Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از مراکز مشاوره دانشجویی استان‌های آسیب خیز کشور و فعالیت‌های آنان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، جلسه مدیران مراکز مشاوره منطقه پنج کشوری با حضور مجید صفاری نیا مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه کردستان به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  صفاری نیا در این نشست مجازی گفت: شرایط کرونایی علاوه بر پیامد‌های سلامت جسمی، اقتصادی و اجتماعی آثار روان شناختی نیز به دنبال دارد و نیازمند مداخلات روان شناسی است.
وی افزود: غیر حضوری شدن آموزش و دوری دانشجویان از محیط کلاس، اساتید و همکلاسی‌های خود، رویه جدید ارزشیابی و امتحانات و مسایلی از این قبیل ممکن است در دانشجویان درجاتی از اضطراب و اقسردگی را ایجاد کند که کمک گرفتن از مشاور در این مرحله بسیار مهم است.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: ارایه آموزش‌های الکترونیکی در زمینه سبک‌های مقابله‌ای با اضطراب کرونایی و مدیریت ایام قرنطینه از وظایف مراکز مشاوره در دوران کرونا است.
صفاری نیا به ظرفیت‌های عظیم مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و تاکید کرد دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از مراکز مشاوره دانشجویی استان‌های آسیب خیز کشور و فعالیت‌های آنان حمایت می‌کند.   صادقی رئیس دانشگاه کردستان و مدیران مراکز مشاوره مناطق ۵ کشوری در این نشست نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص همکاری با دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مسائل جاری مراکز مشاوره بیان کردند.
آسیب‌های اجتماعی و روانشناختی شایع در مناطق پنج گانه به عنوان استان‌های آسیب خیز و لزوم حمایت بیشتر دفتر مشاوره و سلامت از این استانها، لزوم اجرای دقیق طرح پایش سلامت روان و جسم دانشجویان، لزوم اجرای طرح پایش کارکنان دانشگاهها، پیگیری وضعیت روانشناختی دانشجویان در معرض خطر و لزوم پرداختن به مسائل روانشناختی شایع در ایام کرونایی مانند غم از دست دادن عزیزان از مباحث مطروحه در این نشست مجازی بود.
عزیزی معاون دانشجویی دانشگاه کردستان، زمستانی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، کرمی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه،امرایی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه لرستان،رستمی بینا رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی کرمانشاه، خانم عطابیگی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه ایلام ومحمد راضی مرادی کارشناس دفتر مشاوره و سلامت در این نشست مجازی که ۱۵ آذرماه برگزارشد؛ حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشاوره مرکز مشاوره دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان مدیر مرکز مشاوره دانشگاه مراکز مشاوره دانشجویی استان های آسیب خیز دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان