Web Analytics Made Easy - Statcounter

بمب یک هزار پوندی به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در پلدختر منهدم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرفلاک، هشت سال دفاع مقدس پر از خاطراتی است که هر کدام دفتری از رشادت بزرگ مردانی بوده که دلاورانه در برابر دشمنان ایستادند، دشمنی که بیش از ۴۰ کشور از او پشتیبانی می کرد تا بتواند ایران را از پای درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنایت های زیادی در دوران جنگ تحمیلی از سوی دشمن دیده شد، کودک کشی ها، به شهادت رساندن مردان و زنان بیگناه، بمباران های شیمیایی و… که هر کدام در ذهن مردم نقش بسته است.

هنوز هم صدای خس خس سینه هایی که بر اثر بمباران شیمیایی صدمه دیدند، شنیده می شود، هنوز هم عکس دانش آموزان شهیدی که در بمباران دشمن مظلومانه و معصومانه به شهادت رسیدند بر در و دیوار شهر ندای مظلومیت مردم این سرزمین را بازگو می کند و هیچگاه این اقدامات ضد بشری و انسانی دشمن از خاطرات پاک نمی شود.

حملات موشکی دشمن 

استان لرستان همانند دیگر شهرهای کشور در دوران دفاع مقدس مورد حملات دشمن قرار گرفت، شهرستان پلدختر که از آن به عنوان هویزه ثانی یاد می شود بیش از ۷۰ بار مورد حملات بمباران قرار گرفت.

حالا با گذشت چندین دهه از جنگ تحمیلی، هر از چندگاهی بمب هایی از دل خاک بیرون می آید، بمب هایی که در این سالها آرام و مسکوت در زیر خاک قرار داشتند و حالا نمایان می شوند تا بگویند دشمن در آن سالها چه جنایت هایی انجام داده است.

روز گذشته خبری مبنی بر کشف بمب هزار پوندی در شهرستان پلدختر منتشر شد و تصاویری از این بمب در شبکه های مجازی و سایت های خبری انتشار یافت و امروز با حضور تیم های کارشناسی، این بمب خنثی شد.

کشف بمب هزار پوندی

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان پلدختر در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد حملات زیاد بمباران های دشمن قرار گرفته بود، تاکنون چندین بمب از جنگ تحمیلی در این شهرستان کشف و خنثی شده است.

وی افزود: روز گذشته در پی حفاری زمین در جنب منطقه شهدای گمنام شهرستان پلدختر، بمبی کشف شد که بلافاصله به نیروی انتظامی اطلاع داده می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: این بمب پس از کشف و ضبط توسط عوامل انتظامی، به منطقه ای دیگر برای خنثی سازی منتقل شد.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه امروز این بمب با حضور کارشناسان و تیم های خنثی سازی منهدم  شد تصریح کرد: این بمب در زمان جنگ دقیقا در کنار پدافند ضدهوایی قرار گرفته و منفجر نشده و سالها در زمینی مسکوت زیر خاک قرار داشته که در عملیات حفاری کشف شده است.

وی گفت: با توجه به بمباران های زیاد دشمن در شهرستان پلدختر، طی این سالها تاکنون چندین بمب کشف و خنثی شده است.

کشف ۳ بمب در پلدختر

کوروش قلاوند رئیس تیم تحقیقات و خنثی سازی مهمات ارتش در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مواد منجره این بمب بیش از ۵۰۰ کیلو گرم بوده است؛ یکی از همین مدل بمب ها در سال ۶۵ منفجر شده و سه بمب دیگر به ترتیب در سال های ۷۵، ۹۸ و امسال در شهرستان پلدختر کشف و منهدم شده است.

وی افزود: سال گذشته در سیلی که رخ داد یکی از بمب ها کشف و منهدم شد و امسال در اثر حفاری این بمب کشف و امروز خنثی گردید.

رئیس تیم تحقیقات و خنثی سازی مهمات ارتش عنوان کرد: شهرستان پلدختر ۷۰ بار مورد حملات بمباران دشمن قرار گرفته بود که برخی از بمب ها در زیر خاک مانده است.

وی بیان کرد: در شهرهای جنگی تاکنون بمب هایی کشف و منهدم شده و خوشبختانه کشف این بمب و خنثی سازی آن هیچگونه خسارت و مشکلی را به دنبال نداشته است.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. ض دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان پلدختر هزار پوندی جنگ تحمیلی مورد حملات خنثی سازی دفاع مقدس منهدم شد بمب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد