Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وحیدفیض اللهی کارشناس مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تحلیل عوامل موثر در خودکشی، پنج عامل ابتلا به اختلالات روانی، تعارضات خانوادگی و زناشویی، اعتیاد، بیکاری و بیماری‌های جسمانی و صعب العلاج بیش از همه عوامل در خودکشی نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: میانگین نرخ خودکشی در کشور ۶.۲ نفر در صدهزار نفر جمعیت است که این میزان در استان بالاتر است.

فیض اللهی تصریح کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته در سال ۱۳۹۸، میزان خودکشی در سنین ۱۵ تا ۳۴ سال بیشتر بوده است.

این مسئول افزود: همچنین بر اساس این بررسی اقدام به خودکشی در زنان بیشتر بوده اما در مردان فوت ناشی از خودکشی بالاتر است چرا که عمدتا از روش‌های خشن برای خودکشی استفاده می‌کنند.

وی افزود: میزان اقدام به خودکشی در افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل است اما در مرگ ناشی از خودکشی تفاوت چندانی بین این دو گروه وجود ندارند.

فیض اللهی از تدوین ۱۰ استراتژی برای مقابله با خودکشی در استان خبر داد وگفت: از مهمترین آن‌ها می‌توان به آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل ارائه خدمات مشاوره، بیماریابی و درمان افراد اقدام کننده به خودکشی، شناسایی و درمان بیماران مزمن روان، کاهش دسترسی به مواد و وسایل خطرزا  اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه سند پیشگیری و مقابله با خودکشی در استان در حال تدوین است افزود: در این سند وظایف دستگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها مشخص شده و قرار است این سند در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد تا نظر آن‌ها اخذ شده و به جمع بندی جهت تدوین این سند برسیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودکشی دلایل خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیات بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟/ جزئیاتی بیشتر از درگذشت متخصص بیمارستان شریعتی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد