Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد وزارت آموزش و پرورش از این پس تنها مرجع صدور مجوز برای موسسات کنکور کارشناسی در کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور عصر سه شنبه در حاشیه یکصد و چهلمین جلسه ستاد مذکور با بیان اینکه، نحوه فعالیت‌های تبلیغاتی موسسات آموزشی و کمک آموزشی همواره به عنوان یک آسیب بسیار مهم برای خانواده‌ها مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: البته این مسئله چندین بار پیش از این از سوی ریاست محترم مجلس به مقام معظم رهبری گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور کبگانیان گفت: طبق مصوبه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش از این پس تنها مرجع صدور مجوز برای موسسات کنکور کارشناسی در کشور است و صدا و سیما موظف است تمامی فعالیت‌های تبلیغی موسسات آموزشی و کمک آموزشی بدون مجوز را ممنوع و متوقف کند.   کبگانیان اظهارکرد: امروز ما در خصوص ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغات بی حد و حصر شرکت‌ها و موسسات و آموزشکده‌های کنکور بدون مجوز از سازمان صدا و سیما و اکثر رسانه‌ها مصوبه بسیار مهمی را داشتیم.


کبگانیان تصریح کرد: به منظور برقراری محیط مناسب تحصیلی و جلوگیری از سو استفاده از محیط مدارس، دانشگاه‌ها و احساسات خانواده‌ها برای کسب درآمد‌های سودجویانه، باید کلیه امور تبلیغاتی مربوط به فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی این موسسات چه بصورت حضوری، مکتوب و مجازی در رسانه‌های عمومی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی تاکید کرد:بر همین اساس سازمان صدا و سیما موظف است که کلیه فعالیت‌های تبلیغی موسسات آموزشی و کمک آموزشی بدون مجوز از آموزش و پرورش را ممنوع و متوقف کند.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: فعلا این سیاست‌ها معطوف به مقطع کارشناسی است یعنی شامل خروجی‌های مدارس وزارت آموزش و پرورش می‌شود و این موسسات بایستی برای تبلیغات از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و ما برای سایر مقاطع مرجع صدور مجوز را تعیین خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه، این مصوبه معطوف به دوره کارشناسی است افزود: به همین دلیل مسئول صدور مجوز را آموزش و پرورش اعلام کردیم و مسئولیت نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به فعالیت‌های غیرمجاز موسسات برعهده این وزارتخانه که مجوز فعالیت آن موسسه را صادر کرده خواهد بود.

کنکور ۱۴۰۰ همانند امسال برگزار می‌شود
قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاربه به اینکه، دستور اصلی جلسه امروز ادامه بحث نظام ساماندهی سنجش و پذیرش یا همان کنکور بود افزود: این موضوع از بحث‌های جدی ما در نقشه جامع علمی کشور بوده است و در سند آمایش آموزش عالی نیز دو سیاست بسیار مهم را پشت سر گذاشته ایم که یکی جداشدن سنجش از پذیرش است.
گفت: البته برخی از اخبار در خصوص حذف کنکور بصورت نامناسب منتشر شده بود و این مصوبات ربطی به امسال ندارد و به شرکت کنندگان کنکور سال آینده تاکید می‌کنم که نگران نباشند.
وی گفت: ما به دلیل اینکه نگران نسل‌های آینده کشور هستیم به ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه را خواهیم پرداخت و زمان اجرایی شدن مصوبات را هم در موقع مناسب اعلام خواهیم کرد.
کبگانیان با تاکید براینکه، حذف کنکور نیازمند حداقل یکسال کارمقدماتی و تمهیدات مورد نیاز است، برای سال ۱۴۰۰ اتفاقی نخواهد افتاد و کنکور به همین شکل فعلی برگزار می‌شود.

پذیرش کاردانی پیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه، بحث کنکور که چندین دهه است در کشور اجرا می‌شود دارای مزایا و معایبی بوده است، گفت:برای اصلاح نظام کنکور نیز باید صبر کافی داشته باشیم و ما هیچ عجله‌ای نداریم، اما به تصمیم قاطعی که برسیم در زمان مناسب اجرایی خواهیم کرد.
کبگانیان اظهارکرد: با تمام دستگاه‌های مربوطه از جمله دفتر مقام معظم رهبری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح نظام سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها تعامل کامل برقرار کرده ایم و امروز سیاست سه و چهار را پیش بردیم.
وی با اشاره به سیاست سه طرح شده در جلسه امروز شورا گفت: بر اساس این سیاست پذیرش کلیه دانشجویان در دوره‌های کاردانی پیوسته دانشگاه‌ها صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام می‌پذیرد.
کبگانیان ادامه داد: البته برخی از این عزیزان همچون هنرستانی‌ها در این زمینه مشکلاتی داشتند به طوریکه آن‌ها برای ورود به مقطع کاردانی پیوسته باید در کنکور نیز شرکت می‌کردند که چند دانشگاه همچون دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه آزاد چنین اجباری داشتند و ما امروز تصویب کردیم که صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام بپذیرد.
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: البته این به معنی رها شدن سوابق نیست و سوابق تحصیلی جایگاه خودش را داراست، اما از کنکور مستثنی شده است.

تصویب سهمیه بهیاران در رشته‌های پرستاری
وی با بیان اینکه، آخرین مصوبه امروز تصویب سهمیه بهیاران بعنوان یک مصوبه مهم بود که با آخرین اصلاحات به تصویب رسید، افزود: چراکه ما منتظر نظر وزیر بهداشت بودیم که ایشان از طریق معاون خود بصورت کتبی نظر خود را اعلام کردند.
کبگانیان تصریح کرد: سهمیه بهیاران در رشته‌های پرستاری با این شرط به تصویب رسید که پنج درصد سهمیه کنکور و حداقل ۷۰ درصد از نمره آخرین نفر پذیرفته شده را شامل می‌شود و این مصوبه برای مدت پنج سال اجرا می‌شود و حتما اگر تجدید نظر و اصلاحی باشد اقدام می‌شود.

جذب معلمان در آموزش و پرورش تنها از طریق تربیت معلم
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین با بیان اینکه، مصوبه دیگر امروز شورا در خصوص نحوه جذب معلمان بود، افزود:خوشبختانه این موضوع در ستاد نقشه جامع علمی کشور آماده شده بود و نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت.
کبگانیان افزود: البته این مسئله در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح شده بود و ما صلاح ندانستیم در آنجا طرح شود، اما در صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح، تصویب و ابلاغ شد.


سهیمه‌های کنکور بزودی نهایی می‌شود
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در خصوص بحث سهمیه‌های کنکور نیز گفت:این بحث بسیار متنوع است، اما ما کل سهمیه‌های کنکور را به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابلاغ کرده ایم که ریاست این شورا را دکترغلامی وزیر علوم عهده دارند.
کبگانیان ادامه داد: وزیر علوم قول دادند که یک یا دو جلسه دیگر نهایی شدن پیشنهادات مربوط به سهمیه‌های کنکور کار دارد و ما منتظر هستیم شورای اسلامی شدن ساماندهی کل سهمیه‌های کنکور را برای ارزیابی و تصویب شورا پیشنهادات خود را ارائه دهند.
وی اظهارکرد: البته من حدث می‌زنم اگر خروجی را داشته باشیم و در ستاد نقشه جامع علمی بررسی نهایی شود احتیاج به مصوبه صحن شورای انقلاب فرهنگی داریم که آنرا نهایی خواهیم کرد.

موضوع صیانت از دانشمندان مورد بررسی قرار خواهد گرفت
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین با بیان اینکه، در ابتدای جلسه امروز اطلاعاتی در خصوص نحوه شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان ارائه شد گفت: حاضران یکی از بند‌های مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را مبنی بر بند صیانت از دانشمندان کشور مطالبه کردند.
کبگانیان اضافه کرد: در جلسه آینده ما به این بند خواهیم پرداخت و این مسئله در شورای عالی انقلاب فرهنگی بخصوص در سند نقشه جامع علمی کشور و سند همکاری‌های علمی بین المللی در کشور که در این زمینه موجود است مورد پردازش قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: کنکور ، آموزش و پرورش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنکور آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور آموزشی و کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش سهمیه های کنکور مرجع صدور مجوز موسسات آموزشی سوابق تحصیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج