Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:26:18 GMT

بودجه ۱۴۰۰ متاثر از کرونا و تحریم‌ها تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۳۸۹

بودجه ۱۴۰۰ متاثر از کرونا و تحریم‌ها تدوین شد

اصغر سلیمی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شرایط کشور جنگی است آن هم نبردی چند منظوره و چند جانبه که شریان‌های حیاتی اقتصادی و فرهنگی کشورمان را هدف گرفته است.

به گفته وی در این شرایط مهم‌ترین مشکل کشور رشد اقتصادی منفی و اشتغال است که بخشی از آن ناشی از وضعیت روابط خارجی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سمیرم در خانه ملت با بیان اینکه تکیه دولت بر بازار سرمایه می‌تواند فرصتی برای تأمین بودجه عمرانی، اجرای طرح‌های نیمه کاره و حتی کلیدنخورده باشد افزود: این نگاه اگر با تدبیر درست و منطقی همراه شود نتایج خوبی نیز به دنبال خواهد داشت.

سلیمی در ادامه افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ را اقدامی خوب ارزیابی کرد و گفت: هر چند این افزایش تناسب چندانی با افزایش نرخ تورم ندارد اما در شرایط سخت موجود بهتر از سال گذشته دیده شد.

سلیمی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران  شرایط ناپایداری دارد، تصریح کرد:  در چنین شرایطی باید طرح‌ها و برنامه‌ها را سنجیده‌تر اجرا کرد و نگاه را به سمت داخل و همسایگان تغییر داد.

سلیمی با اشاره به جمعیت ۶۰۰ میلیونی ۱۵ کشور همسایه با ایران، افزود: به گفته وزیر صنعت این کشورها نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات دارند اما سهم کشورمان در تأمین نیاز همسایه ها، تنها ۲ درصد است.

وی اشاره ای به درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۰ داشت و گفت: این عدد در مقایسه با رقم مصوب سال جاری ۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش دارد که تناسبی با وجود بدتر شدن شرایط اقتصادی عموم مردم بویژه در شرایط سخت کرونایی ندارد و واقع بینانه نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد : استان اصفهان بعد از تهران بیشترین مالیات را به خزانه واریز می‌کند اما در زمان تخصیص اعتبار در ردیف هفتم یا ششم جای می‌گیرد.

به گفته سلیمی وسعت زیاد این استان و حتی همین شهرستان سمیرم با وجود ۱۵۰ روستا، ۶ شهر و چهار بخش بزرگ می طلبد که استان هایی مانند اصفهان با وجود شهرها و روستاهای متعدد و حتی عشایر ویژه تر دیده شوند.

به گزارش ایرنا،  لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان چهارشنبه گذشته توسط معاون پارلمانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

 سمیرم با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۱۰۰هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری است و ۹۵ درصد ساکنان سمیرم در بخش کشاورزی شاغل هستند.

برچسب‌ها تحریم مالیات بودجه1400 سمیرم اصغر سلیمی پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم مالیات بودجه1400 سمیرم اصغر سلیمی تحریم مالیات بودجه1400 سمیرم اصغر سلیمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: با هدف تمرکز زدایی در بودجه، اعتبارات طرح‌های استانی تملک دارایی‌های ثابت با ۳۰ درصد رشد از ۱۲۰ به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین با افزایش تعداد طرح‌های استانی ویژه از ۳۸۷ به ۹۵۹ طرح، امکان نظارت استانداران بر اجرای طرح‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی