Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مراسم رونمایی از ‌کتاب" آئین ورزیدگی(ویژه تشکل‌های دانشجویی در گام دوم انقلاب)" به مناسبت هفته دانشجو با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

اکبر بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز ؛ با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر 32 یکی از مقاطع مهم و اثرگذار در تاریخ معاصر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشجو با داشتن ویژگی‌های چون حریت؛ شجاعت و صفای قلب و پایبندی به آرمان‌ها از گروه‌های پیش قراول در تحولات است و همین ویژگی‌ها سبب شد که مقابل نظام استکبار در سال 1332 بایستد و مانع از سلطه نظام استکباری بر کشور شود.

مولف کتاب "آئین ورزیدگی(ویژه تشکل‌های دانشجویی در گام دوم انقلاب)" گفت: دانشجو و جریان دانشجویی موتور محرک و پیشبرنده کشور است و هر کجا این نیروی جوانی و تشکلی وارد شده، تحولات عمیقی در جریان تاریخی و سیاسی کشور شکل گرفته است.

بررسی ‌مطالبات دانشجویی در میزگرد تسنیم؛ چرا جریانات دانشجویی نباید پیاده‌نظام سیاسیون باشند؟/ 3دغدغه اصلی دانشجویان + فیلممسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان: «مسئله‌محوری» و «مسئله‌یابی» رویکرد جدید سازمان بسیج دانشجویی استگسترش مطالبه‌گری دانشجویی در تمام استان فارس؛ 180 هسته مسئله‌محور تشکیل شد

مسئول سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی برای اینکه بتوانند در گام دوم انقلاب نقش آفرینی بیشتری داشته باشند، باید مبتنی بر اصول تشکیلاتی متشکل و با برنامه ریزی دقیق حرکت و حل مسئله کنند.

بهاری گفت: تشکل‌های دانشجویی محلی برای ورزیده شدن و آمادگی دانشجو برای ورود به صحنه جامعه است و لازم است با هدایت صحیح و اصولی دانشجو در کانون‌های دانشجویی ورزیده و تربیت شود.

این فعال دانشجویی سابق درباره جزئیات کتاب اظهار داشت: این کتاب در 11 فصل و 221 صفحه آماده شده و شامل بخش‌های مانند سیر تاریخی تحول جنبش دانشجویی، جنبش دانشجویی در غرب، مدیریت تشکل‌های دانشجویی و سبک زندگی تشکیلاتی تهیه شده است.

مولف کتاب "آئین ورزیدگی (ویژه تشکل‌های دانشجویی در گام دوم انقلاب)" گفت: این مراسم به حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان روز پنجشنبه 20 آذر ماه به مناسبت هفته دانشجو ساعت10 صبح در سالن بسیج جامعه پزشکی خوزستان برگزار می‌شود.

گفتنی است از این مولف، پیش از این 3 کتاب جهادگران آتش به اختیار(ویژه اردوهای جهادی) و جدال احسن(ویژه کرسی‌های دانشجویی) و سفرنامه نخل و آفتاب (ویژه بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خوزستان) منتشر شده و دو کتاب دانشگاه مکتبی و رسانه خط شکن نیز در دست انتشار دارد.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران از جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

رضا لحمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مازندران همگام با سیاست‌گذاری کشور به عنوان یک دانشگاه مهارتی انجام وظیفه می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دانشجوی فارغ‌التحصیلی داشته باشیم و نتوانیم برای وی شغلی فراهم کنیم این ایراد کار در آموزش عالی ما است." اولویت کار را بر تدوین اشتغال دانشجویان مورد پذیرش خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 6 هزار و 500 پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال در سراسر کشور داشتیم که دانشگاه علمی کاربردی فذا 350 دانشجو با تضمین اشتغال پذیرش داشته است، افزود: از دانشگاه علمی کاربردی مازندران استقبال خوبی شده به طوری‌که  رشد 35 درصدی در جذب دانشجو را داشتیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران دغدغه اصلی امروز خانواده‌های دانشجو را در زمینه اشتغال و تضمین آن مطرح کرد و گفت: این دانشگاه یک درصد بیشتری را نسبت به سایر دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب نشان می‌دهد. 

لحمیان با تاکید بر اینکه مازندران در سال گذشته از تبصره 16 موفق به جذب 40 میلیارد تومان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با سود چهار درصدی شده است، بیان کرد: این استان با دریافت این تسهیلات موفق به کسب رتبه اول نسبت به سایر دانشگاه‌های مازندران شد.

وی ادامه داد: برای خوشه‌های فناور و مراکز رشد دانشگاه علمی کاربردی و تفاهم‌نامه‌ای بین پارک فناوری بالغ بر 14 میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده است که به ازای هر دانشجو 150 میلیون تومان با یک شغل جدیدی به همراه بیمه تامین اجتماعی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌جاری در صورت اضافه شدن مرکزی به مراکز استان باید حتما از همان ابتدا شرایط تضمین اشتغال را برای دانشجویان  فراهم کند، یادآور شد: در استان مازندران طبق سیاست‌های آمایش آموزش عالی باید محدودیت مراکز  داشته باشیم که امسال دو مرکز شرکت صنایع ماشین بشل و شرکت صنعتی نکا فولاد ماشین دوره‌های خود را مهرماه سال گذشته با پذیرش تضمین اشتغال شروع کردند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال بتوانیم این ظرفیت‌ها را حتما با اولویت تضمین اشتغال ادامه دهیم، اظهار داشت: در شرکت فذا و دانشگاه فرهنگ و هنر آمل در بحث هنری نقطه عطفی خواهد بود.

لحمیان با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مازندران تنها دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم است که در کارگروه اشتغال عضویت دارد و در جلسات کارگروه اشتغال استانداری حضور دارد خاطرنشان کرد: مرکزی در بحث اولویت اشتغال اگر نتواند در هر رشته‌ای شغلی ایجاد کند اصلا به وجود نمی‌آید و در پایش حذف می‌شود و ایجاد هر رشته جدیدی باید پیوست ایجاد اشتغال داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد