Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روح زیارت در ارتباط قلبی با ائمه اطهار(ع) و نصرت و یاری ایشان است، افزود: بعد مسافت در یاری دادن امام(ع) تأثیری ندارد.

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایطی به وجود آمده است که زائران امکان حضور در صحن و سرای امام رئوف(ع) را ندارند اما می‌توان از راه دور قلب‌های خود را به امام(ع) پیوند زد و رضایتش را کسب کرد، رضایتی که قطعا دوری مسافت در آن نقشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باید دل‌ها را ابتدا آماده کنیم، سپس با قلب و دلی شکسته، نجواها و دعاهای خود را به سوی حرم شمس‌الشموس روانه کنیم و مطمئن باشیم که از حضرت پاسخ می‌گیریم.
«چهارشنبه‌های امام‌رضایی» نام و عنوانی آشنا هم برای مشهدی‌ها هم برای زائران حضرت در سراسر کشور است، روزی که مزین به نام امام رضا(ع) و زیارت ایشان است. در همین ایام شیوع ویروس منحوس کرونا نیز می‌توان با شوق وافر مراسم و مناسک این روز را بدون حضور در بارگاه رضوی به جا آورد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا محمدی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز درباره اهمیت و شیوه ارتباط با حضرت با وجود محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به خدا و دوستی با خدا و سیر و سلوک، زیارت ائمه اطهار(ع) است.
وی با بیان اینکه روح زیارت در ارتباط قلبی با ائمه اطهار(ع) و نصرت و یاری ایشان است، افزود: امسال که توفیق زیارت از نزدیک برای دلدادگان حضرت رضا(ع) مهیا نیست، از راه دور هم می‌توان این روحیه را در خود تقویت کرد. بعد مسافت در یاری ‌دادن امام(ع) تأثیری ندارد.
این سخنران مذهبی اشاره کرد: درست است که زیارت امام رضا(ع) از راه نزدیک و به صورت حضوری برکات زیادی به همراه دارد و مضجع شریف این امام همام منبعی از انرژی مثبت است، اما اتصال قلبی با حضرت(ع) مهم‌تر است.
وی افزود: اینکه عده‌ای تصور می‌کنند حاجت خود را فقط با زیارت حضوری ائمه اطهار(ع) و از نزدیک می‌توانند بگیرند تصور غلطی است زیرا اهل بیت(ع) حرف نگفته‌ ما را می‌شنوند و حرف ننوشته‌ ما را می‌خوانند. زمانی که ما احساس دل‌تنگی می‌کنیم و شوق زیارت امام رضا(ع) در دل‌هایمان زنده می‌شود، می‌توانیم از راه دور خلوتگاهی برای خود درست کنیم و با معشوق و محبوب خود ارتباط قلبی برقرار کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: زیارت از راه دور یکی از شکل‌های زیارت است که در این خصوص روایات بسیاری هم داریم. در روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) داریم که «هر کسی از راه دور به من سلام کند، فرشتگان مأمورند سلام فرد را به من برسانند و جواب من را نیز به آن شخص برسانند». در خصوص زیارت امام رضا(ع) هم این موضوع صدق می‌کند. مثلا در ایام ماه رجب که ماه زیارت حضرت رضا(ع) است ارادتمندان به حضرت(ع) از هر نقطه در کره خاکی می‌توانند به حضرت متصل شوند و با گفتن «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا» زائر حضرت رضا(ع) شوند.
وی در پایان گفت: فضای مجازی هم این امکان را برای عرض ارادت و زیارت از راه دور برای زائران حضرت رضا(ع) فراهم می‌کند.

منیع: آستان نیوز انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چهارشنبه های امام رضایی ارتباط قلبی ائمه اطهار ع ارتباط قلبی حضرت رضا ع راه دور امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم