Web Analytics Made Easy - Statcounter

​رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا شامگاه سه‌شنبه به طور رسمی « لوید اوستین » را به عنوان نامزد تصدی پست وزارت دفاع این کشور معرفی کرد.

اوستین ۶۷ سال سن دارد و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۲ تا ۸ مارس ۲۰۱۳ معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود و بعد از آن به سمت فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا منصوب شد و تا سال ۲۰۱۶ در این سمت باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوران حضور اوستین در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف شد.

او سال ۲۰۱۵ در یک جلسه استماع در کنگره اعتراف کرد که آمریکا در قالب برنامه ادعایی‌اش برای تربیت و تجهیز گروهی جهت مبارزه با داعش، ظرف ۵ ماه تنها ۵ نیرو را برای این مأموریت تربیت کرده بود.   

اوستین آوریل سال ۲۰۱۶ از ارتش آمریکا بازنشسته شد و با توجه به اینکه کمتر از ۷ سال از زمان حضورش در ارتش می‌گذرد، بایستی ابتدا هر دو مجلس کنگره با رأی‌گیری منع قانونی ریاست او بر پنتاگون را رفع کنند. طبق قوانین آمریکا ژنرال‌های بازنشسته ارتش برای اینکه بتوانند ریاست پنتاگون را بر عهده بگیرند باید دست‌کم ۷ سال از تاریخ خدمتشان در ارتش گذشته باشد. در صورت تأیید آستین، او نخستین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکا خواهد بود.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا وزارت دفاع بایدن وزارت دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت