Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  دکتر عبدالعلی علی عسکری در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند که با حضور مستندسازان، معاون سیما و جمعی مدیران شبکه مستند برگزار شد، گفت: این روز‌ها با آمریکایی طرف هستیم که در برجام، ظلم بزرگی به ایران کرد. درحالی‌که ایران همه تعهدات خود را در برجام انجام داد، آن‌ها با نهایت ناجوانمردی تحریم‌ها را علیه کشورمان تشدید کردند و به اوج رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مستندسازان افزود: امروز که تغییراتی در آمریکا با رفتن ترامپ در حال رخ دادن است، مستندسازان سیاسی باید پا به میدان بگذارند و بگویند که ما چگونه به عهد خود وفادار ماندیم، اما آن‌ها چه بدعهدی‌ها کردند؛ زیرا گروهی که بعد از ترامپ بر سرکار خواهد آمد، بدتر از اوست و به‌واسطه آشنایی با شیوه‌های جنگ نرم و تأثیرگذاری بر افکار عمومی ممکن است خطرناک‌تر هم باشد.

دکتر علی عسکری با گرامیداشت یاد شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور گفت: این شهید بزرگوار عمر خود را برای اعتلا و قدرت ایران در پهنه علم و دانش صرف و جان خود را در این مسیر فدا کرد. آمریکا و صهیونیست‌ها خون پاک او را بر زمین ریختند، اما این بزرگان بزرگ‌ترین آمالشان شهادت در راه خداست و همکارانش قطعاً راه او را ادامه می‌دهند.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از مستندسازان پیشکسوت و جوان که در میدان مستندسازی ایستاده‌اند، از مستندسازان به‌عنوان هنرمندانی یاد کرد که اهل اندیشه و تفکر هستند.

وی بر ریشه داشتن مستند در فطرت و احساسات انسانی گفت: فلسفه مستند، ریشه در فطرت انسانی دارد، زیرا انسان می‌خواهد پدیده‌های پیرامونی را به بهترین شکل درک کند.

دکتر علی عسکری با بیان این‌که شبکه مستند تلاش دارد مستندسازی در کشور را رشد دهد و اعتلا بخشد، افزود: شبکه مستند در راس تلاش‌های همه بخش‌های صداوسیما در این حوزه است؛ سیاست ما این است که مستند‌های فاخر نیز حتما در شبکه‌های اصلی و عمومی‌پخش شوند.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر حمایت کامل صداوسیما از فرآیند مستندسازی در کشور و گستردگی گونه‌های مستند گفت: باید تولید مستند در تراز جهانی را در دستور کار قرار دهید تا بتوانیم به هر زبانی که آن را ترجمه و عرضه می‌کنیم، دیده و پسندیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که اکنون کشور با جنگ شناختی، نرم و رسانه‌ای مواجه است، ادامه داد: باید به‌خوبی بتوانیم با این جنگ که پایه‌های آن بر تخریب، شایعه، سانسور و بایکوت خبری استوار است، مقابله کنیم.

 علی عسکری در این حوزه، تولید مستند‌های فاخر تاریخی را که عظمت ایران در دوران مختلف در آن‌ها به نمایش درمی‌آید و شیوه‌های استعماری غرب را برای عقب نگه‌داشتن کشور فاش می‌سازد، راهگشا خواند و گفت: این دوربین هوشمند مستندساز است که می‌تواند همه لایه‌های تاریخ را بگردد. دست‌به‌کار شوید تا روایت خود را از تاریخمان به‌درستی ارائه دهیم. باید این قصور را جبران کنیم و با مقایسه تاریخ گذشته و امروز، نشان دهیم که چه آینده سراسر امیدی پیش روست.

رئیس رسانه ملی همچنین خواستار تولید مستند‌های فاخر در حوزه‌هایی شد که به فرهنگ تولید، کارآفرینی و خوداتکایی در کشور کمک کند و تصریح کرد: برای نمونه، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز تولید فکر، اندیشه و فناوری می‌کنند، می‌تواند دستمایه تولید مستند‌های فاخر و ارزشمندی باشد. در همین‌جا اعلام می‌کنم هر کس به سمت تولید مستند فاخر برای شرکت‌های دانش‌بنیان برود، ما از او حمایت می‌کنیم.

وی همچنین خواستار در نظر داشتن تولید مستند‌هایی شد که شرایط کرونایی امروز جامعه را مدنظر داشته باشند و با توجه به اینکه هرروز در کشور هم‌وطنان بسیاری را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهیم، گفت: باید به‌فوریت مستند‌های شادی‌آفرین، نشاط‌بخش و امیدآفرین را برای مواجهه با آثار روانی و اجتماعی این بیماری تولید کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره مستند رسانه ملی علی عسکری تولید مستند مستند های فاخر علی عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهر‌ها و استان‌ها بتوانیم پلاتو‌های قدیمی را احیا و پلاتو‌های جدیدی دایر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدالت فرهنگی و نگاه به استان‌ها در اقدام‌های عملیاتی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در انتهای سال قبل، وزارت فرهنگ مبالغی را برای انجمن‌های هنری در استان‌ها تخصیص داد که ارسال شده و امید است به تولید آثار در استان‌ها منتهی شود.

وی افزود: استان‌ها و انجمن‌های مختلف اعداد و ارقام متفاوتی از این بودجه دارند؛ نسبت به این که در استانی تولیدات تئاتری که داشته بیشتر یا کمتر بوده مبالغ تا حدودی کم یا زیاد شده است.

محدودیت‌های منابع برطرف می‌شود

سالاری گفت: امسال امیدواریم منابعی که سال گذشته محدود بود مقداری افزایش پیدا کند و اتفاق بهتری بیفتد، اما همه منابع به استان‌ها تخصیص می‌یابد و انجمن‌های استانی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال، از آنجایی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف نام‌گذاری شده، تلاش کردیم در تمام بخش‌های ادارات‌کل زیر مجموعه معاونت هنری از جمله آموزش که عمدتا آموزشگاه‌ها در ذیل مردم تعریف می‌شوند و مردم و هنرمندان هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند، صدور مجوز‌ها و دریافت امکانات مالی از بانک‌ها را تسهیل کنیم، البته باید کمک کنیم فرآیند‌های جذب و تولید آثار هنری بهتر شود.

المپیاد آموزش هنر به صورت المپیکی و تیمی برگزار می‌شود

سالاری گفت: المپیاد آموزش هنر مهمترین اتفاق حوزه آموزش است، که به صورت المپیکی و تیمی امسال برگزار می‌شود، این رویداد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ تیم‌ها در سه بخش با هم رقابت می‌کنند و نهایتا تیم یا همان آموزشگاه قهرمان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد کمک می‌کند این آموزشگاه‌ها فعال‌تر شوند و تولیدات بهتر و تیم‌ها و گروه‌های هنری خوبی شکل بگیرد و تصورمان این است که المپیاد این کار را خواهد کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح المپیاد آموزش هنر آماده و کار‌های آن انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود.

سالاری گفت: در حوزه تئاتر تلاش کردیم با جذب بودجه‌های تولیدی با حمایت وزیر و بخش‌های بودجه‌ای مجموعه، بتوانیم آثار خوبی را از هنرمندان برجسته تئاتر به تولید برسانیم، زیرا برخی از این هنرمندان اکنون به دلیل این‌که منابع مالی ندارند از میدان کنار رفته‌اند. اگر این منابع تامین شود به عرصه برگشته و کار‌های خوبی تولید می‌کنند.

وی افزود: حوزه موسیقی هم مانند تئاتر است، با هماهنگی خوبی که با بنیاد رودکی انجام شده، قرار است یک سری آثار فاخر را با هزینه و کمک بنیاد رودکی عملیاتی کنیم که بتوانیم تولید این آثار را بالا ببریم.

سفارش آثار تجسمی با تامین اعتبارات لازم

سالاری اظهار داشت: در حوزه تجسمی هم به دلیل این‌که تشکل‌ها و انجمن‌های تجسمی تکثر دارند، تلاش می‌کنیم هم تولید آثار و هم سفارش خرید برای آثار را با تامین اعتبارات انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ: نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

خرید آثار هنرمندان برای موزه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اتفاق خوبی در حوزه بودجه و تامین اعتبارات بیفتد، امسال می‌توانیم شاهد باشیم که یک سری آثار هنرمندان برای موزه‌ها خریداری و یک سری از این آثار نیز برای موضوعات خاص تولید شود و از جمله، حضور در جشنواره‌های خارج از کشور را بیشتر کنیم که هنرمندان دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هنرمندان دارند این است که هزینه سفر بالاست و از این طرف، هنرمندان اگر کمک مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف حکومتی نباشد، نمی‌توانند آثار خود را در خارج از کشور عرضه کنند، باید این اتفاق را تسهیل کنیم.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت