Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سیل به تأسیسات زیربنایی و منازل مسکونی دشتستان به ویژه شهر وحدتیه خسارت وارد کرده است گفت: مناطق و خانه‌هایی که در جریان سیل صدمه دیده‌اند در کوتاه‌مدت پاک‌سازی و مشکل مردم برطرف شود.

عبدالکریم گراوند در جریان بررسی مناطق سیل‌زده شهرستان دشتستان با اشاره به بارش‌های باران هفته جاری و بروز سیل اظهار داشت: در 16 آذر در مدت 2 ساعت 160 میلیمتر باران در دشتستان به وقوع پیوست و این در حالی است که میانگین بارندگی استان بوشهر سالانه بین 255 تا 260 میلیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه این حجم بارندگی در مدت 2 ساعت خود به خود تبدیل به سیل می‌شود گفت: پس از وقوع سیل دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی برای رسیدگی به مشکلات مردم به مناطق مختلف استان بوشهر از جمله دشتستان اعزام شدند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل دشتستان در شهر وحدتیه بود خاطرنشان کرد: منطقه‌ای از شهر وحدتیه که در کنار رودخانه واقع شده سیل بیشترین آسیب به آن وارد کرد.

گراوند از خسارت به منازل و وسائل زندگی مردم منطقه وحدتیه دشتستان خبر داد و بیان کرد: لایروبی و پاکسازی مناطق آسیب دیده از سیل در اولویت قرار دارد و سپس وارد فازی بعدی اجرا می‌شود.

وی، با تاکید بر تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به آسیب دیدگان و توجه ویژه دستگاه‌های حمایتی در رفع مشکل افراد تحت پوشش تصریح کرد: برای بازسازی منازل آسیب دیده، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به دشتستان سفر کرده و در حال ارزیابی خسارت‌ها و آسیب‌ها است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه منازل مسکونی صدمه دیده از سوی بنیاد مسکن اقدامات لازم انجام می‌شود افزود: میزان خسارت وارد شده به مردم  در جریان سیل  دشتستان کاملا برآورد شده که میزان خسارت با جمع‌بندی نهایی به‌زودی اعلام می‌شود.

گراوند از وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: سیل به بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی، راه‌های مواصلاتی، تاسیسات عمران شهری، روستایی و منازل مسکونی  دشتستان به‌ویژه وحدتیه خسارت وارد کرده که میزان خسارت برآورد شده است.

وی، با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش‌های اقتصادی متعلق به مردم و کسب‌وکارها گفت: برآورد میزان خسارت سیل استان بوشهر به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده که قول‌هایی هم برای کمک‌رسانی داده شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کرده است تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی دستوراتی را برای رسیدگی به آسیب دیدگان صادر کرد و در این راستا واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تماسی بر توسعه خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده تاکید کرد.

گراوند با تاکید بر رسیدگی سریع به مناطق سیل‌زده استان بوشهر تصریح کرد: امید می‌رود در کمترین زمان مناطق و خانه‌هایی که در جریان سیل صدمه دیده‌اند پاکسازی و مشکل مردم برطرف شود.

وی، گام بعدی را بازسازی منازل و زیرساخت‌ها دانست و تاکید کرد: در خدمات‌رسانی اولیه کمک‌های امدادی از سوی هلال احمر در حال انجام است که برای افزایش کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در حوزه‌های مختلف معیشتی، دارویی، بهداشتی و دیگر بخش‌ها به هلال احمر استان بوشهر دستورات لازم داده شده است.

بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کند

استاندار بوشهر خدمات بنیاد مسکن به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان را جهادی دانست و گفت: برخی افراد سیل‌زده و آسیب‌دیده نیاز به کمک‌رسانی آنی و فوری دارند و بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کند.

عبدالکریم گراوند در نشست ستاد بحران استان بوشهر در دشتستان با بیان اینکه در 2 ساعت بیش از 160 میلیمتر باران در دشتستان بارید، اظهار کرد: این حجم بارندگی به خودی خود سیل به همراه دارد که بدون شک مردم خسارت می‌بینند و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مواظب باشند گفتمانی ایجاد نشود که مسئولان کار را رها کرده‌اند، گفت: مسئولان در این وضعیت باید همه امکانات را پای کار بیاورند و در این سیل مردم وحدتیه دشتستان واقعا آسیب و خسارت دیده‌اند و اذیت شدند.

لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌شد

استاندار بوشهر با استناد به صحبت‌های مسئولان دشتستان مبنی بر اینکه در وحدتیه به این حجم بارندگی تاکنون ثبت نشده است، خاطر نشان کرد: وقتی بیش از 30 سال این حجم بارندگی در این منطقه رخ نداده هرچند این حجم خود به خود ایجاد سیل می‌کند لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌شد.

گراوند، با قدردانی از صبوری مردم در جریان این سیل تصریح کرد: مردم حق دارند در این بحران ناراحت باشند چراکه زندگی آنان آسیب دیده و دچار خسارت شده است.

وی افزود: یکی از قصور شهرداری وحدتیه در جریان سیل این بود که باید سریعاً منطقه سیل زده را پاکسازی و نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کرد این کاری است که حتما مدیران شهری و شهرداران در این بحران‌ها نباید کوچکترین قصوری داشته باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی شود و اگر قصوری وجود داشته مشخص شود افزود: در مدت یک هفته، قصوری که در این مورد وجود داشته مشخص و اعلام شود.

گراوند با اشاره به اینکه برخی از این افراد آسیب دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند تاکید کرد: نهادهای بهزیستی و کمیته امداد مکلف هستند خانوارهای تحت پوشش که دچار آسیب شده‌اند سریعا به آنان کمک‌رسانی شوند و مشکلات اولیه زندگی آنان تا یک هفته برطرف و سامان داده شود هر چند کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مورد توجه قرار دارد.

وی انتظار مردم آسیب دیده پس از بازدید استاندار بوشهر از مناطق سیل‌زده رسیدگی سریع به مشکلات آنان دانست و تاکید کرد: اگر پس از بازدید استاندار کاری صورت نگیرد مشخص است که باید مردم ناراحت باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر فراهم کردن همه امکانات در حل مشکلات مردم سیل زده خاطر نشان کرد: حوزه عمرانی استانداری و فرماندار دشتستان باید همه امکانات را پای کار بیاورد.

گراوند با اشاره به خسارت‌های مردمی خانه‌ها و بخش تجاری گفت: بنیاد مسکن سریع در این راستا پرونده‌های خسارت دیدگان در بخش‌های خسارت به زندگی، وسائل خانه و محل کسب و کار را تشکیل دهد و هلال احمر هم در این زمینه کمک‌رسانی کند.


استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به پاکسازی معابر و منازل سیل‌زده توسط شهرداری وحدتیه خاطرنشان کرد: تا روز پنج‌شنبه هفته جاری باید تمام شهر وحدتیه از گل و لای پاکسازی از تمامی امکانات استان بوشهر در این عرصه باید استفاده شود.

قدردانی از صبوری مردم سیل‌زده

گراوند با قدردانی از صبوری مردم سیل‌زده افزود: تمام شهر وحدتیه تا روز پنجشنبه هفته جاری با به کارگیری همه امکانات باید تمیز شود و پس از آن خدمات دیگر ارائه می‌شود.

وی، با تاکید بر افزایش تیم‌های امدادرسانی هلال احمر برای خدمات رسانی تصریح کرد: امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز آسیب دیدگان توزیع شود.

گراوند از تشکیل پرونده ویژه خانه‌های آسیب دیده توسط بیمه ایران خبر داد و تاکید کرد: خانه‌هایی که بیمه هستند سریعا تشکیل پرونده تا خسارت‌ها سریعا پرداخت شود.
استاندار بوشهر ایمن‌سازی مسیرهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از حوادث باید پاکسازی جاده‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند پس از فروکش شدن آب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه‌های صدمه دیده خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌هایی که در جریان سیل آسیب دیده است برنامه‌ریزی کند و دستگاه‌های مختلف که اقدامات لازم انجام داده‌اند گزارش‌ها ارائه کنند.

استاندار بوشهر حجم آسیب و خسارت در محورهای مواصلاتی، معابر و تاسیسات شهری، روستایی، مزارع کشاورزی در جریان سیل زیاد دانست و بیان کرد: مسئولان اجرایی با اقدام به موقع خسارت کاهش یافت که ان‌شالله با تلاش مسئولان این وضعیت سامان داده می‌شود.

 گراوند با بیان اینکه میزان خسارت‌های ناشی از سیل در استان به ویژه در دشتستان به دولت ابلاغ شده است گفت: ان‌شاءالله در هیئت دولت برای جبران خسارت سیل استان بوشهر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های دشتستان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در عرصه اراضی دشتستان باید اجرای طرح‌های آبخیزداری، بذرپاشی، خشکه‌چینی، بوته‌کاری و نهال‌کاری مورد توجه قرار بگیرد تا هنگام بارندگی شاهد جاری شدن سیل و بروز خسارت نباشیم.

گراوند با اشاره به آسیب به داروخانه وحدتیه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این راستا کمک رسانی کند و اقلام دارویی مورد نیاز مردم تامین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مشکل سعدآباد دشتستان در جریان سیل خاطر نشان کرد: در این راستا 7 میلیارد ریال برای ساخت پل سعدآباد تخصیص داده می‌شود.
وی، استحکام سیل‌بند منطقه فرهنگیان سعدآباد را مورد تاکید قرار داد و گفت: پل کلل دشتستان توسط شرکت آب منطقه‌ای و راهداری لایروبی و رسوب‌برداری شود.

گراوند از پرداخت 2 میلیارد ریال برای بازسازی پل ورودی سعدآباد خبر داد و بیان کرد: آزاد سازی حریم رودخانه سعدآباد مورد توجه ویژه قراربگیرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی، تعریض پل خیابان آب‌پخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاسیسات مخابراتی باید در وحدتیه ساماندهی شود و این پروژه به شکل اصولی و مهندسی باید انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار بوشهر حجم بارندگی خاطر نشان مناطق سیل زده برای بازسازی خانه هایی جریان سیل همه امکانات استان بوشهر آسیب دیدگان میزان خسارت شهر وحدتیه بنیاد مسکن آسیب دیده صدمه دیده مورد توجه هلال احمر کمک رسانی خسارت ها خانه ها بخش ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر

رولت یخچالی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه خامه ای است که برای تهیه آن نیازی به استفاده از فر نیست.در این مطلب از پارس نیوز با طرز تهیه رولت یخچالی آشنا خواهید شد.

رولت یخچالی با بیسکوییت
مواد لازم رولت یخچالی
بیسکوییت پتی بور ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شیر ½ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
شکلات سکه ای ۱۶۰ گرم
مواد فیلینگ رولت
پودر نارگیل ۱ پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه کیک بستنی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

طرز تهیه رولت یخچالی مرحله اول

برای تهیه رولت یخچالی خوشمزه و ساده ابتدا مواد فیلینگ را آماده می کنیم. درون یک کاسه مناسب پودر نارگیل را به همراه پودر قند و خامه صبحانه اضافه می کنیم، سپس با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیری منسجم پیدا کند.

مرحله دوم

حالا بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت ها کاملا پودر شوند، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه خامه صبحانه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کاکائو را به مخلوط شیر و خامه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام مخلوط می کنیم تا خامه درون شیر حل شود. در ادامه زمانی که خامه و پودر کاکائو کاملا حل شدند، شکلات سکه ای را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مخلوط شیر را هم می زنیم تا شکلات درون آن کاملا حل شود. توجه داشته باشید مخلوط شیر و خامه به هیچ عنوان نباید جوش بیاید. در ادامه سس شکلات به دست آمده را به صورت داغ درون بیسکویت پودر شده می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ابتدا با کمک قاشق مخلوط بیسکویت پودر شده را هم می زنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف که روی سطح آن ترک وجود نداشته باشد درست شود. دقت کنید اگر روی سطح خمیر ترک وجود داشت ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مجددا ورز بدهید تا خمیری لطیف و یک دست درست شود. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و روی خمیر مجددا کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با وردنه خمیر را به قطر ۷ میلی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اطراف خمیر را کاملا صاف می کنیم، سپس کیسه فریزر را از روی خمیر به آرامی برمی داریم. در ادامه مواد فیلینگ را به آرامی با قاشق روی خمیر می مالیم تا به همه قسمت های خمیر برسد و در آخر با پالت آن را کاملا صاف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا با کمک کیسه فریزر زیر خمیر آن را رول می کنیم، سپس با کیسه فریزر آن را می پوشانیم. در ادامه اطراف کیسه فریزر را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون آن جلوگیری کنیم. در ادامه رولت را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۴ ساعت رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در آخر می توانید روی رولت را با مقداری پودر پسته یا پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

رولت یخچالی با موز و گردو
مواد لازم  میزان لازم
بیسکوییت پتی بور شکلاتی 2 بسته
شیر  1/3 پیمانه
خامه صبحانه یک پاکت
موز رسیده 1 عدد
گردو  2 قاشق غذاخوری
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
کره  30 گرم

طرز تهیه رولت شکلاتی یخچالی برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا باید بیسکوییت های پتی بور را با کمک دستگاه یا بصورت دستی، کاملا پودر کنید. به بیسکوییت های پودر شده شیر و کره اضافه کرده و بخوبی مواد را با دست ورز بدید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا نوبت تهیه مواد میانی رولت بیسکوئیتی است که برای آماده کردن آن، در قدم اول موز را با چنگال کاملا پوره کنید. به موز له و پوره شده، خامه صبحانه، پودر قند و گردو خرد شده را اضافه و مجددا خوب مخلوط کنید. حالا که خمیر رولت و مواد میانی رولت خامه ای ما آماده شد، مرحله سوم یعنی شکل دادن رولت را انجام میدهید. در مرحله شکل دادن این رولت خوشمزه ابتدا خمیر بیسکوییتی آماده شده را داخل نایلون ریخته و با دست یا وردنه، به شکل یک لایه نازک صاف و بازش میکنید. حالا نایلون رو قیچی کرده و خمیر باز شده یکدست را برای ریختن مواد میانی آماده می کنید. دقت کنید که نایلون لایه رویی خمیر را باز میکنید و همچنان زیر خمیر لایه نایلون باقی می ماند تا هنگام رول کردن کارمان ساده باشد. مواد میانی یا همان مخلوط خامه ای که درست کردید را روی خمیر باز شده ریخته و یکدست و به آرومی رول کنید. رولت آماده را بمدت 30 دقیقه الی 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد از آنکه کامل خودش را گرفت، از یخچال بیرون آورده و سپس با پودر کاکائو روی رولت را بپوشانید. در مرحله آخر تهیه این دسر فوری، با پودر پسته، پودر نارگیل یا شکلات سفید ذوب شده رولت را تزیین کنید.

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان