Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با تشریح وضعیت طرح‌های بزرگ آبرسانی استان گفت:حدود ۹۰ کیلومتر از پروژه خط انتقال آب از کوچری به ساوه با مجوزی که از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده قرار است از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود. - اخبار استانها -

عزت‌الله آمره‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به طرح‌های بزرگ آبرسانی در سطح استان اظهار داشت: آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک از طرح‌های بزرگ بوده که رینگ شمالی آن به بهره‌برداری رسیده و رینگ جنوبی هم سال آینده بهره‌برداری می‌شود،  آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان از دیگر طرح‌های آبرسانی بوده که خط اصلی این پروژه به طول 60 کیلومتر به پایان رسیده اما ایستگاه‌های پمپاژ هنوز اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که با یک طرح اضطراری و پیش راه‌اندازی در 6 ماهه نخست سال آینده بخشی از آب قابل انتقال این طرح به شهر تفرش انتقال داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: طرح دیگر، آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری بوده که به دو روش درحال پیگیری و اجراست، روش نخست از طریق اعتبارات عمرانی دولتی بوده که 13 کیلومتر آن در گذشته اجرا شده و 20 کیلومتر هم درحال اجراست.

افتتاح 39 طرح آبرسانی روستایی در استان گلستان/40 هزار نفر از آب شرب برخوردار می‌شونداجرای 119 طرح آبرسانی و 195 طرح فاضلاب در سال جاری210میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی "بوشیگان" استان بوشهر تخصیص یافت

آمره‌ای بیان کرد: مابقی، حدود 90 کیلومتر از این پروژه با مجوزی که از سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شده قرار است از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی "ماده 56" انجام شود که در این راستا قرار شد پروژه امسال به فراخوان برود و سرمایه‌گذار بخش خصوصی ان‌شاءالله ادامه پروژه را انجام دهد، سرمایه‌گذاری مورد نیاز از طریق بخش خصوصی هم حدود 700 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در خط انتقال آب به تفرش حدود 42 روستا و در آبرسانی به شهر ساوه هم 16 روستا در مسیر خط انتقال از آب بهره‌‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی عنوان کرد: آبرسانی از کوچری به روستاهای خمین هم در حال اجراست که در 6 ماهه سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و 42 روستا از این خط انتقال بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح های بزرگ استان مرکزی خط انتقال بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان

همایون فرخی مجری پروژه آبرسانی شهر کرمانشاه با اشاره به آغاز فرآیند تعمیرات، اورهال و نصب برخی از تجهیزات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان که هم در تصفیه‌خانه و هم در خط انتقال توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است، گفت : این اقدامات را از ۱۹ فروردین آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان اردیبهشت انجام شود.

به گفته مجری پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه، پیش از این، از محل این پروژه حدود دو هزار لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تامین می‌شد که با انجام این اقدامات و نصب تجهیزات جدید این میزان تا ۲۳۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

فرخی تاکید کرد: این اورهال باید به صورت منظم و سالانه به منظور ارتقاء بهره‌برداری از این خط تامین آب انجام شود.

وی به مجموع پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز اشاره کرد که با هدف تامین بلندمدت آب شهر کرمانشاه توسط شرکت آب منطقه‌ای اجرا شد و چنانچه قرار باشد به نرخ امروز چنین پروژه بزرگی همراه با خط انتقال (به طول ۷۳ کیلومتر) و تصفیه‌خانه را اجرا کنیم، بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجری پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از اهمیت این پروژه برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: از سال ۱۳۹۱ آب این طرح به صورت اضطراری وارد مدار تامین آب شهر کرمانشاه به میزان حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه شد و این میزان به تدریج افزایش یافت.

فرخی خاطرنشان کرد: اگرچه این پروژه طی بیش از ۱۰ سال اخیر به صورت اضطراری وارد مدار شده و بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند، اما لازم است تکلیف بهره‌بردار آن به منظور استفاده بهینه از ظرفیت این پروژه عظیم مشخص شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره