Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوشکی با اشاره به واکنش منفی دولت نسبت به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت گفت: متأسفانه دولت به دنبال این است که توانایی هسته‌ای کشورمان را برای همیشه محدود سازد و حتی اگر بتواند آن را تعطیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: فعلاً خیلی زود است در خصوص اثرگذرای و نقش بازدارندگی مصوبه اخیر مجلس در خصوص پروتکل الحاقی سخن بگوییم؛ زیرا مدت زمانی دو ماهه در رابطه با این مصوبه مطرح شده و باید همچنان منتظر ماند و دید که آیاد غرب به تعهدات خود عمل می‌کند و اینکه آیا دولت حاضر به اجرای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به باور من زودتر از سه یا چهار ماه دیگر پیامدهای این مصوبه مشخص نخواهد شد؛ لذا از الان نمی‌توان ارزیابی دقیقی در خصوص این مصوبه داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به واکنش منفی دولت نسبت به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت گفت: متأسفانه دولت به دنبال این است که توانایی هسته‌ای کشورمان را برای همیشه محدود سازد و حتی اگر بتواند آن را تعطیل کند. از نظر رئیس دولت تدبیروامید ما نباید توانمندی هسته‌ای داشته باشیم.

کوشکی افزود: دولت با هر حرکت و هر گامی که درصدد حفظ توانمندی‌های هسته‌ای باشد، مخالف است و به همین خاطر واکنش‌های تندی را نسبت به مصوبه اخیر مجلس از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه ساز ناکوک دولت با مجلس یازدهم گفت: اینکه دولت مدام با مجلس یازدهم ساز ناکوک می‌زند و با آن تقابل می‌کند، بخشی از دلایل آن به ضعف مجلس بازمی‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: مجلس یازدهم از زمانی‌که نتوانست طرح استیضاح رئیس‌جمهور را به سرانجام برساند، خودش را تضعیف کرد. استیضاح ابزاری محکم در دستان نمایندگان است که می‌توانستند دولت را وادار به اجرای خواسته‌های مجلس کنند، اما خود نمایندگان با برخی اقدامات خود این ضمانت را از دستانشان خارج کردند و نتیجه آن عدم اجرای مصوبات مجلس مانند مصوبه طرح تأمین کالاهای اساسی و مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت توسط دولت است.

کوشکی گفت: تا زمانی‌که بحث استیضاح مطرح بود، دولت به خاطر ترس از استیضاح مجبور بود، قانون را اطاعت کند و حرمت مجلس را نگاه دارد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن همتی فر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حوالی عصر سه شنبه حادثه انفجاری در خیابان شریف واقفی این شهرستان رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی در همان دقایق اولیه اقدام به خاموش کردن آتش کردند و سپس عملیات آواربرداری از محل حادثه آغاز شد، افزود: متأسفانه یک نفر ساکن این منزل مسکونی فوت کرده است و کار آواربرداری در حال انجام بوده تا شخص دیگری زیر آوار باقی نمانده باشد.

وی تأکید کرد: علت حادثه هنوز مشخص نبوده و نیروها پس از آواربرداری و انجام اقدامات کارشناسی علت را اعلام می‌کنند.

کد خبر 6093630

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟