Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، احمدرضا ضرابیه با بیان این که سالهاست مقام معظم رهبری بر لزوم کاهش نقش درآمدهای نفتی در بودجه عمومی کشور به عنوان یکی از محورهای مهم عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اظهار کرد: درآمد نفتی پایدار نیست و با نوسان های مقطعی در میزان تولید و قیمت جهانی آن، نمی توان این منبع درآمدی را چندان تکیه گاه اقتصاد کشور قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در چنین شرایطی، تنها راه نجات اقتصاد کشور از تکانه های شدید و ریسک های احتمالی، توسل به توسعه درآمدهای غیرنفتی به ویژه صادرات خدمات است.

او با اشاره به این که در نگاه عموم، صادرات غیرنفتی تنها به محصولات صنعتی یا کشاورزی محدود می شود، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد صادرات خدمات فنی یا مبتنی بر دانش علاوه بر این که سرمایه گذاری چندانی نیاز ندارد، بازدهی چند برابری نیز به همراه دارد.

ضرابیه صنعت بیمه را یکی از مهمترین، فعال ترین و حرفه ای ترین حوزه های اقتصادی کشور دانست که توان صادرات خدمات فنی به خارج از مرزها را دارد و ادامه داد: بیمه گران ایرانی در بسیاری از حوزه های تخصصی فعالیت خود، بدون تردید جزو شاخص ترین و سرآمدترین متخصصان منطقه و حتی جهان هستند. 

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با بیان این که اکنون بسیاری از فعالان صنعت بیمه کشورمان، در بزرگترین شرکت های بیمه جهان مشغول به کارند، اظهار کرد: آمارهای موجود نشان می دهد صنعت بیمه کشورمان دست کم در منطقه جایگاه بسیار مطلوبی دارد و این رتبه تنها به همت کارشناسان، فعالان و متخصصان این صنعت ایجاد شده است؛ با این حال کشورهای همسایه ما از نظر توسعه صنعت بیمه، وضعیت مطلوبی ندارند و بالقوه ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات این خدمات هستند.

ضرابیه افزود: شرکت بیمه سامان نیز با شناخت این شرایط و با هدف کمک به توسعه صنعت بیمه و نیز ارزآوری از این محل به نفع کشور، فعالیت خود در خارج از مرزها را با ایجاد یک شعبه در کشور عراق آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در این کشور همسایه و دوست به ما نشان داد که تا چه اندازه می توان بر روی فعالیت های بیمه گری به عنوان راهکاری برای بزرگتر کردن اقتصاد کشور و نیز رهایی از بند اقتصاد نفتی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی حساب کرد.

پربیننده ترین مانع ابر تورم شدیم/ برخی منتظر دلار ۵٠هزار تومانی بودند پرداخت ارزی برای خرید واکسن کرونا با مشکل مواجه است/ صندوق بین المللی پول جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران را ندارد برگشت زدن چک تا اطلاع ثانوی ممنوع رفع محدودیت‌های ناشی از چک برگشتی برای بنگاه‌های اقتصادی/ چه کسانی از دریافت دسته‌چک محروم خواهند بود؟ واکنش بانک مرکزی به بروز تخلف در سامانه نیما

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی درآمد نفت صادرات خدمات بیمه بیمه سامان خدمات بیمه ای صادرات خدمات صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، گفت: این مرکز متولی شماره گذاری کالا و خدمات است که طی ۲۸ سال گذشته بارکدهای بین‌المللی که در فروشگاه‌ها اسکن و استفاده می‌شود، توسط این نهاد صادر شده و در همه دنیا با پیش شماره ۶۲۶ قابل شناسایی هستند؛ این کدها، مشخصات تولید کننده و مشخصات را ارائه می‌دهد؛ بر همین اساس ۷.۵ میلیون قلم کالا در کشور شماره گذاری شده و بسیاری از این کالاها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای ادعا می‌کردند، زمانیکه امکان صادرات به کشورهای اوراسیا داشتند، باید به الزام زمانی در استانداردی طی کنند؛ به همین دلیل باید بسته بندی‌های نو را مجدد جدا و برچسب‌های جدید را روی کالا نصب می‌کردند. انجام این فرآیند موجب آشفتگی بسته‌بندی می‌شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: برای همین مساله ذکر شده، در حاشیه نمایشگاه اکسپو تهران پیگیری‌هایی برای برگزاری جلسه با نماینده این نهاد بودیم تا در ایران نمایندگی مرتبط به این استاندارد دایر شود؛ پس از این مذاکرات، جلسه‌ای با رایزن اقتصادی ایران در روسیه و مدیران توسعه و تجارت تفاهم نامه‌ای با این شرکت که استاندارد اتحادیه اوراسیا داشته امضا کردیم تا نمایندگی ایران در این شرکت فعال و استاندارد روی کالا در کشور ایران اعلام شود.

مظهری خاطرنشان کرد: یکی از کدهایی که در این کالاهای صادراتی الزام داشت، «ایران کد» بود که پیش نیاز آن، کد استاندارد است؛ در نتیجه اگر کالایی برچسب استاندارد دارد، قطعاً شروط لازم استاندارد اوراسیا آسیا یا (EAC) را نیز دارد.

این مسؤول افزود: البته این تفاهم‌نامه موجب تعامل با نمایندگی می‌شود و دیگر در گمرکات کشورهای اوراسیا معطلی رخ نخواهد داد.

وی گفت: مزیتی که ایجاد شده آن است که تجار ایران باید در کشورهای طرف برای هر کالا ۱۰ روبل هزینه این استاندارد را پرداخت کنند اما در ایران این هزینه به شکل ریالی دریافت می‌شود که این هزینه هم به سود تجار است و از سوی دیگر مانع خروج ارز کشور خواهد شد و هزینه تجار را نیز به یک دهم می‌رساند.

کد خبر 6096116

دیگر خبرها

  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات