Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@07:21:58 GMT

واکنش سخنگوی گمرک به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۶۳۸۰

سخنگوی گمرک با بیان اینکه تراز تجاری مهر و آبان مثبت است اما تراز تجاری کل کشور در ۸ ماهه همچنان منفی است، گفت: با گذشت بیش از ۲۰ روز ، هنوز مستندات ادعای یک میلیارد دلاری ارائه نشده است.

به گزارش مهر به نقل از گمرک ایران، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری بود که ناگهان آماری عجیب از تجارت کشور توسط رئیس کل بانک مرکزی بیان شد که صادرات غیرنفتی کشور را ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد و واردات را ۲۵ میلیارد دلار عنوان کرده بود و تاکید بر تراز مثبت ۱.۵ میلیارد دلاری هم از نکات دیگر این گفتگو بود.

وی ادامه داد: آنچه گمرک به عنوان مرجع بیان آمار تجارت خارجی کشور، در خصوص تجارت ۸ ماهه اعلام کرده، صادرات ۲۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلاری و واردات ۲۳ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلاری است که تراز کشور در این مدت نه تنها مثبت نیست بلکه منفی یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار است.

لطیفی اظهار داشت: ناگفته نماند که تراز ماهیانه در دو ماه مهر و آبان (مقایسه ارزش واردات و ارزش صادرات صرفاً در هر کدام از این دو ماه) مثبت بوده ولی تراز تجارت کشور در ۸ ماه گذشته متأسفانه همچنان منفی است.

وی خاطر نشان کرد: چند روز پیش هم مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت نیز صادرات ۲۶.۵ میلیاردی را اعلام کرده بود که بر روی خروجی سایت این سازمان انتشار یافته بود، بنده پیامی را به آقای زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ارسال کردم و ایشان هم ضمن تأیید آمار اشتباه کمتر از چند دقیقه دستور حذف امار مذکور به نقل از مشاورش در سایت این سازمان را صادر کرد و این مطلب کوتاه از خروجی سایت سازمان توسعه تجارت به سرعت حذف شد حال سوال اینجاست، ۲۳ میلیارد و۱۳۲ میلیون دلار واردات را هم رئیس کل محترم بانک مرکزی ۲۵ میلیارد دلار دیده اند؟

لطیفی بیان داشت: امیدوارم با این نوع برداشت‌ها ادعاهای ارزی یک میلیارد دلاری، بیان نشده باشد، زیرا با گذشت بیش از ۲۰ روز از این ادعا و با وجود درخواست گمرک برای ارائه اسناد مرتبط با این موضوع و معرفی تجاری که اعلامیه ارزی فوق را بر اساس این ادعا گرفته اند و مبادرت به خروج کالا از گمرک نکرده اند هنوز مستنداتی ارائه نشده تا گمرک نیز با استناد به آن کالاهای تجار موصوف را به عنوان احتکار در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد!.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی گمرک همتی بانک مرکزی لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی میلیارد دلار میلیون دلار رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

 سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

به گزارش ایرنا، «اصغر بالسینی با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، بیان کرد: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲