Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@02:45:32 GMT

کرامت ارباب رجوع در دادگاه‌ها حفظ شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۷۵۵۶

کرامت ارباب رجوع در دادگاه‌ها حفظ شود

خلیل اللهی با بیان اینکه در مسیر رسیدگی به پرونده ها باید کرامت ارباب رجوع حفظ شود، گفت: اقتدار و صلابت یک قاضی به عملکرد و نوع اندیشه او مربوط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل اللهی» امروز در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی استان، با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و احترام در گفتار، کردار و انشاء آرای قضایی، اظهار داشت: نظرات و آرا باید به دقت و با انشاء قضایی صادر شود، چرا که آرای صادره در تاریخ ثبت و ماندگار شده و مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگسری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در مسیر رسیدگی به پرونده ها باید کرامت ارباب رجوع حفظ شود، افزود: اقتدار و صلابت یک قاضی به عملکرد و نوع اندیشه او مربوط است و نباید پیش از انجام تحقیقات و اثبات اتهام و انشاء رای اقدام به اعلام نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد: قاضی نباید به گونه ای رفتار و حرکت کند که موجب سوء استفاده و یا سلب اعتماد از طرف های پرونده و مردم در جامعه شود که این موضوع یکی از موارد بسیار بااهمیت در امر قضاوت است.

خلیل اللهی با بیان اینکه قضاوت شان و جایگاه بالایی در جوامع دارد، گفت: قرار گرفتن در مسند قضاوت مسیری است که خداوند به این عده عنایت کرده است تا در خدمت مردم باشند بر همین اساس باید برای شکرگزار این نعمت باشند و در انجام وظایف تلاش مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: قضات در دادگاه ها باید رفتارها و روابط خود را به نوعی تنظیم کنند که رفتار و کردارشان موجب ایجاد شائبه در بین مراجعه کننده ها نشود که اگر چنین شود لطمه جبران ناپذیری بر پیکره دستگاه قضائی کشور وارد می شود.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه قضاوت یک شغل نیست و نباید آن را محدود به زمان و مکان کرد، یادآور شد: قاضی های جوان می توانند برای موفقیت در مسیر قضاوت از تجربیات گرانبهای قاضی های با سابقه و پیشکسوت بهره مند شده و از آنان مشاوره بگیرند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرامت انسانی دادگستری خلیل اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال دختران آسیا ۲۰۲۴ – اندونزی در حالی ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در بالی برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مهسا قربانی از ایران به عنوان داور برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شده است.

کد خبر 6091962

دیگر خبرها

  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تغییر چهره شوکه کننده بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها بعد ۲۳ سال (فیلم)
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری