Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-طرز تهیه شیرینی گردویی | مواد لازم جهت تهیه شیرینی گردویی | نکات تهیه شیرینی گردویی | طرز تهیه شیرینی خوشمزه | بهترین دستور پخت شیرینی گردویی

موادلازم:

سفیده تخم مرغ 90 گرم سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری کیک اسفنجی 100 گرم پودر کاکائو 1 قاشق مربا خوری گردو 100 گرم دارچین 1 قاشق چای خوری پودر قند 200 گرم وانیل 1/4 قاشق چای خوری روغن مایع 2 قاشق غذاخوری پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه شیرینی شکوفه وانیلی | طرز تهیه شیرینی آقا گردک | طرز تهیه پاپل شیرینی ترک | طرز تهیه شیرینی لوکما ترکیه ای


طرزتهیه:

مرحله اول:

همه ی مواد یعنی سفیده تخم مرغ ، کیک اسفنجی ، گردو ، پودر قند ، پودر کاکائو و وانیل بجز روغن و سرکه رو باهم مخلوط و دوبار چرخ کنید یا فقط «دو دقیقه» با غذاساز بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با چرخ گوشت نتیجه بهتری میگیرید

مرحله دوم:

فر رو روی٢٠٠درجه بگذارید تا گرم گردد موقع پخت درجه را روی  ١٧٥ میگذاریم مواد روداخل قابلمه میریزیم وروی حرارت داغ میزنیم.حدود ۱۵_۲۰ دقیقه کافی می باشد

مرحله سوم:

بعد از اینکه از روی حرارت برداشتیم روغن وسرکه رواضافه کرده ومیگذاریم خنک بشودمواد رو با کمک قیف روی کاغذ روغنی چرب شده پایپ می کنیم وبمدت ١٥تا۲۰ دقیقه میپزیم .

مرحله چهارم:

اگه بعدازخنک شدن مایه سفت بود میتوانید کمی سفیده تخم مرغ استفاده کنید.اگر مشاهده کردید شل بود ازکیک پودر شده استفاده کنید

 نکات تهیه شیرینی گردویی :
نکته اول-    اول یکی یا دوتا رو داخل فر بپزید اگه شیرینی پف کرد وترکدار شد که خوب است اما اگر نشد و اگر تغییری نکرد به خمیر کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
پیشنهاد می گردد رسپی بالا رو با رسپی شیرینی نارگیلی ترکیب کرده و از نتیجه بینهایت بهتری بهره ببرید برای این کار مراحل زیر را انجام بدهید
نکته دوم-    گردو از قبل کمی اسیاب کنید
نکته سوم-    بجای پودر شکر از همون مقدار شکر استفاده کرده
نکته چهارم-    بجای صد گرم کیک اسفنجی ،۵۰ گرم کیک استفاده کرده

نکته پنجم-    بعد از مرحله داغ زدن و گذشت ده دقیقه۲۰_۲۵ گرم آرد برنج و روغن و سرکه اضافه کرده-     پودر کاکائو رو حذف کرده و مقدار دارچین رو هم نصف کنید
نکته ششم-     با دمای ۱۸۰ درجه«شعله بالا»پخته گردد.تاکید می شود شعله بالا چون با شعله پایین ترک نمی خورد
نکته هفتم-    این شیرینی باحرارت زیاد ازحد ،پوک و توخالی میشود
نکته هشتم-    غلظت مواد باید درحدی باشد که با کمی فشار از قیف خارج گردد
نکته نهم-    حتما اول یکی دوتا دونه رو بپزید تا از دمای فر خودتان مطلع گردید
نکته دهم-    برای داغ زدن حتما از شعله پخش کن استفاده کنید واز هم زدن غافل نشوید.دمای مایه در حین داغ زدن نبایدخیلی بالا برود.فقط در حدی که ولرم باشد وشکرحل بشود.نباید زیاد حرارت ببیند وگرنه سفیده میپزد.وبعد شیرینی تغییر شکل نمی دهد.ممکن است ۱۵_۲۰ دقیقه زمان ببرد.میتوانید از روش بن ماری هم برای داغ زدن استفاده کنید

طرز تهیه کیک قهوه با گردو
 

مواد لازم :

تخم مرغ  چهار عدد بکینگ پودر  دو قاشق چایخوری شکر  یک و نیم پیمانه وانیل یک چهارم قاشق چایخوری روغن مایع  نصف پیمانه قهوه دو و نیم قاشق غذاخوری شیر یک پیمانه پودر مغز گردو نصف پیمانه آرد سفید  دو پیمانه


طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ، شکر و وانیل رو حدود پنج دقیقه خوب بزنید تا غلیظ شود . اول روغن و بعد ماست را اضافه کرده و هر کدوم رو یک دقیقه بزنید .
 آرد ، بکینگ پودر و پودر قهوه رو سه بار الک کرده و آهسته به مایه کیک  بیافزایید . در آخر هم پودر مغز گردو را اضافه و آرام مخلوط نمایید.

مرحله دوم:
نهایتا در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه حدود پنجاه دقیقه بپزید .


امیدواریم مطلب طرز تهیه شیرینی گردویی برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه شیرینی گردو روسی | طرز تهیه کرم کاستارد شکلاتی | طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی و گردو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت طرز تهیه شیرینی گردو تهیه شیرینی گردویی سفیده تخم مرغ استفاده کنید داغ زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد

دریافت 45 MB

به گزارش همشهری آنلاین، درست کردن بستنی کار چندان سختی نیست و می توان آن را بدون هیچ دستگاه خاصی در منزل تهیه کرد، لذا فقط کافیست کمی حوصله به خرج دهید عجله را از سیاست خود حذف کنید تا بتوانید یک بستنی خوشمزه با انواع طعم های مختلف درست کنید.

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی بسیار ساده است. کافی است تمام مواد را باهم در یک ظرف بریزید، بجوشانید، هم بزنید و در فریزر بگذارید. آماده‌سازی آن کمتر از ۱۰ دقیقه وقت می‌خواهد. آماده‌سازی کلی آن هم حدودا نصف روز طول می‌کشد؛ یعنی اگر صبح دست‌به‌کار شوید، برای شب بستنی شما کاملا آماده است.

این دستور با این مواد اولیه در هر دستگاه بستنی‌سازی به‌خوبی نتیجه می‌دهد. حتی با روش‌های دیگر تهیه‌ بستنی خانگی هم می‌توانید آن را امتحان کنید و فقط مخصوص دستگاه بستنی‌ساز نیست. این مقدار مواد برای ۶ نفر مناسب است.

طرز تهیه بستنی خانگی | با ۴ روش ساده بستنی وانیلی درست کنید مواد لازم برای ۶ نفر

شکر سه‌چهارم فنجان؛
خامه یک و سه‌چهارم فنجان؛
عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری؛
شیر کامل یک و یک‌چهارم فنجان؛
نمک دریا یک‌هشتم قاشق چای‌خوری؛
طعم‌دهنده‌های اختیاری (کوکی یا براونی خردشده ۲ فنجان).

طرز تهیه بستنی ساده در خانه

یک فنجان خامه را داخل ماهیتابه بریزید و شکر و نمک را به آن اضافه کنید. عصاره‌ وانیل یا دانه‌ وانیل را داخل این مخلوط بریزید.

ظرف را روی شعله‌ ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر کاملا داخل خامه حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و بقیه‌ خامه را به آن اضافه کنید. شیر را هم در این مرحله به مخلوط سایر مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید و داخل یخچال بگذارید.

در این مرحله، مواد را از یخچال بیرون بیاورید و یک بار دیگر به‌خوبی هم بزنید. سپس، مواد را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. در این مرحله، باید ادامه کار را بر اساس دستورالعمل دستگاه بستنی‌ساز انجام دهید.

بعد از اتمام کار با بستنی‌ساز، بستنی را داخل ظرفی بریزید که هوا نکشد. سپس، در فریزر بگذارید تا برای سروکردن آماده شود.

نکته: می‌توانید از مرحله‌ حل‌کردن شکر در خامه روی حرارت صرف‌نظر کنید و همان ابتدا تمام مواد را باهم مخلوط کنید و بعد در دستگاه بستنی‌ساز بریزید.

بستنی وانیلی بدون ثعلب

تهیه بستنی خانگی با ثعلب همیشه راحت‌تر از بدون ثعلب است. اما اگر نمی‌خواهید از این ماده استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید بستنی وانیلی لذیذ و کشدار را در خانه آماده کنید.

مواد اولیه

خامه
زرده تخم‌مرغ
شیر
شکر
نمک
وانیل تازه (لوبیای وانیل)
وانیل مایع

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

۱- شکر، شیر و نمک را در ظرفی روی شعله حرارت قرار دهید و وقتی به جوش آمد، از روی حرارت بردارید.
۲- دانه‌های وانیل را از غلاف جدا کرده و به ظرف اضافه کنید. یک ساعت زمان دهید تا عطر وانیل پخش شود. بار دیگر ظرف را روی حرارت بگذارید.
۳- یک کاسه بزرگ بردارید و چند قالب یخ در آن بریزید.
۴- در یک کاسه کوچک‌تر مقداری خامه بریزید، آن را روی کاسه یخ‌ها بگذارید و با همزن دستی شروع کنید به هم زدن.
۵- در ظرفی دیگر زرده تخم‌مرغ را هم بزنید؛ آن را به مخلوط شیر داغ اضافه کنید و بار دیگر روی حرارت بگذارید. زمانی که غلظت مخلوط شبیه به کاسترد شد، حرارت را خاموش کنید.
۶- کاسترد را از صافی رد کنید و در ظرف خامه بریزید. مایه وانیل را هم اضافه کنید.
۷- بعد از یک شب تا صبح استراحت در فریزر، روز بعد بستنی را از فریزر درآورید و با چنگال خوب هم بزنید.
8- این عمل را ۷ الی ۹ بار و هر بار با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

کد خبر 848322 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت بستنی و فالوده

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده