Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:16:36 GMT

مأمور تشکیل کابینه کویت انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۳۶۳۵

مأمور تشکیل کابینه کویت انتخاب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر پیشین کویت، امروز (سه‌شنبه)، به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، صباح خالد الصباح صبح امروز به فرمان «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دولت آتی کویت، سی و هفتمین دولت در تاریخ سیاسی این کشور خواهد بود.

این اعلام پس از آن است که روز یکشنبه هفته جاری، همزمان با برگزاری انتخابات در پارلمان کویت، دولت این کشور به ریاست صباح خالد الحمد الصباح استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کرده بود که امیر کویت نیز موافقت خود را با استعفا اعلام کرد.

انتخابات پارلمان «الامه» کویت روز شنبه (پنجم ماه دسامبر) برگزار و نتایج آن، پس از نهایی شدن شمارش آراء در صبح روز یکشنبه اعلام شد که پس از آن، تکلیف پنجاه کرسی پارلمان این کشور مشخص شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: صباح خالد الحمد الصباح نواف الاحمد الجابر الصباح نخست وزیر جدید کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • گام عملی برای جهش تولید
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند