Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@04:49:41 GMT

ناارامی در کردستان عراق؛ دست‌کم ۶ نفر کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۰۳۵۹

آفتاب‌‌نیوز :

این اعتراضات در شش شهر استان سلیمانیه، در پی عدم پرداخت دستمزدها در بخش‌های دولتی همچنین کاهش سطح دستمزدها شکل گرفته است و جمعیت خشمگین در جریان آن دفاتر احزاب و ساختمان‌های متعلق به دولت محلی را به آتش کشیده‌اند.

مرگ این شش معترض در زمانی کمتر از ۴۸ ساعت رقم خورد؛ اولین معترض بعد از ظهر دوشنبه در شهر چمچمال جان خود را از دست داد و دو معترض دیگر با ادامه ناآرامی‌ها در طول شب در دو منطقه دیگر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر سه‌شنبه نیز دست‌کم سه معترض به جمع قربانیان این ناآرامی‌ها اضافه شدند.

معترضان روز سه‌شنبه نیز برای چندمین روز متوالی در شهر سلیمانیه و حومۀ آن به خیابان‌ها آمدند و خواستار پرداخت دستمزدهایشان شدند. آنها همچنین علیه حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان که سلیمانیه را در کنترل دارد، شعار دادند.

ماموریت سازمان ملل متحد برای کمک به عراق (یونامی) خشونت‌های هر دو طرف را محکوم و اعلام کرده است که «باید از حق اعتراض مسالمت‌آمیز محافظت شود و ضروری است که اعتراضات نیز بصورت مسالمت آمیز برگزار شود. تحقیقات باید بلافاصله برای شناسایی عاملان خشونت آغاز شود و این افراد کاملاً پاسخگو باشند.»

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کردستان عراق استان سلیمانیه اعتراضات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ الئا، فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه سوربن پاریس پایتخت فرانسه در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ب. اف. ام گفت: ما داخل دانشگاه حبس شده بودیم. دو ساعت بعد از برپایی چادرها، ده‌ها تن از نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه شدند، ما را محاصره کردند و کتک زدند. آنها دانشجویانی را که در چادر‌ها نشسته بودند، با خشونت بیرون آوردند و روی زمین کشیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیوستن دانشجویان سوربن به جنبش جهانی اعتراض به نسل کشی در غزه

حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به نام «تسلیم ناپذیری» تصاویری از جنبش اعتراضی دانشجویان دانشگاه سوربن منتشر کرد و نوشت: سوربن به جنبش گسترده دانشجویانی پیوست که در جهان علیه نسل کشی کنونی در غزه به پا خاسته اند. بعد از دانشگاه کلمبیا، سیانس پوُ و صد‌ها دانشگاه دیگر در فرانسه و دنیا، دانشگاه سوربن به جنبش همبستگی دانشجویان با مردم فلسطین و توقف نسل کشی در غزه پیوست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • استفاده از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آستین
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • فیلم/ برداشتن حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه آریزونا
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم