Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-ضعف زیرساخت‌های درمانی و وعده‌های مسئولین برای تجهیز بیمارستان در شرایط کرونایی در دومین شهر پرجمعیت استان اردبیل بیداد می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهرستان پارس‌آباد دومین شهر پرجمعیت استان اردبیل محسوب می‌شود که کمبود زیرساخت‌های درمانی در آن بیداد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بعضا مسئولین شهرستان وعده‌های برای آبادانی این شهرستان می‌دهند اما همچنان این وعده‌ها هستند که در زمین می‌مانند.

شهریور ماه سال جاری بود که در وضعیت نسبتا متعادل شیوع بیماری کرونا یکی از مسئولان وعده خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پارس آباد را مطرح کرد.

ماجرای وعده‌هایی که قول وزیر را پشتوانه خود داشت

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی که می‌خواست به نیاز مردم این شهرستان در شرایط کرونایی توجهی نشان دهد، اعلام کرد: این دستگاه تا 10 مهر ماه خریداری و نصب می‌شود.

عباس جهانگیرزاده با بیان اینکه موافقت وزیر را در دیدار با وی برای تامین یکی از مطالبات اصلی مردم اخذ کرده است، اضافه کرد: حداکثر تا یک ماه این دستگاه در بیمارستان شهدای پارس آباد نصب می‌شود.

در ادامه ماجرای وعده‌هایی که قول وزیر را پشتوانه خود داشت، شیوع بیماری کرونا به حدی در پارس آباد بالا گرفت که این شهر قرمز و سفر به آن ممنوع اعلام شد.

از گوشه‌وکنار کاشان| راه‌اندازی سی تی اسکن نیازمند کمک خیران استتحویل 45 دستگاه سی تی اسکن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

موضوعی که مجددا گلایه شهروندان از کمبود امکانات و نبود حتی یک سی تی اسکن را به دنبال داشت، آن هم در شرایطی که یکی از معتبرترین آزمایش‌های تشخیص کرونا از طریق سی تی اسکن ریه اعلام شده است.

در این شهر تنها دستگاه سی تی اسکن موجود به دلیل فرسودگی حتی قابل استفاده نیست و برای یک آزمایش شهروندان باید به مرکز استان یعنی اردبیل با 3 ساعت مسافت سفر کنند.

منتظر وصول درآمد برای خرید دستگاه سی‌تی اسکن هستیم

پیرو پیگیری مطالبه مردم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با صراحت اعلام کرد که فعلا این دستگاه خریداری نشده است.

شهرام حبیب زاده با بیان اینکه 750 میلیون به این منظور مورد نیاز است، اضافه کرد: منتظر وصول درآمد هستیم تا بتوانیم این دستگاه را تامین کنیم.

سوال اینجاست که آیا شهرستان پارس آباد و شهرستان‌هایی مانند آن در لیست اولویت‌های وزارت بهداشت نیست و آیا زمان آن نرسیده تا مردم در چنین شرایط بحرانی قول‌های عملیاتی بشنوند؟

بالغ بر 94 هزار نفر در شهرستان پارس آباد سکونت دارند و منتظرند کاغذبازی اداری خرید تجهیزات ضروری پزشکی بالاخره به فرجام برسد.

گزارش از ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه سی تی اسکن پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد