Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین فرسایش خاک در استان از میانگین کشوری و جهانی بالاتر است، گفت: اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری سالانه بین پنج تا ۱۰ تن در هکتار از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم‌اکنون فرسایش خاک در استان ۲۰ تا ۲۵ تن در هکتار در سال است، که تقویت پوشش گیاهی جنگلکاری با بذر و نهال، زراعت چوب، توسعه گیاهان دارویی، انجام اقدامات آبخوانداری و آبخیزداری، اجرای عملیات‌های بیولوژیک و مکانیکی در دستورکار این اداره کل قرار دارد.

بیشتر بخوانید

خاک بستری برای حفظ پوشش گیاهی و تامین امنیت غذایی است

محمدی اظهار داشت: براساس برنامه بلند مدت این اداره کل، اجرای این طرح‌ها در ۳۰۰ هزار مترمکعب اراضی استان در دستورکار پنج ساله آینده قرار دارد.

او با بیان اینکه در استان دو هزار و ۶۰۰ سازه آبخیزداری احداث شده است، اضافه کرد: ۳۰۰ سازه از این تعداد سازه گابیونی، ۲ هزار ۱۰۰ سازه سنگی ملاتی و ۱۰۰ سازه خاکی است.

محمدی ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و ۲۷۰ هزار هکتار عملیات مرتعداری در استان انجام شده است و مرتع‌داران و بهره‌برداران برای اجرای این طرح‌ها یک برنامه مدیریتی خاص دارند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرسایش خاک منابع طبیعی و آبخیزداری فرسایش خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد