. ۴ میلیون واحد دیگر از همین واکسن هم در راه است که تا پایان ماه دریافت خواهد شد.

دولت در مرحله نخست قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند تا سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

بیش از ۷۰ بیمارستان در سراسر انگلیس در اجرای طرح دولت مشارکت دارند.

«مت‌ هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس صبح امروز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی می‌گوید که مسیر پیش‌رو طولانی اما این تنها راه خروج از آن است. او در همین حال از مردم خواست تا پایان طرح واکسیناسیون، مقررات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت کنند. وزیر بهداشت انگلیس تصریح کرد: این ویروس کشنده است. باید طبق اصول عمل کنیم.

در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس صبح امروز از بیمارستان گایز در لندن سرکشی و بر عملیات تزریق واکسن کرونا به خانم ۸۱ ساله نظارت کرد. او در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد که تزریق این واکسن الزامی نیست اما افراد نباید از دریافت آن بهراسند.

عملیات تزریق واکسن کرونا در انگلیس پس از آن کلید خورد که نهاد ناظر بر محصولات دارویی و بهداشتی این کشور واکسن‌های خریداری شده توسط دولت را تائید کرد. این در حالیست که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا تائید سریع این محلول‌های دارویی را به باد انتقاد گرفت و عنوان کرد که انگلیس دقت لازم را در این زمینه نداشته است.

عملیات واکسیناسیون کرونا در انگلیس در حالی آغاز شده است که ابتلا به این ویروس جان بیش از ۶۱ هزار نفر را در این کشور و ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان را گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن انگلستان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن انگلستان ویروس کرونا واکسن انگلستان اخبار کنکور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح

به گزارش قدس آنلاین گرچه کشورهای غربی به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کنند؛ اما مردم این کشورها به واسطه گردش آزاد اطلاعات اکنون در جریان جنایات رخ داده در غزه هستند و همین موضوع کار را برای دولتمردان غربی دشوار ساخته است. 

بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای مشترک خواهان تلاش فوری دولت این کشور برای جلوگیری از حملات بیشتر به رفح شدند. 

در این بیانیه آمده است: ناتوانی رهبران ما در تبدیل سخنان خود به اقدامات معنادار درباره جنگ غزه کاملا مشهود است. ما از دولت انگلیس می‌خواهد در نهایت اقدامات لازم به منظور توقف قتل عام فلسطینیان را انجام دهد. 

این بیانیه می‌افزاید: دولت انگلیس باید به فوریت هر اقدام لازم به منظور توقف حملات بیشتر به رفح را انجام دهد. این موضوع با درخواست برای استقرار آتش بس پایدار، ادامه تامین مالی نهادهای بشردوستانه فعال در غزه از جمله آنروا، و توقف فروش تسلیحات به اسراییل تا هر زمانی که خطر استفاده از این تسلیحات در نقض قوانین بین المللی وجود دارد، قابل تحقق است. 

این سازمان‌های مردم نهاد در پایان تاکید کردند هیچ برنامه دیگری برای فلسطینیان در رفح باقی نمانده است. تاکنون اظهارات مکرر مقامات انگلیسی از سوی اسراییل نادیده گرفته شده است. 

از جمله نهادهای مهم امضا کننده این بیانیه می‌توان به آکسفام، نجات کودکان، کمک‌های پزشکی برای کودکان فلسطینی، و کمیته نجات بین المللی انگلیس اشاره کرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد