Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مادران دلسوز و فداکار در این روزهای سخت تلفن همراه و تبلت به دست پای آموزش‌های مجازی می‌نشینند و با دلسوزی و فداکاری درس اخلاق و گذشت را به فرزندانشان می‌آموزند و برای مقابله با این ویروس از تحمل سختی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همزمان با ورود کرونا به کشورمان نقش مهم بانوان به عنوان یک مادر، همسر و فرزند در کانون خانواده و فعال اجتماعی در جامعه و بازار کار و پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشخص  شد که نشان دهنده مجاهدت و فداکاری نیمی از جمعیت جامعه است که با خدمت بی‌منت ناخودآگاه ما را به یاد دوران هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد که مادران و همسران شهدا چه بی‌صدا تلاش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر سختی‌های کاری که مادران در کنار فرزندان خود برای آموزش مجازی به عنوان معلم انجام می‌دهند نیز فراموش‌نشدنی است، مادرانی که در این روزهای سخت تلفن همراه و تبلت به دست پای آموزش‌های مجازی می‌نشینند و با دلسوزی و فداکاری درس اخلاق و گذشت را به فرزندانشان می‌آموزند.

این روزها مادران به مثابه معلمان پا در عرصه تعلیم و تربیت گذاشته‌اند و از هیچ تلاشی برای آموزش صحیح فرزندان خود غفلت نمی‌کنند چرا که تأمین سلامتی فرزندان خود و بچه‌های دیگر را بر تحمل سختی و مشقت ارجح دیده و با تمام توان و تلاش به دنبال ریشه‌کن سازی ویروس منحوس هستند تا بار دیگر فرزندانشان کیف مدرسه را به دست برداشته و راهی مدرسه شوند.

می‌توان گفت که زنان به عنوان عاملان اصلی در مقابله با کرونا در حذف دورهمی‌های خانوادگی و نیز قطع زنجیره انتقال ویروس می‌توانند ایفای نقش کنند، چرا که ورود بانوان در هر عرصه‌ای موفقیت و خروجی‌های مثبتی به دنبال داشته و مبارزه با کرونا مستثنی از این قضیه نخواهد بود.

اما موضوعی که در این میان حائز اهمیت است توجه به سلامت روحی و روانی بانوان در این برهه حساس است که باید برای عبور از این مسیر سخت مورد حمایت و توجه کانون خانواده قرار بگیرند و کار و سختی آنان درک شود.

نقش مهم زنان در قطع زنجیره انتقال کرونا

در این باره فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش مهم زنان در قطع زنجیره انتقال کرونا را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه برگزاری دورهمی‌های خانوادگی‌ یکی از موارد مهمی است که بانوان در به حدأقل رساندن آن نقش شایانی بر عهده دارد.

وی با اشاره به این که 52 درصد مبتلایان کرونایی را بانوان و زنان خانه‌دار تشکیل داده است بیان کرد: در این زمینه درصدد هستیم با آگاه‌سازی بانوان در راستای خودمراقبتی و خانواده‌مراقبتی به شکل مناسب اقدام شود و نباید کوچک‌ترین بی‌توجهی در این زمینه انجام یابد.

محمدلو ادامه داد: در این میان زنان باردار نیز جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌‌شوند که انتظار می‌رود با پرهیز از برگزاری همنشینی‌ها در بین خانواده‌ها از انتقال ویروس کرونا در بین قشر جلوگیری شود و با توجه به این که در آستانه شب یلدا قرار گرفته‌ایم انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این ایام انتظار می‌رود بانوان خانواده‌ها بیشتر از بستر فضای مجازی برای دورهمی‌های غیرحضوری استفاده کنند و این مسئله را در نظر بگیرند که وضعیت بیمارستان‌های استان در شرایط بغرنجی است و نیاز به دیدگاه منطقی‌ و عاقلانه‌تر دارد.

محمدلو از لزوم اهمیت نقش بانوان برای تأمین مراقبت از والدین و فرزندان نیز گفت: امیدواریم بانوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مراقبت از خانواده را به عنوان سرمایه‌های انسانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین بانوان باید محقق شود و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی در کار باشد.

لزوم جلوگیری از دورهمی‌های شب یلدا

محمدرضا رضایی‌بنا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این ارتباط بیان کرد: نیاز است در راستای لغو دورهمی‌های مراسم شب یلدا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد و استقبال از مرگ را با دورهمی‌های شب یلدا برای خودمان تلخ نکنیم.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان در این زمینه نیز گفت: روند باثباتی در بستری‌ها و تعداد فوتی‌های استان ایجاد شده است که در این زمینه به خاطر ادامه روند برخی دورهمی‌ها روند کاهش این بیماری ملموس نیست و تا زمان رسیدن به یک وضعیت پایدار و باثبات تمدید محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

رضایی‌بنا تصریح کرد: تمدید محدودیت‌های کرونایی برای اصناف و تردد مردم در شهرهای استان نیازمند مراعات شیوه‌های نامه‌های بهداشتی است در حالی که عده‌ای از هم‌اکنون برای دورهمی‌های شب یلدا نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری دورهمی‌ها به منزله بازی با جان خود و دیگران است و این ایام را نباید به کام خود تلخ کنیم چرا که تاکنون در راستای کاهش شیوع این بیماری اقدامات لازم انجام یافته و فقط همکاری همه‌جانبه مردم می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر موفق عمل کند.

تصویب 64 طرح پژوهشی برای مقابله با کروناشمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 2.5 میلیون نفر رسیدروایت تسنیم از ‌آخرین ایستگاه قربانیان کرونا / این روزها در ‌‌آرامستان‌های کشور چه می‌گذرد؟ + فیلم

وضعیت تمامی شهرستان‌های اردبیل قرمز و نارنجی است

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این باره اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت تمامی شهرستان‌های استان در شرایط قرمز و هشدار قرار دارد و با توجه به این که تعداد بستری‌ها طی هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است بنابراین از مردم انتظار می‌رود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار کرد: همچنان با شرایط نامطلوبی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه هستیم و انتظار داریم مردم با رعایت محدودیت‌های اعمال شده در کاهش شیوع کرونا پیشگام عمل کرده و با همکاری و همدلی مشکلات را برطرف‌سازی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود خانواده‌ها مراقب تجمع‌های شبانه باشند و برای تغییر در شیوع بیماری کرونا از رسیدن به یک وضعیت بحرانی جلوگیری به عمل آورند تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

حبیب‌زاده افزود: انتظار می‌رود با رعایت محدودیت‌ها کاهش شیوع کرونا در استان محقق شود و در این زمینه با همکاری شهروندان مبارزه با کرونا را در استان عملی کنیم و با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی زمینه کاهش شیوع این بیماری را محقق کنیم.

بدون شک نقش مهم زنان در عرصه مقابله با کرونا خروجی‌های بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت که انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی در بین بانوان این تلاش را به یادگار گذاشته و نقش مهم زنان بر همگان ثابت شود که ورود بانوان در هر عرصه‌ای تا چه اندازه اهمیت دارد؟

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتظار می رود نقش مهم زنان خانواده ها محدودیت ها کاهش شیوع دورهمی ها شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر

خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی از شبکه‌های مجازی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا،سلنا گومز گفت: این با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال‌تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می‌کند.

نکته قابل ذکر اینکه سلنا گومز بار‌ها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه‌های مجازی واهمه دارد.

دیگر خبرها

  • مدارس اروند مجازی شد
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟