Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@00:24:46 GMT

علت انتقاد‌ها به واکسن کرونای چینی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۵۴۸

علت انتقاد‌ها به واکسن کرونای چینی

بیشتر از یک سال از زمانی که جهان با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است می‌گذرد در این مدت موفقیت‌های بزرگی در گوشه و کنار جهان از جمله چین در زمینه ساخت و تولید واکسن کرونا حاصل شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو علیرغم گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان و آلوده شدن حدود ۶۷ میلیون و فوت افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، اشتیاق به درمان این ویروس از طریق عرضه واکسن بیشتر شده است شرکت‌های بزرگ داروسازی چین هم در کنار همتایان آمریکایی و اروپایی، نتایج نهایی تحقیقات خود را اعلام کرده و جهان منتظر شروع واکسیناسیون عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با رقابت سخت کشور‌ها برای تولید اولین واکسن مناسب ویروس کرونا و زمزمه آغاز واکسیناسیون در برخی از کشور‌های اروپایی، دو شرکت بزرگ واکسن سازی چین هم مدعی هستند از مدت‌ها قبل واکسینه کردن صد‌ها هزار کارگر را آغاز کرده اند.

چین در حال ساخت چهار واکسن کرونا است که توسط سه شرکت تولید شده است پکن مدعی است این چهار واکسن اکنون در حال طی آزمایش‌های انسانی و ایمنی مرحله سوم هستند تا برای استفاده تجاری تایید شوند، سینوفارم (Sinopharm) و سینوواک (Sinovac) دو شرکت پیشرو در چین تاکید کرده اند که آماده استفاده از واکسن‌های تجاری خود هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، واکسن‌های ساخت چین باید در دو دوز تزریق شوند برخی از سازندگان می‌گویند البته می‌توان بدون رعایت فاصله ۱۴ یا ۲۸ روزه هم دو دوز را یک دفعه تزریق کرد.

اگرچه مقامات بهداشت این کشور هنوز برنامه خود برای واکسینه کردن ۱.۴ میلیارد نفر از جمعیت چین را توضیح نداده اند، اما دولت‌های استانی در سراسر چین در حال سفارش گیری برای واکسن‌های ویروس کرونا ساخت داخل هستند دولت هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از شهروندان چینی قصد واکسیناسیون را دارند با این حال گفته می‌شود جمعیت‌های پر خطر در اولویت قرار خواهند گرفت.

شرکت‌های چینی می‌گویند برخلاف واکسن شرکت فایزر (Pfizer) که باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگه داشته شود می‌توان آن‌ها را در دما ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

از سوی دیگر آزمایش‌های بالینی توسط تولید کنندگان چینی در سراسر جهان ادامه دارد سینوفارم در ۱۰ کشور از جمله امارات متحده عربی، مصر، اردن، پرو و آرژانتین با نزدیک به ۶۰ هزار داوطلب آزمایش‌های بالینی در دست انجام دارد این شرکت دو تاسیسات در چین ساخته است که قادر به تولید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در سال است.

استقبال یا کم رغبتی مردم برای تزریق واکسن

اما در چین هم مانند آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، اگرچه عرضه عمومی واکسن ضد کرونا آغاز نشده است، ولی زمزمه‌هایی از خودداری مردم از تزریق واکسن شنیده می‌شود.

با این حال مقامات چینی از در دسترس قرار دادن واکسن‌های ساخت این کشور دفاع کرده اند «ژنگ ژونگ وی» یک مقام ارشد کمیسیون ملی بهداشت چین، ماه گذشته گفته بود با توجه به شیوع بیماری در خارج از کشور، واکسیناسیون عمومی «وسیله‌ای بسیار ضروری برای محافظت از زندگی و سلامتی مردم» است.

هفته گذشته نیز «لیو جینگ ژن» رییس شرکت سینوفارم اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار نفر واکسن این شرکت را مصرف کرده اند و تا کنون هیچ عوارضی گزارش نشده است وی گفت که ۵۶ هزار نفر از آن‌ها پس از مصرف واکسن، به خارج از کشور سفر کرده اند و هیچ کدام آلوده نشده اند.

ژنگ ژونگ وی، از مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین هم معتقد است استفاده از واکسن‌ها از طریق استفاده اضطراری اقدامی بسیار ضروری است، او می‌گوید تصمیم برای استفاده اضطراری پس از بحث و ارزیابی دقیق و اجرای مقررات مربوط به سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.

برخی کارشناسان معتقدند انگیزه چین برای اجرای واکسیناسیون عمومی جنبه‌های ملی گرایانه‌ای هم دارد بسیاری این واقعیت را که واکسن‌های این کشور در مراحل آخر آزمایش‌های بالینی است جشن می‌گیرند.

انتقاد‌ها از واکسن چینی

برخی کارشناسان می‌گویند توزیع واکسن قبل از تایید و بدون نظارت کافی در مورد اثربخشی و سلامت شرکت کنندگان، باعث ایجاد سوء برداشت در میان افکار عمومی شده است.

آن‌ها با یاداوری اینکه در سال ۱۹۷۶ یک اقدام شتابزده برای ایمن سازی میلیون‌ها آمریکایی در برابر آنفلوانزای خوکی، منجر به ایجاد سندرم خستگی مزمن در میان برخی از مردم شد و به جنبش ضد واکسینه کردن کمک کرد معتقدند واکسن‌های ساخت چین باید هنوز منتظر نتایج آزمایش‌های بالینی باشند.

یکی از انتقاد‌هایی که دانشمندان غربی به واکسن کرونا ساخت چین دارند این است از آنجا که موارد COVID-۱۹ در چین بسیار کم است، آزمایش‌های مرحله سوم فقط در خارج از کشور انجام شده است آن‌ها همچنین می‌گویند هیچ آزمایش "چالشی" وجود نداشته است که در آن دانشمندان، داوطلبان واکسینه شده را برای آزمایش ایمنی در معرض ویروس قرار دهند.

در حال حاضر موارد بومی مبتلا به ویروس در چین به حد صفر رسیده است و آمار روزانه زیر ۳۰ نفر که ارایه می‌شود مربوط به موارد وارداتی است.

یکی از نگرانی‌ها این است کسانی که واکسینه شده اند احساس شکست ناپذیری دارند موضوعی که کارشناسان می‌گویند قابل توجیه نیست و این می‌تواند در صورتی که عملکرد واکسن تایید نشده باشد به شیوع ویروس کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونای چینی ویروس کرونا توزیع واکسن آزمایش های بالینی واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن ها چین هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، بایت دنس در بیانیه‌ای اعلام است که «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیک تاک ندارد.»

تیک تاک سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه شرکت بایت دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت چینی ترجیح می‌دهد در بدترین سناریو، شبکه اجتماعی آن در ایالات متحده تعطیل شود تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اشتراک ویدئوی کوتاه تیک تاک در آمریکا غیرقانونی شده و فیلتر شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا خواهان واگذاری نمایندگی این پلتفرم چینی به فرد یا شرکتی آمریکایی شده بودند و لایحه ای را نیز در این خصوص به تصویب رساندند.

کد خبر 847209 برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی بایدن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا اینترنت

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟