Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی بهترین فیلم جشنواره سالنتوی ایتالیا شد؛ روزبه رایگا برای این فیلم جایزه بهترین فیلم برداری را از آن خود کرد و محمدرضا هدایتی برای فیلم «سیمین» بهترین بازیگر این جشنواره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی بهترین فیلم جشنواره سالنتوی ایتالیا شد و روزبه رایگا مدیر فیلم برداری این فیلم سینمایی جایزه ی بهترین فیلم برداری را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره که هفدهمین سال برگزاری خود را پشت سرمیگذارد از جشنواره های معتبر و قدیمی در ایتالیا و اروپا است.

مینا وحید، تیرداد کیایی و ‌با معرفی مهدی حسینی بازیگران اصلی و نیلوفر پارسا، بابک قادری، رضا بادامچی و بازیگر خردسال نادیا نجفی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم از این جشنواره دریافت کرد. این در حالی است که فیلم «سیمین» با وجود طرح دغدغه های زیست محیطی و مفاهیم انسانی از ۲ سال پیش در نوبت اکران عمومی است.

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم به ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

«سیمین» به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شد. این فیلم پیشتر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال ۹۸ در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیات داوران را تصاحب کرده بود. شهرام ناظری ترانه تیتراژ پایانی «سیمین» را با آهنگسازی علی اصغر رحیمی اجرا کرده است و مسئولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

بازیگران این فیلم عبارتند از محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و بازیگران کودک و نوجوان امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محمدرضا هدایتی فیلم سینمایی بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد

.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند

.بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود

:این خبر و خبر‌های دیگر در بسته کتاب هفته 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال