Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-کیخان‌زاده گفت: استفاده از فناوری‌های مدرن کنترل و مدیریت دیابت در کشور بسیار حائز اهمیت است.

هرمز کیخان‌زاده مدیرعامل انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک، درباره بیماری دیابت، اظهار کرد: دیابتی‌ها نباید بابت قند خون بالا یا پایین مورد قضاوت قرار گیرند. شاید در برخی محیط‌های کاری درآوردن دستگاه تست قند خون و کار کردن با آن به‌دلیل ناآشنایی دیگران با دیابت سخت باشد، اما دیابتی‌ها باید خودشان صحبت کردن با دیگران را در این زمینه آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهامت داشتن برای صحبت کردن درباره این موضوع، فرصت‌های بیشتری را در محیط کاری ایجاد می‌کند. همه دیابتی‌ها و خانواده‌های آن‌ها باید اصول کنترل دیابت را یاد بگیرند و باید بتوانند بدون پرداخت هزینه، اصول استاندارد این کار را از طریق انجمن بیاموزند.

مدیرعامل انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک درباره انسولین‌های آنالوگ گفت: بصورت خاص انسولین‌های آنالوگ، افت قند خون کمتری می‌دهند. فناوری‌هایی هستند که ریسک افت قند خون را کم می‌کنند. در کشور ما به خاطر شرایط سخت اقتصادی، اندازه‌گیری تست قند خون و نوار‌های تست قند خون بسیار کمیاب شده و بطور مناسب در دسترس نیستند. باید تلاش کنیم تا فناوری‌های مدرن کنترل و مدیریت دیابت در کشور ما هم فراهم شوند.

او بیان کرد: فناوری‌های جدیدی در دنیا استفاده می‌شود که کنترل دیابت را بسیار بهتر می‌کنند؛ مانند پایش مداوم قند خون که در آن یک سنسور به بدن وصل می‌شود و قند خون بصورت لحظه‌ای روی موبایل فرد نمایش داده می‌شود. حتی در مواقع افت قند خون، فرد با هشدار موبایلش از خواب بیدار می‌شود و به این ترتیب سریعا از افت قند خون جلوگیری می‌شود. امیدواریم این امکانات و فناوری‌های جدید در کشور ما هم فراهم شده و مشمول بیمه شوند.

کیخان‌زاده بیان کرد: مطالبه در دسترس بودن دارو‌ها و فناوری‌های مدرن مانند سیستم‌های پایش مداوم قند خون و سیستم‌هایی که به پیش‌بینی افت قند خون کمک می‌کنند، پوشش بیمه‌ای آن‌ها و همچنین گسترش آموزش به افراد دیابتی و خانواده‌های آن‌ها باید همواره مدنظر باشد؛ چراکه این موضوع در کمک به بیماران دیابتی بسیار حائز اهمیت است. برنامه دیپ که یکی از پروژه‌های جهانی شرکت نوو نوردیسک است، تلاش می‌کند تا افراد درگیر بیماری‌های مزمنی مانند دیابت یا چاقی طی آن امکان انتقال تجربیات خود به مردم، مسئولان و تصمیم‌سازان و متخصصان مربوطه را داشته‌باشند. در ایران نیز اعضای دیپ توسط انجمن‌های فعال در حوزه آن بیماری معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فناوری های مدرن افت قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برای درک تفاوت دیابت نوع یک و دو لازم است به چند فاکتور مهم توجه داشت، زیرا آگاهی داشتن از تفاوت دیابت نوع یک و دو به افراد کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر بیماری‌شان را کنترل کنند. دیابت نوع یک دیابتی است که فرد در کودکی مبتلا می شود و تا آخر عمر همراه بیمار هست و وابسته به مصرف انسولین است اما دیابت نوع دو که بیشتر در میانسالی اتفاق می افتاد در اثر سبک زندگی نادرست پیش می آید.

کد خبر 849351 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت قند انسولين خبر مهم بیماری - دیابت

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • 18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها