Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:30:04 GMT

خواص اعجاب انگیز این میوه برای قلب

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۸۹۷۶

پوملو خواص گریپ فروت را دارد و سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح معدنی فسفر، پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از الامارات نیوز، پوملو یا گریپ فروت چینی بزرگ ترین میوه از خانواده مرکبات است. این میوه  به خاطر فواید متعددی که برای سلامتی دارد، ثروت بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوملو یکی از مرکبات با پوسته سبز ضخیم و بسیار گواراست.

میوه پوملو انواع مختلف با رنگ‌های متفاوت سفید، قرمز و زرد دارد که در این گزارش با فواید آن آشنا می‌شوید:

۱- محافظت در برابر عفونت ادراری

پوملو به دلیل آنکه حاوی ویتامین C است از بدن در برابر عفونت ادراری محافظت می‌کند. ویتامین C سطح اسیدیته را در ادرار بالا می‌برد و محیط نامناسبی را برای رشد باکتری ایجاد می‌کند و بنابراین خطر عفونت ادراری را کاهش می‌دهد.

۲- تقویت سلامت قلب

میوه پوملو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که برای قلب و سلامتی ضروری است، به ویژه برای تنظیم سطح فشار خون و کاهش سطح کلسترول بد در بدن که به معنای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است.

۳- کاهش خطر ابتلا به عفونت

میوه پوملو می‌تواند پادتن‌ها و سلول‌های ایمنی بدن را در جهت مبارزه با باکتری‌های مختلف تحریک کند.

۴- مقابله با سرطان

پوملو سرشار از فلاونوئید‌ها است. فلانوئید‌ها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده و پستان کمک می‌کنند. این میوه همچنین سرشار از فیبر است که به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

۵- حفظ طراوت پوست

پوملو حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که به پمپاژ جریان خون به سطح پوست به منظور کاهش چین و چروک کمک می‌کند. همچنین مصرف منظم آن موجب افزایش سطح کلاژن و کاهش تجزیه آن می‌شود که در نتیجه شادابی پوست را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کند.

۶- درمان آکنه

خوردن منظم پوملو به درمان آکنه کمک و حتی در وهله اول از بروز آن جلوگیری می‌کند.

۷- رشد مو

پوملو حاوی مواد مغذی ضروری مو مانند ویتامین‌های A, B ,C و روی است که نقش اساسی در حفظ سلامت مو، تحریک رشد و افزایش تراکم آن دارند.

۸- درمان شوره سر

مقادیر بالای آب موجود در پوملو به حفظ رطوبت پوست سر کمک کرده و ویتامین C موجود در آن شوره سر را برطرف می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قلب گریپ فروت پوملو کاهش خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد

 
میثاق دست‌پاک   بیان کرد: شعار امسال هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» است، علت نام‌گذاری این هفته با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، حمایت‌طلبی و پررنگ کردن ضرورت دسترسی به خدمات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در هر نقطه از کشور که قرار داشته باشیم.

وی افزود: توجه به برابری در سلامت و حرکت به سمت رفع ناعدالتی‌های احتمالی در دریافت خدمات و پیامدهای سلامت به‌ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر یا حاشیه‌نشین باتکیه‌بر نقش بنیادین مردم در خلق، تأمین و حفظ سلامت همگانی، تقویت بهداشت و تاب‌آورتر سازی نظام سلامت جهت آمادگی روبروشدن با تهدیدات احتمالی سلامت با ابعاد و مشخصات ناشناخته از دیگر دلایل نام‌گذاری این شعار است.

رئیس مرکز بهداشت و سلامت ایرانشهر تصریح کرد: در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی خدمات گسترده‌ای مثل، شناسایی جمعیت تحت پوشش از نظر تعداد نفرات به تفکیک سن و جنس، تشکیل پرونده سلامت، شناسایی مشکلات اثرگذار بر به‌سلامت، ارائه بسته‌های خدماتی به افراد تحت پوشش، انجام واکسیناسیون روتین انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: ارجاع شیرخوارانی که در 6ماهه اول تغذیه انحصاری با شیر مادر ندارند به مراکز مشاوره شیردهی، ارجاع مادران باردار به کلاس‌های آموزشی برای زایمان، مشاوره فردی و خانوادگی، مراقبت از بیماران در معرض خطر، ارجاع مراجعه‌کننده به پزشک در صورت نیاز و ارزیابی الگوی تغذیه به مردم شریف شهرستان در طیف‌های مختلف سنی از دیگر خدماتی است که در مراکز سلامت ارائه می‌شود.

میثاق دست‌پاک یادآور شد: تجویز مکمل‌های غذایی شامل اسیدفولیک، قرص مولتی‌ویتامین میترال یددار، مکمل یدو فولیک، قرص آهن، قطره آهن و ویتامین AD، قطره مولتی‌ویتامین و مکمل ویتامین D مطابق با دستور عمل‌های کشوری، ثبت اطلاعات پرونده سلامت در سامانه و پیگیری انجام مراقبت‌های دوره‌ای کلیه دانش‌آموزان و موارد دارای اختلال و نیازمند مراقبت ویژه از دیگر وظایف جامعه سلامت است.

وی در خصوص ارتباط سلامت خانواده و جوانی جمعیت تشریح کرد: واحد سلامت خانواده متشکل از زیر شاخه‌هایی است که به نوبه خود روی سلامت و بنیان خانواده کار می‌کنند، چرا که زمانی که هر یک از اعضای خانواده سلامت روح و روان و جسم خود را داشته باشند قطعاً باعث تشکیل خانواده سالم و ترویج تشکیل خانواده خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت اذعان کرد: برنامه‌های سلامت خانواده فرصتی برای جوان‌سازی جمعیت شد، برنامه‌های سلامت برنامه‌های متعددی هستند که در راستای توانمندسازی خانواده‌ها برای ازدواج و تحکیم نهاد خانواده و همچنین برای افزایش رضایت‌مندی زناشویی، کاهش عوارض سقط‌جنین و کاهش عوارض بارداری که موجب می‌شود ما بارداری را کمتر ببینیم و عوارض ناشی از زایمان‌ها پیگیری‌هایی انجام می‌دهد که در مجموع باعث می‌شود توانمندی خانواده‌ها در خصوص ازدواج و فرزندآوری بیشتر شود.

وی اظهار کرد: زمانی که جوانان ما فرصت مناسبی برای ازدواج داشته باشند، خانواده‌های جدید بیشتری تشکیل خواهد شد که به بهبود سواد سلامت باروری، امکان باروری ایمن کمک خواهند کرد.

دست‌پاک خاطرنشان کرد: ما موارد برنامه‌ریزی‌شده‌ای را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم که در انتخاب خود در زمینه تعداد فرزندان و فاصله‌گذاری بینشان و جلوگیری از سقط‌های عمدی و غیرعمدی و همین‌طور در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال نقش به سزایی را سلامت خانواده ایفا می‌کند که باز هم به اهدافی که ما در زمینه جوانی جمعیت دنبال می‌کنیم برسیم.

وی افزود: تأخیر در ازدواج و نارضایتی از زندگی مشترک و مواردی که ذکر شد اگر وجود داشته باشد در خانواده منجر به افزایش طلاق خواهد شد و طیف وسیعی از رفتارهای پرخطر را در جامعه خواهیم دید و نهاد خانواده مورد تهدید قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین پیامدهای آن کاهش نرخ ازدواج و تک‌فرزندی و شیوع بالای ناباروری است.

دست‌پاک همچنین در خصوص پزشک خانواده گفت: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی در شهرستان ایرانشهر در حال اجرا است، فقط در برنامه شهری مشکل کمبود پزشک را داریم که پیگیر حل مشکل مربوطه هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • خواص و فواید خرما + فیلم